štvrtok, mája 15, 2014

ADD YOURS: Knižka edícia (MÁJ)

 
A druhá časť ADD YOURS: Knižnej edície od JUDIT (viac). Tento raz i na čas a nie v úplne inom mesiaci, v akom by to malo byť! Práve sa učím Ivana Kraska a kyslo sa usmievam, pretože učenie poézie nenáááávidííííím! Ešte Válek a Rúfus sú v pohode... ale Krasko! A obdobie, keď tvoril Smrek! Hrôza, hrôza! Ale poďme teda k tým otázkam, pri ktorých si tiež trhám vlasy, lebo to bude poriadne dlho zamyslenie sa....

Autor, pri ktorého cliffhangeroch si idem vytrhať vlasy
Haha, haha... toto je tak trochu ironická otázka, hlavne pre mňa, pretože sa po cliffhangeroch neskutočne teším na pokračovanie a potom vyjde a ja stále nič, každý to má prečítané a ja čakám a čakám a čakám... a dostanem sa k tomu možno rok, možno dva po vydaní. Kým ma začnete obviňovať – nemôžem zato! Tá zvedavosť nejako časom opadne a nikdy nemám chuť na pokračovanie hneď a tak... teraz tak čumím na tie knihy, čo mám v poličkách a prehrabujem sa v hlave, ktorý autor mi koncom knihy spôsobil menší infarkt. Za zmienku asi stojí Carrie Ryan, ktorá má tendenciu série takpovediac nedokončovať. Je to ľudské, to uznávam, ale ako mám vedieť, čo sa stalo hrdinom zo série Les kostí potom?! Mám si to vycucať z prsta?! HA?!


Autor, ktorý by mohol vydávať knihy ČASTEJŠIE
Tak... ja osobne by som bola asi maximálne šťastná, keby že Patricia Briggs vydáva viac kníh z univerza Mercedes Thompson a Alfa&Omega, ale toto je trochu nefér, lebo každý rok jej vyjde jedna kniha, takže... Stephanie Perkins? Už mi chýba ten jej optimizmus, ktorý vnáša do kníh a na Islu sa teším tak neskutočne dlho, že mám chuť plakať vždy, keď sa jej vydanie posunie. Takže Stephanie Perkins.

Kniha, ktorú každý vychvaľuje a ja vôbec nechápem prečo
Najväčšie nadšenie, ktoré som dodnes nepochopila, bolo asi pri Dcére dymu a kosti. Svet, v ktorom sa odohrávala – tak trochu nechutný, ale čo, ja také rada :D – bol dokonale premyslený a bola som z neho nadšená. A potom prišiel na rad toľkokrát otrepaný príbeh. A ešte väčšia nechutnosť, ktorú som znášala ťažko. A obviňovania. A patetickosť. A blbá hrdinka – tento bod si síce nepamätám, lebo som to čítala dávno, ale... nechápem to nadšenie v celom svete. Jednoducho nechápem. Dokázalo sa z toho vyťažiť o toľko viac!

Kniha, ktorá je v mojej knižnici najcennejším úlovkom
Celá séria Mercedes Thompson a Alfa&Omega! A určite kniha Irises od Francisca X. Storka, ktorú mám s venovaním i podpisom od autora.

Postava, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu
*daj už tej Mercedes svätý pokoj a...* Určite Bran z Mercedes Thompson! *panebože, ty sa nikdy nepoučíš...* A okrem iného máte práve možnosť zoznámiť sa s mojím druhým ja. Ju ignorujte. Bran je úžasná a zložitá postava, ktorá viac priestoru dostala až v Alfa&Omega a aj to nie dostatočne. Podľa mňa. Rada by som vedela, čím všetkým si prešiel, čo z neho spravilo človeka... ehm vlkolaka, akým je dnes. Tú knihu by som si užila od prvého písmenka po posledné.



Postava, ktorú z celej duše nenávidím
Viete, tá moja nenávisť voči postavám, väčšinou po dočítaní tak nejako vymizne a ja si to nepamätám. Ale budem trochu podvádzať – hlavné hrdinky, dvojčatá, zo série Rakva. Strašne mi liezli na nervy a nato, ako sa tvárili, že sú inteligentné, robili neskutočné debiliny. Takže tak.

Hrdina, ktorý si môže dovoliť nevyzerať perfektne
Opäť teda vytiahnem Mercedes Thompson a Brana. Sama autorka ho opisuje tak, že vôbec nevzbudzuje nejaký rešpekt apod. Vyzerá ako mladý chlapec a všetko, čím si prežil, sa mu odráža hlavne v očiach. Tá charizma z neho proste ide, nemusí vyzerať dokonale.

Hrdinka, ktorú obdivujem
Katniss Everdeen. Bola prvá, ktorá mi zišla na um. Priznám sa – neviem, či by som bola schopná sa obetovať kvôli súrodencovi. Skôr by som bola v šoku, že sa niečo stalo, ako by som mohla nejako konať. Som sebec, uznávam. Pomáham, ako sa dá, ale sú momenty, pri ktorých jednoducho neviete, ako by ste konali.

Najlepší nie hlavný knižný pár

Andrea a Rafael zo série Kate Daniels ma úprimne veľmi, ale ozaj veľmi bavia.


HOT TOPIC: Videorecenzia alebo klasická recenzia? Ktorú z nich si prečítam/pozriem radšej?
Videorecenziu som zatiaľ – zo slovenského a českého súdka – nevidela asi ani jednu. Zahraničných som videla pár, ale vážne len málinko. Šlo skôr o také vtipné zhrnutia kníh, na ktorých sa dalo poriadne zasmiať. Keď už videá, tak si zvyknem pozrieť chvastačky, alebo nejako inak tematicky ladené – veľmi rada som mala videá od Davida, ktoré ma vždy pobavili. Čo sa týka recenzií – poviem to takto, ostávam pri tých „papierových“. Rada sa k niektorým myšlienkam vraciam a tie myšlienky sú utriedenejšie. Vravím – keď video recenzia, tak musí byť vtipná a tie som zatiaľ mala možnosť nájsť len v zahraničí a ani tie už nesledujem. Ktovie, možno sa mýlim, neviem. Je to fajn spestrenie toho všetkého, ale... natáčať len videá? Ech, nič pre mňa.

Otázka na telo: Ja a spoilery - Používam ich v svojich recenziách? Čítam ich niekedy alebo sa im vyhýbam ako čert krížu?
Nevadia mi. Dokonca, ani keby že mi poviete hlavnú pointu – mávnem rukou a sú mi ukradnuté. Často sa o to viac teším, pretože si vytváram závery, ako k tomu vlastne dôjde. Čo sa týka recenzií – tým hlavným spoilerom, ktoré by vám mohli pokaziť zážitok z čítania, sa snažím vyhýbať. Bolo by to z mojej strany v prvom rade netaktné. Nikdy som takto nekontrolovala, čo som vypustila, čo sa deja týka, vždy som to okresala tak (aspoň myslím), aby to zaujalo, ale nie tak, aby ste stratili chuť pustiť sa do toho. Ja a spoilery máme teda vcelku fajn vzťah, ale viem, že sa nájdu ľudia, ktorí ich doslova neznesú. I keď pri seriáloch a filmoch, ktoré sú adaptáciami kníh, by som ich škrtila – ako mohli taký spoiler vypustiť, keď to nevideli všetci?! PREČÍTAJ SI NAJPRV KNIHU A SPOILER PRE TEBA NEBUDE ŽIADNY! Toľko k tomu. 

 

4 komentáre:

  1. Na Islu sa tiež teším.:) A súhlas Katniss, ona je podľa mňa super hrdinka.
    Inak z Mercy som čítala len jednu knihu, plánujem jej ale dať ešte šancu, zatiaľ som mala také neutrálne dojmy.:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som prvej časti zvýšila hodnotenie až po prečítaní ďalších 5 :D Až potom som si uvedomila, aké to je celé geniálne :D

      Odstrániť
  2. K lesu kostí - čítala som tu už riadne dávno, ale nebolo to tam, tak, že tá hrdinka (ja si na jej meno nespomenem) bola v dvojke tá, čo sa starala o tú Gabriel či ako sa volala v dvojke tá hlavná postava? Ja som tam mala problém predýchať trojku - žiadne pokračovanie a čo bolo potom?!
    Dcéra dymu a kostí - viem, že som to čítala, viem, že to začínalo v Prahe, viem, že tá baba bola nejako divná, ALE ani za pána boha si nespomeniem čo tam bol ten hlavný príbeh - čiže tiež ma to vôbec nebavilo :D a nechápem, čo na tom všetci vychvalujú

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No o to ide... o tú trojku... chápem, že život je nepredvídateľný a ide ďalej, ale som fakt zvedavá, kto zostarol a videl aj vnúčatá a kto bol zožratý zombíkmi! :D

      Odstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)