piatok, augusta 31, 2012

Tigrova kliatba


Kelsey je obyčajná stredoškoláčka, ktorá si zháňa na leto brigádu. Nájde si prácu v cirkuse, kde jej pozornosť upúta nádherný biely tiger Dhiren. Kelsey sa cíti v tigrovej spoločnosti veľmi dobre, a tak s ním trávi voľný čas a číta mu svoje obľúbené básne. Aká je však prekvapená, keď sa znenazdania objaví zaujímavý pán Kadam z Indie, aby si tigra odviezol a ponúkne jej, aby ho odprevadila do Indie. Tam Kelsey zistí, že tiger Dhiren je v skutočnosti zakliaty indický princ Ren. Začína sa úžasné dobrodružstvo plné nebezpečenstva, napínavých chvíľ a nástrah v džungli. Kelsey sa musí postaviť svojmu strachu a preukázať odvahu nielen v boji za oslobodenie Rena, ale aj v boji so sebou – má podľahnúť nádhernému princovi alebo sa vrátiť späť domov?

Množstvo nadšených recenzií. Čarovné prostredie Indie. V hlavnej úlohe sexi princ meniaci sa na tigra. Jednoducho to musí byť dobré! To som si povedala tesne pred tým, ako som knihu vzala do rúk. Keď som sa konečne s priam maniackym výrazom na tvári pustila do čítania, ledva som bola schopná prelúskať prvé strany. Colleen Houck čitateľa síce prológom naladí do čítania, no zmenou z tretej osoby na prvú si veľmi nepolepšuje. Menším plusom síce je, že postupne sa rozpisuje a krkolomný štýl použitý pri prvých kapitolách, sa mení v príjemne čitateľný, no na kvalite stále čiastočne uberajú dialógy. Sú prehnané, patetické, príliš emotívne. Akokoľvek nasrdený človek sa v podobných kvetnatých vetách nevyjadruje, ani keby veľmi chcel. Preklad pri niektorých častiach tiež veruže nepomáha, ale človek sa cez to ešte prehryzie.

Horšie je to s hlavnou hrdinkou. Vždy som si myslela, že Bella je najhlúpejším dievčaťom v knižnej histórii, ale to som ešte nemala možnosť stretnúť sa s Kelsey. Som si absolútne istá, že o prvé miesto by mohli súťažiť a trvalo by to veľmi dlho, vzhľadom k ich bezhlavému správaniu sa. Kelsey totiž jednoducho nemyslí. Strká ruky do klietok. Vydáva sa do Indie a ani si poriadne nepremyslí, čo všetko to môže zahrňovať a absolútne verí tigrovi, ktorý ju môže kedykoľvek zožrať (o tom, že tiger je v skutočnosti indickým princom sa dozvie až neskôr – a či sa nám to páči, či nie, tiger jednoducho nie je domáce zvieratko, ktorému možno bezvýhradne veriť). Jej prudké zmeny nálad a názorov jej tiež nepripisujú body k dobru a snáď som bola ochotná akceptovať jej správanie len pri doťahovaní sa s Renom (ktoré tiež nebolo tak celkom fér voči samotnému princovi). Najsympatickejšou postavou je pán Kadam, ktorého zobrazuje dobrosrdečný dedko ochotný kedykoľvek pomôcť.

Dejová línia je zaujímavá a pútava. Čitateľa zaujíma ako to vlastne dopadne, čo bude musieť Kelsey s Renom podniknúť, aby zrušili kliatbu a čo ich to bude stáť. No napriek tomu prvá polovica knihy výrazne zaostáva za tou druhou. Prvá je totiž plná nesúvislých myšlienok Kelsey a jej nelogického správania sa. Netvrdím, že v pokračovaní sa to zmení, ale človeka skôr zaujme dejová línia a romantické scény, ako jej protichodné myšlienky (kvôli ktorým som mala chuť ju strčiť do mlynčeka na mäso). Ale práve v druhej polovici knihy sa Kelsey s Renom konečne púšťajú do výraznejšej akcie v honbe sa zrušením kliatby dvoch bratov (ktorí snáď ani nemôžu byť viac odlišní, ako už sú...). Colleen teda čitateľa predsa len dokáže donútiť zadržať dych a napäto čakať, či z toho hrdinovia vyviaznu živí.

Ak by som to mala zhrnúť – Tigrova kliatba nie je zlá kniha, ale ani neskonale skvelá. Označila by som ju za priemernú. Autorke však kvitujem krásne vykreslenie Indie ako takej a jej kultúry. Veľkým plusom, snáď pre každú milovníčku romantických kníh, je i princ Dhiren, ktorý je stelesneným dokonalého chlapa.

Moje hodnotenie:

Nakoniec by som veľmi rada poďakovala vydavateľstvu CooBoo, za poskytnutie recenzného výtlačku. Knihu si môžte objednať TU, alebo cez gorila.sk - TU.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)