sobota, júna 20, 2015

Maj ma rád | Ukradnúť si, čo nám nepatrí, sa nie vždy vyplatí.

Je jedno, či žijete tak vyrovnaný život ako Soňa alebo nie. Osud vás aj tak dostihne. Či ste sa mali z danej situácie niečo naučiť alebo vás mala len potrestať, je druhoradé. Dôležité je, že keď urobíte niečo zlé, i keď ste to možno nechceli, tak sa vám to nejako vráti.

Soňa cvičí jogu. Pracuje ako dula. Každý deň pije zelený čaj a jedáva to, čo prináša sama príroda. Žiadne nezdravé umeliny. Má partnera už roky rokúce a po boku najlepšiu priateľku Riu, ktorá ju podrží v každom smere. Je šťastná. Aspoň si to myslí.

Nie vždy všetko vychádza tak, ako chceme. Nie každý vzťah končí happy-endom. Nie každý deň v práci je krásny deň. A kniha Maj ma rád je toho trpko-sladkým dôkazom. Soňa v živote urobila zväčša len tie správne voľby, ale stačila jedna-jediná zlá, keď sa pokúsila ukradnúť šťastie niekomu inému, a všetko sa zrútilo ako domček z kariet.

Viete, čo mi na tejto knihe prišlo najkrajšie? A vlastne na väčšine Evitiných kníh? Vzťah najlepších kamarátok. Pretože presne takto to funguje. Ja spravím prešľap, moja najlepšia kamarátka je tu, aby ma podržala. Podporila ma. Pomohla mi vylízať si rany. A funguje to i naopak. Čokoľvek sa deje, vieme, že jedna druhej môžeme zavolať i o polnoci i s tou najhlúpejšou vecou. Sme tu jedna pre druhú. A tak sú navzájom pre seba vo svojich životoch i Evitine hrdinky.

Celá kniha Maj ma rád je oslavou života. Zdravého životného štýlu. Vyrovnanosti medzi dušou a telom. A zároveň upozornením, že niektoré veci nám nikdy nebudú patriť. Akokoľvek si to budeme želať. Akokoľvek v to budeme dúfať. Niečo nám jednoducho nie je súdené a nepatrí nám.


Nakoniec sa už len priznám, že ide o moju najobľúbenejšiu knihu z Evitinej tvorby a určite sa k nej v dohľadnej dobe vrátim. Ak ste od Evity ešte nič nečítali, myslím si, že Maj ma rád je správna voľba.

Moje hodnotenie: 95% 

1 komentár:

  1. Ahoj, zapojis sa do tejto veci? http://www.cbdb.cz/spoluprace-pro-blogery

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)