streda, augusta 20, 2014

5 dôvodov prečo... #5



...stojí zato začať navštevovať tumblr a pinterest!

Takže na začiatok menšie upozornenie – tumblr pinterest sú vysoko návykové stránky (vážne sú, mám to odskúšané na vlastnej koži a niekoľko ľudí v mojom okolí je namotaných rovnako – ak nie viac – ako ja). Pokiaľ máte radi svoj spoločenský život a nechcete v nijakom prípade prísť o svojich priateľov, určite sa obom stránkam vyhnite. Budete banovať, netvrdím, že nie, ale nebudete mať status „podivín, ktorý nič iné nerobí, len sedí pred počítačom“ a plus, nikto nebude híkať, keď sa po 100 rokoch rozhodnete ísť opäť von.

N.1. – Čo iné ak nie knihy?!
Ak viete čo, kde a ako hľadať, natrafíte na množstvo odporúčaní a diskusií (áno, ľudia sú schopní diskutovať a to dokonca dosť vášnivo, i skrz reblogované posty) týkajúcich sa kníh. A nielen to – neskutočné množstvo fotiek knihovničiek a rôznych takých tých typických inšpiratívnych obrázkov. Och a citáty! More citátov! Takže ak ste podobný typ človeka ako som ja a radi zgrupujete múdre a krásne slová, pinterest i tumblr sú preto ako stvorené.

N.2. – Fandomy!
Nezáleží na tom kde konkrétne – nájdete ich tam i tam. Na pintereste sa to samozrejme prejavuje trochu inak, taká tá správna ventilácia je na tumblr. Ono nikde nenájdete takú kopu ľudí, ktorí hýria nadšením kvôli novovydanej knihe. A často ani nie novovydanej – tá kniha môže byť desiatky rokov stará a tam nájdete ľudí, ktorí s vami budú skákať po strop a ventilovať. A to tú knihu (film, hru, anime, čokoľvek!) už mohli dávno pradávno čítať. Radosť s vami budú šérovať. No matter what!

N.3. – Fanarty!
Ak ste jedným z tých (ako napr. ja), čo si zamilujú nejaký knižný pár, nejakú konkrétnu postavu, určite na to tumblr i pinterest zájdite. To množstvo kresieb a komixov a poviedok a neviem čoho všetkého, čo dokáže jeden fandom zgrupiť... to je na umretie! Akože fakt! Polovicu môjho tumblr tvoria fanarty a vtípky súvisiace s mojimi obľúbenými postavami. Krásne na tom zároveň je, že žiadneho odsúdenia sa nedočkáte – vždy sa ku vám prepracujú len ľudia, ktorí sú rovnako nadšení ako vy. A ak aj nie, len sa pousmejú a idú ďalej. Ešte krajšie na tomto celom je, že práve cez pinterest a tumblr sa dostanete ku kope talentovaných autorov z deviantartu, ku ktorým by ste sa nikdy nemuseli dostať. Dokonca i ku tým, ktorí na tom deviantarte nie sú.

N.4. – Infošky, infošky, infošky!
Toto sa týka hlavne tumblr (pinterest je skôr obrázková stránka, i keď je pravda, že na nej nájdete i množstvo odkazov na dosť zaujímavé články týkajúce sa kníh a písania a kopy ďalších vecí). A tak trochu to nesúvisí s knihami. Tumblr je plné ľudí, ktorých veci zaujímajú – nesúhlasia s rasizmom, s diskrimináciou (ani žien, ani homosexuálov či bisexuálov a pod.) a jednoducho neférovosťou. Je pravda, že i tam nájdete niektoré škaredé články, ktoré však drvivá väčšina ostatných blogerov zvozí pod čiernu zem. Nie je to dokonalé miesto, ale ľudia na tumblr vedia tak jednoducho a krásne ozrejmiť niektoré veci a naučiť vás cítiť sa fajn, pretože vám ukážu, že nie ste sami. Nemusíte ich poznať, no taký ten pocit spolupatričnosti je dobrý, nie? Tam ho nájdete. A plno informácií o udalostiach, o ktorých sa bežne jednoducho mlčí.

N.5. – Milé i nemilé prekvapenia
Kto nemá rád prekvapenie, že? Tumblr i pinterest ich majú plno. Bohužiaľ – nie vždy sú práve najmilšie, avšak o to viac sa na nich človek väčšinou zasmeje. Pretože – why not? Načo konkrétne narážam – bežne sa stane, že hľadáte niečo pekné a milé a namiesto toho dostanete niečo nechutné. Je to tam – krásne to kričí medzi tou všetkou krásou. Dá sa nato zvyknúť, fakt dá!

Takže – som si istá, že pinterest a tumblr poznáte (i keď toto je skôr venované hlavne tomu tumblr). Máte účet na týchto stránkach alebo ich aspoň z času na čas navštevujete? =)

P.S.: Nie, zrak vás neklame, vážne som oživila cez rok staré meme, ktoré zapadalo prachom. Ou jé! =D


11 komentárov:

  1. To poznám, trebárs o 22:00 si idem pozrieť naozaj len zopár obrázkov Wreck this journalu na tumblr a hop, akosi už je zrazu 23:15. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja osobne som tam zo začiatku ani nechodila tak často, ale posledné mesiace nič iné nerobím, len tam visím :D

      Odstrániť
  2. Ja som akurát predvčerom našla pinterest a dnes som tam strávila štyri hodiny. Nechápem, na čo som tam vôbec liezla. :D A potom tak kukám, že na tej stránke som asi jediná, lebo nenašla som žiadneho známeho blogera. Ty si prvá :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to neskutočný žrút času, ale stojí zato. Ja som schopná tiež tam stráviť hodiny. Pozriem sa na ne - 10 hodín ráno. Pozriem sa druhý raz - 4 poobede. Wth just happened?! :D

      Odstrániť
  3. Dalo by se říct, že na obou těchto stránkách jsem závislá! :D pinterest používám hodně k tomu, abych se tam inspirovala, tumblr ani tak ne, ale stejně je mám ráda stejně :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja a tumblr - som v niekoľkých fandomoch, takže reblogujem posty k nim a potom životné múdra. Mám dokonca tag - universal life truths :D A som z toho šťastná! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nepoužívam ani jedno, ale láka ma to čoraz viac a tvoj článok tomu napomohol.:D Možno sa raz na tom tumblri objavím.:D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ehm ak chodis na pinterest aspon raz za cas :D ako sa volas ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. StormyWhisper :) Ak ma pamäť neklame :D

      Odstrániť
  7. Ja osobne mám len Tumblr, no v poslednej dobe závisláčim skôr na We ♥ it :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)