streda, januára 02, 2013

Best of 2012: Najlepšie knihy roka 2012


Tak konečne som sa dokopala k napísaniu posledného príspevku do Best of 2012, ktoré má na svedomí Luu (klik).

Sú knihy, ktoré vám vyrazia dych počas čítania. Na iné neviete prestať myslieť ani týždne po dočítaní. Existujú i tie, pri ktorých už pri druhej kapitole vzdycháte a ste nešťastní, že stále nie ste na konci. Ale našťastie tento príspevok je skôr súhrn kníh, ktoré sú druhým a prvým prípadom. Vďakabohu =).

Svojím spôsobom vám toho nemám veľa čo povedať. Väčšina vecí odznela už v predchádzajúcich článkoch. Takže som sa rozhodla tento príspevok urobiť trochu inak, ako tie predchádzajúce.

NAJLEPŠIA SÉRIA: Mercedes Thompson od Patricie Briggs
2x som počas týchto dní na Mercy spievala ódy. A to pri udeľovaní „cien“ za paranormálne knihy a pri obálkach. Mercy vedia, u mňa teda určite. A ako séria? Hm... poviem vám to takto. Ešte teraz pociťujem absťáky a cítim, že mi v živote niečo chýba. Mercy je jedinečná hrdinka, ktorá si počas jednotlivých dielov prechádza neskutočnou zmenou. Ako postava sa vyvíja a mení. Skúsenosti ju formujú. Každá jedna kniha je uzatvoreným príbehom. Jediné, čo nadväzuje, je vývoj vzťahov a života Mercy. Veľmi dobre premyslené, ešte lepšie napísané. Neviem sa dočkať siedmej časti.

NAJLEPŠÍ DEBUT: Entangled od Cat Clarke
Dlho som váhala, ktorú knihu sem dať (okrem Entangled boli nominované knihy: Nerve, Pushing the Limits). Nakoniec som sa rozhodla pre Entangled. Prečo? Entangled nie je kniha pre všetkých. A priznávam, že je i predvídateľná. Ale to, ako Cat Clarke pracuje so slovami, akú atmosféru dokáže vytvoriť a ako je schopná pohrať sa so psychikou hlavných postáv... klobúk dole. A i keď tušíte, ako to dopadnete, stále si musíte hovoriť: ech, nemôže to tak skončiť, knihy sa končia štýlom šťastne až do smrti a nie takto. Potom však príde Cat, dá vám jednu facku a týždeň budete chodiť roztrasení ako huspenina. Čo sa dá robiť... Briti píšu predsa len trochu inak ako Američania. Našťastie.

NAJKRAJŠIE NAPÍSANÁ KNIHA: Nočný cirkus od Erin Morgenstern
Poznáte ten pocit, keď si vložíte do úst kocku čokolády, necháte ju pomaly rozpúšťať na jazyku a cítite jej lahodnú chuť, ktorá vám otupuje zmysly? Presne taký pocit som mala pri čítaní tejto knihy. Každá veta bola pohladením na dušu.

NAJLEPŠÍ PRVÝ DIEL: Darkfever od Karen Marie Moning
Čítalo sa to perfektne a krásne to navnadilo na pokračovanie. Momentálne ho čítam a je ešte lepšie ako prvá časť.

NAJVÄČŠIE PREKVAPENIE: Medzi odtieňmi sivej od Ruty Sepetys
Nevedela som, čo od knihy čakať. Odohráva sa počas druhej svetovej vojny. Hlavná hrdinka je počas deportácií spolu s rodinou odvlečená na Sibír. A bolo to perfektné. Pútavo napísaný emocionálny odšťavovač. 

30. 12. - Top knihy roka


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)