utorok, júla 10, 2012

Krídla


Keď som brala knihu Krídla do rúk, nič som od nej neočakávala. Knižka totiž pôsobí jemne a nevinne. Ani sama anotácia človeku nedá ktovieaký prehľad o tom, o čom vlastne príbeh môže byť. Jediná vec, ktorou si môžete byť istý, je to, že sa ponoríte do sveta víl!

Pätnásť ročná Laurel sa spolu so svojimi rodičmi presťahuje do Crescent City. Bola vždy iná a od spolužiakov ju odlišuje i to, že dovtedy sa učila výlučne len doma. No to nie je jediná odlišnosť – Laurel je prísna vegánka. Keď všetci nosia svetre, ona sa prechádza v tričku na ramienka. Nehovoriac o tom, že z podivnej vyrážky na chrbte, sa stane nádherný kvet...

Ak by som sa vám snažila nahovoriť, že Aprilynne Pike napísala dych berúci príbeh, ktorý vám nedá spať... klamala by som. Ak by som sa čo i len pokúsila naznačiť, že kniha nemá hodnotu... nerobila by som to s čistým svedomím. No ak by som sa rozhodla povedať vám, že vás čaká nádherná rozprávka, robila by som to s úsmevom na tvári. Prečo? Odpoveď je jednoduchá.

Aprilynne Pike vás vtiahne do sveta, ktorý očarí. Je síce pravda, že nespavosťou určite nebudete trpieť, ale zaspávať s príjemným pocitom na duši, je fajn, no nie? Možno je celý príbeh pritiahnutý za vlasy – ale čo vás potom? Drvivá väčšina situácií, s ktorými sa v knihe stretnete, je nereálna a značne nadnesená, ale charaktery, ktoré priam žiaria nevinnosťou a radosťou zo života... stretneme sa s nimi vôbec niekedy? Nie je fajn sa jednoducho baviť a žiť?

Počas čítania som sa usmievala – či už nad banalitou, nevinnosťou, alebo nad entuziazmom postáv a situácií. Ale bavila som sa. V živote je toľko pesimizmu a nešťastia, že podobné príbehy sú jednoducho balzamom pre utrápenú dušu. Takto si predstavujem knihu pre mladé 13 ročné dievča, ktoré ešte nevie, čo od života čakať. Škola noci? Súmrak? Prosím vás! Ak máte mladšiu sestru, Krídla budú dokonalým darom!

Bojíte sa, že v knihe bude nedostatok romantiky? Pokoj. Je síce pravda, že trojuholníkov je mraky a mraky a človek už len prekrúca oči, keď sa o nejakom dozvie... ale tu je láska, ktorú Laurel pociťuje k ľudskému chlapcovi Davidovi a víliemu mužovi Tamanimu taká jemná a nevinná, že nebudete schopní v srdci nájsť nenávisť či odpor. Netvrdím, že sa nenájdu ľudia, ktorým podobné vzťahy nie sú po chuti, ale ak dávate prednosť pomaly sa vyvíjajúcej prvej láske, budete nadšení.

Svet, ktorý Aprilynne vytvorila je iný a nádherný, i keď príbeh nie je originálny. Situácie sú banálne a často nereálne. Charaktery, s ktorými sa v knihe stretnete, možno bežne na ulici neuvidíte, ale ich nadšenie a pozitívne myslenie je krásnym osviežením pochmúrnych myšlienok. Ak za sebou teda máte ťažšie životné obdobie – Krídla sú pre vás ako stvorené. No viac ako rozprávku nečakajte, inak budete sklamaní.

Moje hodnotenie:

Nakoniec by som rada poďakovala vydavateľstvu FORTUNA LIBRI za poskytnutie recenzného výtlačku. Ak by ste mali o knihu záujem, zakúpiť si ju môžte TU. Ak bývate v okolí (alebo priamo tam :) ) odberným miest gorila.sk, knižku si môžte objednať TU.


2 komentáre:

  1. Očarila si ma tou knihou S ;) určite si ju prečítam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veľmi pekne napísaná recenzia, s ktorou súhlasím.:) Knihu som už tiež recenzovala a v podstate mám podobný názor.:D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)