nedeľa, januára 05, 2014

Nadšenie, nadšenie, číre nadšenie! A potom bum...



Neviem či sa vám to stáva, ale mne pravidelne. No dobre... nie AŽ TAK pravidelne, ale stáva sa. Prečítam knihu, som z nej úplne na mäkko a do sveta vyhlasujem, že neviem, či vlastne budem schopná prežiť do dňa, keď vyjde druhá časť. A tretia. A štvrtá. A tak... Občas je dokonca už von aj celá séria, že?

Potom príde dátum vydania (resp. čas pustiť sa do dvojky a tak) a potom prejde rok a potom ďalší a tak nejako zistím, že pokračovanie som si stále neprečítala... a pri tom som z prvej časti bola doslova a dopísmena odvarená! Ustavične som na ňu myslela a teraz časom mám pocit, že to nebolo až také dobré. Že som bola len opitá knihou, ktorá je v skutočnosti dosť o ničom. Alebo si z nej už jednoducho nič nepamätám? Who knows...

Dokonca sa už stala aj taká vec, že celá nadšená som sa do tej knihy pustila a potom... v polovici zrazu prestala. A prešiel jeden mesiac, druhý, tretí... ja som už aj zabudla o čom to bola a aj to, že som tú knihu vôbec čítala. Potom na ňu narazím, hanbím sa ako pes a tvárim sa, že čosi také sa v živote nestalo a je to len výmysel mojej chorej mysli.

BLOODFEVER od Karen Marie Moning
http://deannalynnc.files.wordpress.com/2010/12/bloodfever.jpg
Bloodfever je druhá časť série Fever (v češtine Horečka, vydáva Jota). Prvý diel bol jednoducho sen. Čítala som, čítala a čítala a nevedela prestať. Tú knihu som fakt zhltla. A potom som sa pustila do dvojky. A potom sa mi pokazila čítačka... Aby ste si nemysleli, bolo to veľmi srdcervúce obdobie. Všetko dopadlo našťastie dobre a uznali mi reklamáciu. Problémom bola Bloodfever. Nevedela som, kde som skončila. Jedno obdobie som z toho mala aj depku (ehm... asi pár minút niektorého dňa, ale tak... ráta sa to, nie? Trpela som!) a čítať od začiatku sa mi to nechcelo. Nebol čas. Nebola chuť. Potrebovala som vedieť, čo bude ďalej a nie ako šibnutá hľadať, kde som vlastne dokelu skončila! A tak to stagnuje. A ja stále neviem, čo sa dialo ďalej. Našťastie je Fever jednou z tých sérií, ktoré chcem VÁŽNE dočítať. A aj dočítam. Otázne je kedy... ehm...

TEMNÝ RÁJ od Patricka Nessa
http://www.jota.cz/content/images/eshop/Chaos2_Temny-raj_teens.gif
Toto je prípad, keď som sa ku pokračovaniu Hlasu nože ani nedostala. Celá nadšená som asi pred rokom alebo dvomi presvedčila sestru, nech mi kúpi na narodeniny pokračovanie. Že je to perfektné! Stále si stojím za svojím. Patrick Ness píše úžasne a svet, ktorý vytvoril, je taktiež úžasný a všetko ohľadom Patricka Nessa a jeho kníh je úžasné... a potom som tu ja, ktorá to všetko kazí. Viete... Hlas nože sa mi veľmi páčil. A skončilo to dosť tak, že som hneď potrebovala pokračovanie, ktoré ale doma nebolo. Dostala som ho neskôr. A tie všetky pocity nejako vymizli a ja som už trpela kvôli iným príbehom. Teraz si radšej kúpim trojku a po maturitách dám od začiatku celú sériu, lebo takto to nepôjde. Proste nie. Bŕŕŕ!

REZISTENCIA od Veronicy Roth
http://www.gorila.sk/i/imgs_orig/693/506693.jpg
V mojom currently-reading liste bola ozaj veľmi, ale veľmi dlho. Za deň som prečítala polovicu. Inak to jednoducho nešlo. Dokonca v angličtine (teda niežeby to bol nejaký zázrak, len podotýkam, že to bolo ešte v časoch, keď vyšiel originál)! A zrazu na druhý deň som na príbeh Tris nemala chuť. Ani na ten ďalší. Z dní boli týždne, z týždňov mesiace a už je tomu cez rok. Von je aj posledný diel a ja za sebou stále nemám druhý. Na svoju obranu musím podotknúť, že som sa do nej už pustila od začiatku po druhý raz. Ani neviem kde som. Ale snažím sa. My pinkie promises!!!

DARE YOU TO od Katie McGarry
http://www.katielmcgarry.com/image.axd?picture=2012%2F12%2FDare-You-To-9780373210633_SHC_FC.jpg
Pushing the Limits (v češtine Překroč svůj stín) ma bavili. Veľmi. Chápem, že to nie je vysokohodnotná literatúra. Ja si to aj uvedomujem a žiadna recenzia, ktorá jej vytýka všetky klišé, ktoré autorka pozbierala, ma nenahnevá. Dokonca s ňou súhlasím v každom bode. Lenže ja som taký blbec, že takéto knihy jednoducho k životu potrebujem. Dare You To som začala čítať okamžite, keď mi prišla domov. Marí sa mi, že už stihla vyjsť aj trojka. A ja stála kvasím asi na stej strane dvojky a neviem sa pohnúť ďalej. Nemajte mi to za zlé, mne sa tá kniha páči a nie som ňou nijako znechutená. Len... ja neviem. Asi čakám na zázrak, kedy sa prečíta sama a ja z nej budem mať len dobrý pocit na duši. Inak si to vážne neviem vysvetliť.

THE ETERNITY CURE od Julie Kagawa, REBEL HEART od Moira Young
https://d202m5krfqbpi5.cloudfront.net/books/1362772965l/13581990.jpghttp://img1.fantasticfiction.co.uk/images/n79/n395530.jpg
The Immortal Rules pošli veľmi rýchlo. Dokonca si pamätám, ako som všade písala, že ja umriem, kým vyjde pokračovanie. Ha... no... to je už nejaký čas von a ja som sa doň stále nepustila. Rovnaký prípad je Blood Red Road (vyšlo ako Krvavá cesta, CooBoo). Len tie som čítala asi mesiac... nebol čas a bolo to príliš dobré nato, aby som to dala za jeden deň. A vyšla dvojka. A ja som z toho nadšená. A teším sa na trojku! A radšej si na ňu dokonca počkám... v oboch prípadoch. Jednotka vždy skončila dosť otvorene s tým, že som bola s nervami v koncoch. Potrebujem po ruke uzatvorený príbeh. Takže čakáme! Jo!

ĎALŠÍ PÁNI NA HOLENIE:
Middle Ground (Awaken #2) od Katie Kacvinsky
Unravel me (Shatter Me #2) od Tahereh Mafi
Kto je Mara Dyerová? (Mara Dyer #2) od Michelle Hodkin
...a iné, o ktorých radšej pomlčíme...

HYBRID NA ZÁVER
 https://d202m5krfqbpi5.cloudfront.net/books/1327929098l/8541840.jpg
Rules of Attraction od Simone Elkeles sú druhým pokračovaním série Perfect Chemistry. Prečo hybrid? Ide o to, že zo série som čítala len túto jednu časť. Bolo mi povedané, že je lepšia ako jednotka. O dosť. A moja chorá hlava si vzala do hlavy, že si RoA prečíta a na jednotku sa vyprdne. A tak som sa na ňu vyprdla. Aj na trojku. Tá kniha je síce plná klišé, ale bola perfektná. Mne sa páčila. Veľmi. Pýtate sa, či si prečítam jednotku a trojku? To je vo hviezdach, ale pri mojom štýle... asi nie.

A ako ste na tom vy? Stalo sa vám, že ste boli z niečoho nadšení, nevedeli sa dočkať, kedy sa pustíte do pokračovania a nakoniec ste sa k nemu aj tak nedostali? Alebo aj keď áno, tak až po veľmi dlhej dobe? :)

4 komentáre:

  1. Pred dvoma alebo troma rokmi (možno pred štyrmi neviem presne :D ) som začala čítať Škola noci, ktorú by som vtedy označila za moju obľúbenú, ale postupom času ma začala Zoe štvať (či ako sa volala) Skončila som niekde pri ôsmej časti (aj to len kvôli dokonalému zlému sexy Kalonovi :D ) a odvtedy sa neviem dokopať k pokračovaniu... A takisto ani Twilight ságu som nedočítala zasekla som sa pri druhej knihe a k trojke som sa nedostala a mám taký pocit, že ani sa nedostanem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. So Školou noci som sekla v polovici 4. časti, takže z mojej strany je to voči tebe nehynúci obdiv! :D

      Odstrániť
  2. Jo, to znám :D Já už ani nevyvolávám, že si tu knihu přečtu hned, jak vyjde. Musím na to mít chuť. Nehledě na to, že mi prostě nejde číst série v kuse. Prostě ne. Takže mám spoustu rozečtených sérií. A spoustu těch, ke kterým se po těch letech už ani nechci vracet, protože z některých už jsem vyrostla. To je rozhodně známka pro nakladatele, že by měli vydávat rychleji, protože rosteme jako z vody :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď ono to je silnejšie ako ja - wow, to je super, potrebujem dvojku! A potom sa schladím... no... :D

      Odstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)