pondelok, augusta 13, 2012

Rozhovor s Jeanne Ryan

Pred pár dňami som autorku knihy NERVE  - Jeanne Ryan - kontaktovala skrz fan stránku na facebooku. Odpoveď od nej mi prišla veľmi rýchlo s nadšeným súhlasom. A nie len to - Jeanne Ryan je veľmi milá žena a pevne verím, že rozhovorom nižšie si tento názor na ňu osvojíte spolu so mnou. ;)


Ahoj, Jeanne! =) Som veľmi rada, že si súhlasila s týmto rozhovorom. Na začiatok – čo by si nám o sebe mohla prezradiť? =)

Tak sa nato pozrime. Som milý človek (dúfam), ktorý píše knihy o ľuďoch, ktorí nie sú takí milí.

Mohla by si opísať svoj debut Nerve v niekoľkých vetách? =)

Je o dievčati, ktoré zlákala online hra s výzvami, ktoré sú zachytené a vysielané pomocou mobilov. Vyzerá to tak, že hra presne vie, čo chce a ponúka jej to, až sa ocitne vo veľmi nebezpečných situáciách.

Ako ti napadlo vytvoriť show ako je Nerve? Vyzerala veľmi realisticky a na prvý pohľad si ľudia mohli myslieť, že hra by sa mohla odohrávať kdekoľvek na svete i dnes.

Nápad som dostala pri sledovaní svojej netere pri používaní mobilu. Spolu so svojimi priateľmi si neustále posielala esemesky. Premýšľala som, ako by som mohla vytvoriť zábavný príbeh okolo faktu, že tínedžeri veľkú časť svojho života žijú prostredníctvom svojich telefónov.

Jeanne Ryan
Inšpirovali ťa ľudia, ktorých v skutočnosti poznáš, k vytvoreniu charakterov v tvojej knihe?

Žiadna z postáv nie je založená na konkrétnej osobe, ktorú poznám. No keď som bola tínedžerkou, tak som chcela poznať chlapca ako Ian. =)

Plánuješ napísať v dohľadnej budúcnosti niečo nové alebo tvoja kniha Nerve je len jedno rázovou záležitosťou? Ja osobne dúfam, že budem v kníhkupectvách vidieť tvoju ďalšiu knihu čo najskôr! =)

Áno. Práve pracujem na knihe, ktorá sa volá Charisma, jej vydanie je naplánované na začiatok roka 2014. Je o veľmi plachom dievčati, ktoré sa rozhodne zmeniť svoj život tým, že začne chodiť na experimentálne terapie, ktoré dodávajú ľuďom „hviezdnu silu“. Samozrejme, liečba má taktiež nepriaznivú stránku.

Nerve

A ako je to s písaním – písala si i ako dieťa alebo si s ním začala až ako tínedžerka? =)

Ako dieťa som nepísala veľa. V skutočnosti som chcela byť futbalistkou, čo je dosť šialené, ak by ste videli, aká som malá.

Ako spisovateľka musíš mať knihy určite rada! =) Ktoré sú tvojimi obľúbenými?

Samozrejme, knihy milujem! Je medzi nimi toľko obľúbených. Spomedzi young adult to napríklad sú Zlodejka kníh od Markusa Zusaka; Will Grayson, Will Grayson od Johna Greena a Davida Levithana; Hry o život (samozrejme!) od Suzanne Collins a Code Name Verity od Elizabeth Wein.

Oh a čo s filmami? Rada navštevuješ kino, ješ pukance a pozeráš film? Alebo dávaš prednosť tichému večeru so šálkou čaju a dobrou knihou?)

Milujem filmy, najmä akčné filmy ako The Avengers. I keď mám rada maslový popcorn, dám si ho len zriedka, aby som sa zmestila do svojich džínsov i na druhý deň. *povzdych* Samozrejme, tiché večery so šálkou čaju a dobrá kniha sú taktiež čarokrásne.

Ako tráviš čas, keď práve nepíšeš novú knihu? =)

Páči sa mi tráviť čas s mojím manželom a deťmi, cestovať, ísť do parku, na mestské slávnosti, na miesta kdesi vonku, kde sa spolu môžeme zabávať.

A posledná otázka... Pravdepodobne poznáš Harryho Pottera. V Polovičnom princovi bol spomenutý jeden elixír – Amortencia (najsilnejší elixír lásky). Keď sa nadýchneš jej arómy, môžeš cítiť 3 vône, ktoré sú ti vo svete najbližšie. Čo myslíš – ktoré by si cítila ty? =)

Hmm. To je zradná, ale dobrá otázka. Prvou z nich, ktorá mi napadla, je Plumeria, kvietok rastúci na Havaji, kde som ako malá žila. Tiež miluje vôňu makových koláčov. Rodina mojej mamy pochádza zo Slovenska, takže toto pečivo mi pripomína starú mamu. Treťou vôňou by bola borovica, pretože je súčasťou sviežej prírody.

Ďakujem za rozhovor a držím palce pri ďalších knižných projektoch i v súkromnom živote! =)


1 komentár:

  1. autorka z rozhovoru vyzerá veľmi príjemná a milá :) už sa neviem dočkať, kedy si budem môcť Nerve prečítať
    a posledná otázka proste rocks! :D a odpoveď (Slovensko a makové koláče!!!) je tiež super :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)