sobota, augusta 11, 2012

A Midsummer’s Nightmare


Vysnené leto Whitley s jej rozvedeným otcom sa zmení v nočnú moru. Práve stretla jeho novú snúbenicu a jej deti. A snúbenicin syn? Whitleyna známosť na jednu noc...

Kody Keplinger je mladá. To je pravdepodobne najjasnejší dôvod, pre ktorý dokáže city a problémy puberťákov opísať bez väčších problémov a hlavne bez servítky. Mnohé staršie ostrieľané autorky svoje knihy pre mladých nepíšu s takou gráciou ako práve Kody. Niektoré skutočnosti zastierajú, iné odmietajú pripustiť, alebo má človek jednoducho pocit, že autorka sa rozhodla napísať svoj vysnený teen život bez väčšieho efektu (nové dievča v meste, začne sa o ňu zaujímať najsexi chlapec zo školy atď. atď.).

Hlavná hrdinka Whitley má milión chýb a sama si to uvedomuje. Klebety ignoruje, žije si svoj život plný party, alkoholu a chlapcov. Má pocit, že do otcovej novej rodiny jednoducho nezapadá a preto robí to, čo robí najlepšie – zabáva sa. Neuvedomuje si to dobré, čo ju stretlo. Dokonca ani to, že napriek pravidlu, že priateľov výhradne nemá, si jedného našla. Že sa práve možno zamilovala. Avšak Whitley je zničená, zdevastovaná a jej duša kričí. Potrebuje niekoho, kto jej pomôže poskladať tú dušu do jedného celku. Vlastná matka to nebude, pretože sa viac zaoberá ustavičným očierňovaním otca a otec, ktorého tak milovala, o ňu ani nezakopne a vždy bol viac kamarátom, ako otcom. Whitley to nemá ľahké. Whitley musí bojovať, ale nemá síl a preto sa snaží ujsť. Bojí sa nového života, bojí sa lásky, bojí sa rodinného zázemia, ktoré nemala už roky. Whitley je skrz na skrz človek a verila som každej emócii, ktorú v duchu pociťovala. A čo je hlavné – kedykoľvek môžete stretnúť kohosi, kto prežíva podobnú „drámu“.

Kody nie je spisovateľka, ktorá píše dokonale. Má ešte čo doháňať oproti svojim starším kolegyniam, ale čo koho po tom? Píše od srdca, snaží sa zachytiť v prvom rade veci tak, ako naozaj sú a nezastierať ich. Vyťahuje na povrch vzťahy medzi rodinnými príslušníkmi, priateľmi či milencami so všetkými plusmi i mínusmi. Netvrdím, že občas sa nenájde slepý bod, pri ktorom len prekrútim očami a poviem si, že to takto by to nebolo, ale to mi čítanie tejto knihy neznechutilo. Každá postava má svoje klady i zápory. Všetci si niečím prešli. Niekoho by ste najradšej prefackali, iného uškrtili, ale sú to ľudia, ktorých môžete bežne stretnúť na ulici.

A Midsummer’s Nightmare je kniha plná emócií a Kody svojich fanúšikov určite nesklamala. Ja sama priznávam, že som na konci vyronila i slzičku a v duchu si predstavila, ako to vlastne je s mojou rodinou a napriek všetkým jej nedostatkom, som ďakovala Bohu, zato čo mám. No ako som už spomínala, Kody je mladá a má sa ešte čo učiť. Jej nadšenie z písania je prenesené i do jej kníh a čitateľ cíti, že v rukách drží knihu, ktorú niekto písal s láskou. Ale občas sa neubránim pocitu, že tým veľkolepým finále bol jej debut The DUFF a tak by to byť nemalo.

Moje hodnotenie:


4 komentáre:

  1. Přesně, já mám pocit, že Keplinger má každou další knížku horší a horší... Jsou všechny stejně bez servítek a to je dobře, ale Bianca s Wesleym byli dokonalý párek hrdinů, hrozně jsem se nasmála a u MN jsem se nesmála skoro vůbec :(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to znie naozaj ako zaujímavá kniha 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toto bolo úplne úžasná kniha :D Ja som práve dočítala Shut out. Príjemná oddychovka, ale myslím si, že MN bolo lepšie :D Hrdinka ma tak veľmi neštvala ako v Shut out.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Stormy, ty umíš napsat tak procítěné recenze. Dojala jsi mě snad i víc než ta samotná kniha. Jestli tohle dokážeš i u psaní prózy, tak tvoje kniha jednu bude bestseller.

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)