piatok, decembra 28, 2012

Best of 2012: Paranormálne

V poradí môj tretí príspevok do projektu Luu (klik) - Best of 2012! =)

#5 Forgive My Fins (Fins #1) od Tera Lynn Childs
Bože, toto bola taká krásna kniha! Nádherne napísaná, vtipná, plná elánu do života! Toľko pozitivných myšlienok na jednej hromade a tých tínedžerských problémov, ktoré ma v tomto prípade vôbec nehnevali. Doslova som si ich užívala a s hlavnou hrdinkou prežívala všetko, čím si prechádzala. Viete... existujú knihy, ktoré vám svojou epickosťou vyrazia dych. A potom sú knihy, ktoré vám taktiež vyrazia dych, ale svojou atmosférou a jednoduchosťou a pozitívnosťou a a a... fajn, strácam slová... pomaly, ale isto...

Lily má veľké tajomstvo – a tým nie je to, že sa jej páči Brody Bennett. Láska nie je nikdy jednoduchá ani pre obyčajné dievča, nieto ešte pre Lily, ktorá je napol človek a napol morská víla. A k tomu ešte princezná podmorského kráľovstva. Avšak je Brody vážne ten pravý? Ak si raz morská víla vytvorí s niekým puto, je to navždy a je potrebné všetko zvážiť.

#4 Lover Unbound (Bratrstvo černé dýky #5) od J.R. Ward
Milujem sériu Black Dagger Brotherhood. A milujem Vishousa (napriek jeho podivnému menu...) a preto som si túto časť náramne užila. Síce som ju čítala ešte na jar, ale nejako v tomto bode stagnujem, pretože ďalšia časť je venovaná „bratovi“, ktorého až tak nemusím. Ale ja sa prekonám a celú sériu dorazím. Milujem štýl, akým Wardová píše a páči sa mi, ako od klasických romancí prechádza pri každej časti hlbšie do deja a nezaoberá sa len hlavným párom. A viac vám ku knihe nepoviem, lebo so svojím šťastím by som vám vyspoilerovala i to, čo sa nedá. A nenechajte sa odradiť prvou časťou, ktorá je trošku slabšia... ostavné vám to vynahradia! =)


#3 Na půl cesty do hrobu od Jeaniene Frost
Poviem vám to na rovinu. Koniec roka 2012 sa u mňa niesol (a stále nesie) v znamení urban fantasy. Som ňou doslova posadnutá a preto sa nečudujte, že o čestné miesto sa hlási i kniha zo série Night Huntress (najprv som napísala zo Sýrie a mrkám nato, že čo to píšem za hlúposti =D). Knihu som si objednala, pretože mala množstvo pozitívnych reakcií a poviem vám jedno slovo, ktoré všetko vysvetľuje: Bones.

Polovičná upírka Catherine loví upírov s jediným cieľom – pomstiť sa. Zároveň dúfa, že jedného dňa zabije i svojho otca. Počas svojho lovu stretne upíra, ktorý jej prevráti život na ruby. Bonesa. Profesionálneho lovca odmien. Namiesto toho, aby ju zabil, jej dá ponuku – pomôže jej nájsť otca, ak sa pridá na jeho stranu a začne rozvíjať svoje schopnosti polovičného upíra.

Ale je v tom háčik, ako vždy. Veľmi dobre napísané, vynikajúco vygradované a ja sa teším nato, keď mi domov príde druhá časť.

#2 Demonglass (Hex Hall #2) od Rachel Hawkins
Táto kniha má hneď niekoľko predností. Prvou je – hlavná hrdinka, ktorá nešetrí hláškami. Druhou – veľmi dobrý štýl. Autorka píše vynikajúco, veľmi ľahko sa to číta, ale zároveň kniha nepôsobí tak, ako by ju napísala chovateľka prasiatok. Treťou – Archer. Štvrtou – hm... to by som už zachádzala do spoilerov a to nechcem.

Sophie je čarodejnica. Respektíve si to myslela. V skutočnosti je démonom. A tam sa všetky problémy začínajú. Vlastne sa už začali v prvej časti a teraz len pokračujú a veselo vrcholia.

V skutočnosti som sa bála, ako Hawkins druhý diel zvládne, ale bola som výsledkom nadšená. A posledné strany zo mňa doslova vyžmýkali všetko, čo sa dalo. A mala by som si prečítať tretiu časť. Fakt mala...

#1 Mercedes Thompson od Patricie Briggs
Nie som schopná vybrať len jednu jedinú časť. Všetky časti, ktoré zatiaľ vyšli (je ich 6), som prečítala tento rok a zbožňujem ich rovnako. Súhlasím s tým, že sú diely, ktoré ma oslovili trošku viac a ktoré menej, ale vybrať len jeden jediný je svätokrádež. Štýl, akým Patricia Briggs píše, je prudko čiateľný (inak to povedať jednoducho nedokážem) a hlavná hrdinka Mercy svojimi poznámkami rozosmeje snáď i mŕtvych. Doslova...

Mercedes Thompson je automechanička a zároveň i kožomenec. Dokáže sa meniť v kojota. Jej sused jej vlkolak, medzi vlkolakmi i vyrástla a jej bývalý šéf je fae. Jej vcelku pokojný život sa behom pár dní zvrhne a problémy si ju začnú doslova vyhľadávať. Čo viac si človek môže priať?

Spočiatku som sa bála, že nie všetky časti budú mať taký vynikajúci spád. Že postavy stratia kus seba počas postupu príbehu. Mýlila som sa. Mercedes je charakter, ktorý sa mení a vyvíja. Všetko, čo sa jej stane, ju formuje a to platí i o ostatných postavách. Určite to najlepšie čo som tento rok čítala a neviem sa dočkať marca 2013, keď vychádza ďalšia časť.

ŠPECIÁLNE OCENENIE - Najatmosférickejšia kniha:

Nočný cirkus od Erin Morgenstern

Počas čítania knihy som mala celý čas pocit, že som v cirkuse, prechádzam sa pomedzi jednotlivé stany a obdivujem kúzla a čary. Keď som potrebovala na chvíľu odbehnúť, musela som niekoľkokrát zaklipkať očami, aby som sa vytrhla z jej čarovného sveta a s ľútosťou si povzdychla, že v skutočnosti ležím na posteli vo svojej izbe a nejem jablko namočené v karamele, necítim vo vzduchu maslový popcorn a okolo mňa sa vôbec nepchajú stovky ľudí. Veľmi krásne napísané, čarovné, magické a nesmierne atmosferické. S radosťou by som sa vrátila do prostredia knihy ešte raz, bez toho aby som vedela, čo ma vlastne čaká.

30. 12. - Top knihy roka



1 komentár:

  1. Jsem ráda, že nejsem jediná, komu se Forgive My Fins tolik líbilo. Přesně souhlasím, byla to taková pohodová, vtipná, oddechová kniha - taková pozitivní, že? Přesně tak na mě působila i My Super Sweet Sixteenth Century, takže máš moje plné doporučení pustit se do toho :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)