pondelok, decembra 17, 2012

Vianoce sa blížia... čo s tým?


Pár dôležitých faktov na začiatok:

  1. Vianoce sú presne o týždeň.
  2. O pár dní sa idú sčítavať nominácie a stavím sa, že sa mi o blogoch bude ešte i snívať.
  3. Škola bude už len 5 dní – vrátane dneška, ktorý sa už neráta. Takže len 4.
  4. Síce som takmer na konci svojej knižnej výzvy, ale počtom strán som pozadu minulému roku. Shit.
  5. Dnes ma ešte čaká veľmi dôležitý vianočný koncert, na ktorom pravdepodobne zaspím. Jingle bells, jingle bells, jingle bells rock. Toto tam asi spievať nebudú...
  6. Beriem si so sebou knihu. Snáď si nikto nevšimne, že nepočúvam... ale veď... vlastne pri čítaní zvyknem počúvať hudbu. Perfektná výhovorka!
  7. Seriózne som si svoj Kindle musela zabaliť pod stromček. S-A-M-A! Kam tento svet speje...
Neviem sa dočkať. Nech už je pondelok. Ten ďalší, nie dnešný. Milujem Vianoce. Tú atmosféru, vôňu škorice v dome, vianočné pesničky a dobrý pocit na duši! Je síce pravda, že u nás je každoročným zvykom skočiť si do vlasov, ale čo sa narobí. To k tomu asi jednoducho patrí.

Čo sa týka posledných dní, veľa času nemám. Pečiem koláčiky (nižšie pridávam fotku orechových keksíkov, ktoré sú vynikajúce, ak sa u nás zastavíte, dám vám ochutnať) a snažím sa tváriť, že Vianoce sú deň ako každý iný a v hĺbke duše pri tom jasám. Ale tento článok vlastne ani nemá byť o mojich predvianočných trampotách. Takže – poďme k veci!

Mňam, mňa, <3

I vy máte problém s tým, do akej knihy sa pustiť? Či len ja? Kým čakám na svoj kindle, ktorý chcem nadopovať knihami, ktoré nikdy neprečítam, až do prasknutia, musím čítať to, čo mi polička núka. A to je = nič vianočné. A to ma = desí. A to je = hrozné. A fakt neviem čo mám s tým rovná sa, proste sa mi páči, okey?

Ale predsa len sa čosi v tej mojej poličke nájde. A možno aj v počítači. To však nie je podstatné! Čo si teda prečítať, ak chcete, aby vaša vianočná nálada pretrvávala?

Z historických romancí určite LÁSKA V ČASE VIANOC od Lisy Kleypas. Kto Lisu v dnešnej dobe nepozná, však (nehláste sa toľkí, urazila by sa...)? Ak poznáte sériu o čakankách, štyroch kamarátkach, ktoré sú pevne rozhodne si nájsť manžela, Láska v čase Vianoc je pre vás ako stvorená. Nielenže sa vraciame ku nášmi milovanému štvorlístku, ale máme možnosť spoznať i brata sestier Bowmanových – Rafea. A k tomu to vianočné obdobie a slakdá romantika... ach. Za pozornosť určite stojí i tretie pokračovanie – ZIMNÁ LÁSKA (o nesmejlej Evie). Mám ešte po ruke jednu knihu od autorky, ktorú však nepoznám, ale vzhľadom k tomu, že je ostrieľanou vo svojich žánroch, prečo nie... ŠTEDRÝ DEŇ VO FRIDAY HARBOE. Ktovie aké to je... že by som pouvažovala nad nejakým tým darčekom pod stromček? Hm...

Let it Snow: Three Holiday Romances
Spomedzi anglických kníh pre mladých dospelých, určite stojí za pozornosť DASH & LILY’S BOOK OF DARES. Nečítala som ju. Chystám sa. Tieto prázdniny určite. Kniha sa vlastne odohráva len pár dní, prvé miesto, kde sa začína, je kníhkupectvo a všetko to začne pár dní pred Vianocami. No čo krajšie len môže byť?

Potom mi už na rozum príde len kniha od Johna Greena – LET IT SNOW (3 krátke poviedky a nielen od Johna Greena). Nie som si istá, či knihu vyslovene odporúčam na toto obdobie. Nečítala som ju. Ale zo skúsenosti s týmto autorom, si nie som istá, či by písmená na stranách netrpeli kvôli soli z mojich sĺz... veď viete, ako to je. Dojemná kniha, z očí padajú doslova vodopády a vy nielenže ste zdeptaný z toho, čo sa v knihe deje, ale ešte ani len neviete nájsť vreckovku. Je to na nič, ja viem. Poznám také.

A teraz po ránu mi už žiadna zaujímavá kniha nenapadne. To je hrozné. Idem sa ja radšej dať do poriadku a vyraziť do školy. Ak by som nejakú ešte našla – určite vám dám vedieť! Ach a ak ešte stále váhate, čo si zaželať pod stromček, tak kniha to nikdy nepokazí. Napríklad taká Upírska akadémia, Mesto kostí, Iskrivá, starý dobrý Pán prsteňov či srdcervúce Delírium. Ale srdcervúce sú vlastne všetky knihy. Ach jo, fakt mi to po ránu nemyslí.

Knihám zdar!

1 komentár:

  1. No ja som mala dnes poslednú tohtoročnú skúšku, najbližšia je 7.1., medzitým sa idem aj snowboardovať a ani netušíš ako moc sa teším na kapra na Štedrý deň!!! 8P
    a dnes som mala varené víno mňam 8P

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)