štvrtok, mája 08, 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (APRÍL)

 
 Add yours má na svedomí Judit (viac TU) a keďže je Stormy rada pozadu a hlavne je tesne pred maturou a vyplňovanie podobných otázok je 100x zaujímavejších ako 1. a 2. triumvirát, tu to máte:

Autor, od ktorého by som si prečítala aj telefónny zoznam.
Jednoznačne Patricia Briggs! Je síce pravda, že od nej mám zatiaľ prečítanú len Mercy Thompson (okrem poslednej časti, ktorá je na ceste) a sériu z toho istého univerza – Alfa a Omega, no chystám sa i na ďalšie veci od nej. Jej štýl rozprávania je úžasný, úžasný a všetky jej postavy milujem. Pôsobia reálne, sú iné a zároveň ľudské.


Autor ktorého tak neznášam, až ho milujem.
Uff, toto je dosť zapeklitá otázka, ale povedzme – Katie McGarry. Jej knihy nemajú výpovednú hodnotu a všetko, čo do nich napchala, už kdesi bolo a postavy sú patetické a urevané a večne sa ľutujúce a ja predsa každé jej slovo žeriem. Bohužiaľ.

Kniha, kvôli ktorej som jednu noc vôbec nespal/a.
Asi mi neuveríte, ale ja a spánok máme veľmi dobrý vzťah nato, aby som sa ho len tak vzdala. Dokonca ani kvôli milovanej knihe nie. Ale naposledy to bola A Hunger Like No Other od Kresley Cole. Spať som šla, to je pravda, no s veľkým premáhaním a hneď po otvorení očí som pokračovala v čítaní.

Kniha, na ktorú sa odhodlávam už roky.
Tých teda je... už som ich aj prestala počítať. Ale napríklad Desires of the Dead (The Body Finder #2 od Kimberly Derting) aj pokračovanie Matched (Dokonalý pár) od Ally Condie a tak by sme mohli ísť do nekonečna. Mám tendenciu sa pri prvom diely nadchnúť, nevedieť sa dočkať dvojky a potom ju večne a večne odkladať, kým nie sú von všetky časti.

Postava, ktorá mi zlomila srdce.
Jeden by neveril, že v skutočnom živote som chladná a takmer nič ma nerozľútostí. A pri knihách revem jedna radosť a prežívam všetko, čo mi strčia popod nos. Ako keby som prežívala utrpenie ostatných. Až príliš. Lenže potom to tak nejako opadne a jediná postava, ktorá mi v pravidelných intervaloch to srdce láme, je Doktor z Doctora Who a to sa pravdepodobne neráta...

Hrdina, ktorý ma zruinoval pre všetkých ostatných.
Haha, to by sme tu mohli napísať celý zoznam, nie? :D Keď už si mám fakt vybrať, tak je to Adam z Mercy Thompson. Ten chlap je dokonalosť sama. Akože fakt. Dosť dlho som mala problém sa na kohokoľvek pozrieť triezvo.

Hrdinka, ktorá ma sklamala.
Tris z Divergencie. V Rezistencii sa správala ako hlúpa hus bez štipky rozumu. A to vraj mala predpoklady pre Informovanosť... no... čo ja viem, podľa mňa dvakrát teda nerozmýšľala a súdnosť mala nulovú. Ešte že sa to neskôr zlepšilo.

Knižný pár, ktorý nie je pár ale mal by byť, pretože by mi to urobilo hroznú radosť!
Jajaj. 3x som niečo napísala a vymazala. Ak nie viackrát. Hrozná otázka, hrozná, hrozná, hrozná! Určite som niekde niekedy snívala, aby sa niekto s niekým dal dokopy a nedopadlo to tak, no vôbec nič mi neschádza na um... možno ma trochu mrzelo, že Annah a Elias z Lesa kostí to nedobačovali spolu, bolo mi Annah ľúto, ale zároveň som považovala Eliasa za debila, hlavne v tretej časti, takže... neviem. Fakt netuším.

Za filmové spracovanie ktorej knihy by som dal/a svoju pravú obličku?
Mám radšej filmy, ktoré nie sú podľa knižnej predlohy. Ťažko sa od adaptácií odosobním, hlavne ak som mala možnosť čítať predlohu. Ale tak povedzme, že som veľmi zvedavá, ako by sa pohrali s Americkými bohmi od Gaimana. To by bolo žúžo, ak by to do rúk dostali tí správni ľudia!

Otázka na telo: Môj najväčší knižný prehrešok...
Mám tendenciu si čítať úryvky z kníh dopredu, keď som veľmi natešená z toho, čo sa stane ďalej. Zaručuje to pokojnejší spánok. Pokiaľ nepremýšľate nad tým, čo dokelu tomu bude predchádzať, aby sa čosi také stalo!

 
 

4 komentáre:

  1. Oh, no Doctor mi láme srdce permanentne. Je to strašné. A to už iba re-watchingujem. No nevadí.
    Tris mám rada, patrí k mojim najobľúbenejším knižným hrdinkám.
    A úryvky nikdy nečítam, lebo to by som nutne potrebovala pokračovanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super rozhovor (sama se sebou :) ) zajimave veci, vic takovych clanku :)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Oooo neverím, že Stormy vstala z mŕtvych a použila na to moje ADD YOURS! :D Cítim sa poctene :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podarilo sa ti nemožné... vzdávam hold!

      Odstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)