streda, júla 24, 2013

Tour de Stormy aka týždenné okienko plné (ne)podstatných informácií #1

Momentálne rozčítané...
Fajn, ak by som sem vypísala všetky knihy, ktoré práva čítam, asi by sme tu boli do zajtra (ehm... nekonečna). Nachádzam sa v období, keď ma knihy veľmi neťahajú a čítam už len fakt, keď mám najsilnejšie abstinenčné príznaky. Ale čím to bude... Neviem sa nejako dostať do druhej polovice, ktorá sa so mnou večne vlečie. A keď ma aj niečo začne baviť, tak mám zlé svedomie, že nečítam to, čo by som mala, tak nakoniec nečítam nič a len tak čučím so zlým svedomím na stenu. Avšak keďže predsa len sa niektorým knihám venujem viac (a to vlastne konkrétne dvom) tak si myslím, že ako currently-reading ich sem nahodiť smiem.

Americkí bohovia (Neil Gaiman) – tá kniha je jednoducho božská (aká iná by už len mohla byť kniha o bohoch, že?), no je to ten typ príbehu, ktorý ak si chcete užiť, musíte si ho vychutnávať a nie ho zhltnúť za pár hodín (neviem teda, či by sa to dalo... nie je to práve najtenšie čtivo). Ale jedno musím Gaimanovi uznať – celý jeho svet a jeho výstavba je perfektný a originálny!

I Hunt Killers (Barry Lyga) – tak toto čítam už dlho, dlho... predlho... ale vrátila som sa k tomu, čiže je to vlastne aktuálne. Je to zaujímavé, postavy sú občas otravné a divné, ale fajn... beriem. Problém je v tom, že tá kniha je striedavo oblačno. A teraz sa isto pýtate, ako sem môžem pliesť počasie, čo? Jednoducho – v jeden moment pri knihe hýrim nadšením, chvíľu nato sa preberiem so zistením, že si nad ňou tíško pochrapkávam a neviem, čo sa deje. Toľko k tomu.

A čo tak film?
Niežeby som bola nejaký ignorant voči filmovým adaptáciám rôznych kníh, ale... som. Čo s tým narobíte. Teším sa na pokračovanie Hier o život i na Upírsku akadémiu, ale nehýrim takým nadšením, ako ostatní. Som skôr fanúšičkou filmov, ktoré nemajú s knihami nič spoločné. V prvom rade – nemám potrebu porovnávať a v druhom rade – viac ma to ťahá, keď neviem, čo čakať. Ale aby ste nepovedali – v kine, keď sa dotrepem na Skúšku ohňom – už určite budem revať pri úvodnom logu a kým sa vôbec dostaneme k podstate vecí, ja umriem priamo tam a to tak, že sa udusím vlastnými sopľami. Viem, že to nie je ktovieako lákavá predstava, ale načo si budeme klamať. A aby ste vedeli, Danilla aka Dimitri Belikov... to bude možno môj dôvod smrti No.2. To aby som si zohnala nejaké poriadne veľké vedro na tie litre slín...


Kde to viazne, Stormy? Aaaargh!
Vo svojej malej spovednici (Kto som, čo som?) som sa priznala, že to so mnou, čo sa váhy týka, bolo biedne. Dosť biedne. Nechcem vám vešať na nos, koľko som toho zhodila, ani nič podobné – ale je fajn, keď sa konečne dostanete cez to obdobie, keď odmietate priznať, že čo bolo, bolo a dokážete o tom otvorene hovoriť. A keď že ma strašne začal baviť šport – a nie len tá možnosť sa mu aktívne či pasívne venovať – tak som neváhala a začala ho sledovať i v TV. Mojou veľkou závislosťou sa stala cyklistika a musím uznať, že ani skoky do vody nie sú zlé, i keď ten cmukajúci komentátor na Eurosporte je taký všakovaký (no uznajte... cmuká! Doslova! Čo si o tom má človek myslieť?!). A to je vlastne dôvod, prečo to v mnohých smeroch so mnou a čítaním viazne. Keď necvičím, alebo nebehám (alebo niečo obdobné), tak často v telke sledujem šport. A i keď si pri ňom zvyknem čítať, človeka to časom prestane baviť a venuje sa poriadne tomu, čo vidí. To len aby ste si nemysleli, že tu nato všetko prdím – len som si našla i iné záujmy. Ach – a keby že sa chcete zasmiať – Eurosport pripravuje Watts Zap videá ku množstvu športových podujatí. Je to taký vtipný výcuc. Z tohto roku na YouTube ešte Watts Zap k Tour de France neobjavila (i keď už je dávno hotové) – ale 2012 tam je, takže zasmejte sa aj vy.


A tak nejako všakovo čo sa inam nevošlo =)
1.      Založila som si filmový blog – Cinematic Whisper – hlavne kvôli vysokej, aby som mala kde zgrupovať svoje recenzie.
2.      Zistila som, že som neskutočný stalker... pokiaľ ide o hercov (po väčšine Briti, ehm...), tak tumblr wins a cyklistom nedám pokoj na twitteri či instagrame. Teda – nemyslite si, že im vypisujem a tweetujem o sto šesť, ale chápete... no... je fajn zistiť ich postoj k veci. I keď stručný.
3.      Dávajte  si pozor na sochy a nežmurkajte! Nikdy nežmurkajte a neobracajte sa k nim chrbtom! Kto pozná Doctora Who, pochopí... ale vy ostatní by ste sa tým tiež mohli riadiť. Pre dobro vašich životov!
4.      Maturitný ročník sa blíži a začínam z toho mať nervy. Auč!
5.      Myslela som si, že autoškola je v pohode, kým ma neposadili za volant... keď ma pustia na cesty, pre istotu to dám vedieť celému svetu, aby nikomu ani len nenapadlo vyjsť von. Čo ak...

9 komentárov:

  1. Pěkný článek. Já teď taky čtu málo. A přesně chápu, co popisuješ - výčitky z toho, že člověk nečte, co má jsou mršky. Měla jsem to tak ještě před 2 lety, ale už jsem to překonala, protože to určitě nestojí za pokaženou radost z pěkné "nevhodné" knihy. A autoškulu dělám teď taky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Držím teda palce s autoškolou ;) Dúfam, že z jázd nie si taká nervózna, ako ja. Ten inštruktor si už zo mňa robí neskutočnú srandu :D

      Odstrániť
    2. :) nervózní nejsem, ale asi tak vypadám... je to řízení zajímavá zkušenost, zatím do toho nejsem moc žhavá... hlavně ať to úspěšně dokončíme a dostaneme brzy řidičák

      Odstrániť
  2. Oco mi stále hovorí, aby som si urobila vodičák, ale ja si neverím :D A hlavne sa veľmi bojím :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si vravím, že väčší blbci to zvládli, tak prečo nie ja? Určite treba ten strach prekonať a ono to pôjde. Na začiatku ten motor párkrát zdochne, ale - to je len začiatok :) Potom sa to rozbehne a bude to v pohode. Uvidíš :)

      Odstrániť
  3. To naprosto znám. Musím dělat A, ale chci dělat B, tak raději nedělám nic. Vždycky se snažím přesvědčit samu sebe, abych dělala aspoň B, že je to lepší než nic, ale nedaří se mi.
    A autoškolu jsem nikdy nedělala a nemám to ani v plánu. Já bych byla přesně ten typ řidičky, který panikaří a zmatkuje. A jak by na ni ostaní řidiči troubili, tak by ještě víc panikařila a zmatkovala. :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No veď toto... ale tak to mám so všetkým. Aj s učením. Radšej len tak sedím, než by som mala čítať, lebo by som mala zlé svedomie, že čítam a neučím sa. Des :D

      Odstrániť
  4. S tím čtením jsem to taky tak jednu dobu měl (Brisingr) :D Z toho si nic nedělej. Když to nejde, tak to nejde a není třeba to lámat přes koleno. :)

    S tím sportem mě to těší, já jsem do něj taky trochu nadšenec. :D A skoky do vody jsem sledoval právě dopoledne. Dobře jim to šlo, já bych měl hlavu zamotanou ještě teď, z těch vrutů a salt. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, tak :) Nejako to už predýcham. A celkom som sa včera s tým čítaním rozbehla, tak snáď mi to dlho-dlho vydrží! :)

      Som rada, že nie som sama :D Ale mne je neskutočne vtipne, keď ten komentátor zacmuká a povie, že to bol nepodarený skok a kým si pri tých opakovaných záberoch všimnem, čo do kelu bolo vlastne zle, tak ma aj hlava rozbolí :D Klobúk dole, ja by som to asi tiež nedala, i keď môj oco tvrdí pravý opak :) Aj tak najviac sa túžim naučiť plávať motýlika a potom budem šťastný to človek :D

      Odstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)