streda, decembra 26, 2012

Best of 2012: Obálky


Tento malý koncoročný projekt si pripravila Luu (klik) a rozhodla som sa doň zapojiť! Podobných projektíkov nie je nikdy dosť (ja osobne ich milujem) a vzhľadom k tomu, že rada čítam rôzne „rebríčky“ ostatných, tak som si povedala – prečo nie? =)

Premýšľala som dlhšiu dobu nad tým, ako prvý deň „spracovať“. Vyberať len obálky kníh, ktoré som toho roku prečítala, alebo i spomedzi tých, ktoré toho roku vyšli, ja som ich nemala možnosť preskúmať, ale obálkou mi vyrazili dych? Nakoniec som sa rozhodla rozdeliť tento príspevok na dve časti. Obálky kníh, ktoré som prečítala v roku 2012 a obálky kníh, ktoré som neprečítala, ale toho roku vyšli a svojou obálkou ma oslnili. Tak teda – začíname!

NAJLEPŠIE OBÁLKY KNÍH, KTORÉ SOM V ROKU 2012 PREČÍTALA
Zväčšíte rozkliknutím :) 
Demonglass (Hex Hall #2) od Rachel Hawkins
Všetky obálky zo série Hex Hall zbožňujem. Majú nejaký systém, vyzerajú veľmi dobre a čo ma teší ešte viac – i spin-off k sérii sa bude niesť obálkami v podobnom duchu. Jupí, jupí jéj! Len nech sa niekto pri spin-offe nerozhodne zrazu obálky pri druhej časti meniť. Lebo ak áno, budem poriadne peniť!

Séria Mercedes Thompson od Patricie Briggs
Daniel Dos Santos – autor obálok k sérii Mercedes Thompson – je výnimočný umelec. Všetky obálky – do radu – sa mi páčia (a zbožňujem ich rovnako ako samotné knihy). Tématicky sa k Mercy hodia a opisovo úplne sedia. Avšak z neznámych dôvodov mi ženská k sérii Alfa a omega, ktorá sa odohráva v tom istom univerze ako Mercy, pripomína Scarlett Johannson... ehm...

Nočný cirkus od Erin Morgenstern
Slovenská obálka je trošku krok vedľa (cirkus je čierno-biely, ten na obálke.. ehm... bez komentára), ale originálna obálka je nádherná. Rozprávková, čarovná, atmosférická. Dokonale vystihuje knihu a jej podstatu. Ach, mám sto chutí si ju ísť prečítať ešte raz. Práve ťukám do klávesnici len vďaka pevnej vôli, ktorú som si behom svojho života vypestovala. Som dobrá!

Závisť (Prázdna rakva #1)  od Gregga Olsena
Kniha sa mi nepáčila (klik). Množstvo logických dier, podivné konanie hlavných postáv, využitie paranormálnych prvkov, ktoré boli na môj vkus zbytočné a na nič. Čo sa dá robiť. Obálka je však očarujúca a je hlavným dôvodom, prečo som si knihu chcela tak veľmi prečítať. Nie je všetko zlato, čo sa blyští. Bohužiaľ. =)

Jazdci časom (Jazdci časom #1) od Alexa Scarrowa
Táto séria má perfektne zvládnuté obálky. Milujem každú jednu. A ak by som sa nerozhodla napäto vyčkávať na slovenský preklad, ktorý bude určite perfektný, tak by som si vďaka ich vnútro už i dávno prečítala. V tomto prípade dobre zvládnuté obálky len upozorňujú na dobre zvládnutý obsah.

NAJLEPŠIE OBÁLKY KNÍH, KTORÉ VYŠLI V ROKU 2012
Zväčšíte rozkliknutím :) 
The Evolution of Mara Dyer (Mara Dyer #2) od Michelle Hodkin
Viete, ja som túto knihu už raz mala rozčítanú. Ale nemala som čas. Tak som ju odložila a povedala si, že si ju objednám. To však nemení nič na tom, že obálky k tejto sérii sú úžasné a obálka druhej časti veselo šlape na päty tej prvej. A viete čo? Vraj je obsahovo niekoľkonásobne lepšia. OMFG! Umriem predom...

Girl of Nightmares (Anna #2) od Kendare Blake
Nečítala som ani jednotku. Ale čert to vezmi! Tie obálky sú dych berúce! Už len kvôli tomu ich chcem mať doma, aby som mohla slintať blahom nad niečím takým dokonalým!

City of Lost Souls (Nástroje smrteľníkov #5)
Ak by nášho mileného Jamieho vo filme vymenili za pána na obálke, tak by som skákala nie meter dvadsať, ale rovno štyri metre päťdesiat. Keď som obálku videla po prvýkrát, tak som si len smutne povzdychla a sama seba sa pýtala, prečo mi tak dlho trvá, kým tú sériu dočítam. Hat... čo už. Raz sa k tomu dostanem! Takže pekne krásne kupovať Mesto kostí, aby sme sa na Slovensku dočkali i toho piateho pokračovania. Šup-šup!

Gone, gone, gone od Hannah Moskowitz
Viete... tenisky na obálkach majú svoje čaro. Fakt. Teda pre mňa určite. V jednoduchosti je krása. Ach.

Spell Bound (Hex Hall #3) od Rachel Hawkins
Keď som už tú druhú časť šupla do prvej časti, tretiu musím do druhej. Tie obálky sú P-E-R-F-E-K-T-N-É! A nikto ma nepresvedčí o opaku. Strašne dobre sa na ne pozerá. Už ju len prečítať! =D

A okrem iného, Luu si pre vás pripravila i špeciál so slovenskými obálkami, ktorý nájdete TU, takže šup-šup! :)


30. 12. - Top knihy roka

1 komentár:

  1. Hex Hall má fakt krásne obálky :) už by som si ich mohla objednať :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)