streda, októbra 31, 2012

Espressologie


Čo ak je i váš osud vpísaný v kávových zrnách?

Jane si privyrába v malej kaviarni ako baristka a časom vytvorí teóriu, podľa ktorej spozná charakter ľudí podľa obľúbenej kávy. Jej samej to príde ako bláznivý nápad, ale keď sa jej podarí dať dokopy niekoľko párov, ktorým to klape... jej názor sa zmení. Stáva sa z nej espressologická hviezda, ku ktorej chodia ľudia z celého mesta. Avšak dokáže Jane nájsť životnú lásku i pre seba?

Kristina Springer ma prekvapila tak, ako už dávno nikto nie. Od prvej strany až po poslednú som knihu čítala takmer bez dychu. Nie preto, že by bola plná napätia a bála by som sa o životy hlavných hrdinov... Pravým dôvodom bolo to, že kniha bola taká nevinná. Veselá. Plná života. Keď je človek večne obklopený pochmúrnosťou a smútkom, knihy, ktoré priam pulzujú pozitívnou energiou, sú vždy ako facka, ktorá vás preberie z polospánku a driemot.

Hlavná hrdinka Jane je obyčajné 17 ročné dievča. A keď hovorím obyčajné, tak je to ozaj tak. Jane má svoje sny – chce študovať na prestížnej univerzite, zamilovať sa a byť šťastná. Môžete ju stretnúť kedykoľvek na ulici. Má svoje tajomstvá, túžby, prehrešky, priateľov... Jej postava je jednoducho uveriteľná. A tým je čitateľovi – alebo skôr čitateľke =) – veľmi blízka. Nemusíte s jej správaním vždy súhlasiť, ale jej reakcie sú prirodzené. Nespráva sa umelo, ako to je zvykom u niektorých ženských charakterov z kníh. Niekto by možno povedal, že Jane je výnimočná, pretože vytvorila espressológiu. Ale tak to nie je. Jane je výnimočná tým, kým je. Môžeme ju porovnať so stovkou iných dievčat a vždy v sebe bude mať kúsok seba. To, že je dobrou pozorovateľkou je už len vlastnosť, ktorú sama rozvinula.

Príbeh je jednoduchý, bez žiadnych zložitých vedľajších dejových línií. Stretnete sa s najlepšími kamarátkami, množstvom spomenutých vzťahov, ale najdôležitejšia je Jane a jej príbeh. Jej schopnosti. Jej sny. Espressologia je taký ten typ knihy, pri ktorom od začiatku budete vedieť, ako to dopadne, ale tá atmosféra a prostredie bude také úžasné, že vám to nedá nemilovať ju.

Na koniec by som mohla povedať, že Kristina Springer si pre nás pripravila príjemnú oddychovku, ktorú si pokojne môžete prečítať pri nejakej tej šálke lahodnej kávy. Dobre napísané, uveriteľné a v prvom rade – nádherne nestresujúce a plné pozitívnej energie. Ak je váš život práve v štádiu, keď neviete kde vám hlava stojí – Espressologia vám pomôže zabudnúť nato, že nestíhate a pomôže vám sa na chvíľku zastaviť.

Moje hodnotenie:

Rada by som poďakovala vydavateľstvu ALBATROS za poskytnutie recenzného výtlačku. Knižku si môžte kúpiť TU, ale napr. cez gorila.sk - TU.

4 komentáre:

  1. Túto knižku by som si rada prečítala, vyzerá zaujímavo 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Také pohodové čítanie - myslím si, že dosť záleží od doby, kedy ju čítaš :) Bežne neurazí, nenadchne :)

      Odstrániť
  2. Tvému úsudku a názorům věřím, takže určitě si knihu někde seženu :) Trocha pozitivní četby je po všech těch negativech také potřeba.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, tak :) Presne môj pohľad na vec :)

      Odstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)