nedeľa, júna 10, 2012

Zlodejka duší


Varovanie na začiatok: Ak túto knihu zbadáte v kníhkupectve a budete od nej čakať niečo seriózne, rovno jej zamávajte a pakujte sa preč. Kniha by vás totiž nielenže sklamala, ale i znechutila a nedajbože by ste z prezieravosti radšej ani nesiahli po inom fantasy príbehu. Nie, nie, nie. Ale ak máte chuť ponoriť sa do bláznivého sveta dievčaťa, ktoré je posadnuté ružovou, alebo nebodaj máte mladšiu sestru vo veku 13 rokov... voilá! Skvelý darček a oddychovka ako pre vás.

Kiersten White zo mňa vytrieskala toľko záchvatov smiechu, koľko sa len dalo. Nielenže som sa uchechtávala počas čítania, ale i po ňom. Štýl ktorým píše je neskutočne nadľahčený a prispôsobený hovorovej reči tínedžerov. A z toho, čo som počula, sama Kiersten oplývala nadmiernou kreativitou i čo sa niektorých výrazov týka a preto chválim prekladateľa, ktorý zvládol takmer ľavou zadnou nahradenie týchto... ehm... podivných slovných spojení. Veľký potlesk a pokračujeme!

Hlavná hrdinka, Evie, od svojich ôsmych rokov pracuje pre MAKNAB. Niežeby z toho bola ktovieako nadšená, ale je to jediný domov, ktorý vlastne má. Chodí od jedného miesta k druhému, aby označila nových a nových nadprirodzených a vo voľnom čase pozerá Eastonskú strednú alebo sa učí španielčinu spolu s inými nezáživnými predmetmi. No do jej života ako víchor vtrhne podivuhodný Lend, ktorý na seba nielenže dokáže vziať podobu takmer ktorejkoľvek osoby, ale dokonca sa postupne dostáva i bližšie k srdcu Evie. Ale vzhľadom k tomu, že nikdy nič nie je také ľahké, ako na prvý pohľad vyzerá... i tu nám rodiacu sa romancu pretrhne zlomyseľná víla – Reth – spolu so sériou úmrtí nadprirodzených, ktoré sa nie a nie vyriešiť.

Čo sa týka originality, Kiersten White sa vážne nepretrhla. Zlepila dokopy všetky možné bytosti, ktoré sa kedy objavili v literatúre a celé to zastrešila pod podivuhodnú organizáciu, ktorá sa ich snaží mať pod kontrolou (HA! Skúste si začať s vílami...). Dokonca ani dejová línia nestojí za hlbšie pozastavenie a každému pozornejšiemu čitateľovi bude skôr či neskôr jasné, ako to dopadne. Ale svieži štýl, ktorým Kiersten píše, optimizmus a nadšenie Evie ohľadom vecí, ktoré sú pre nás len „nutné zlo“ či dokonca kontrast Lendovej srdečnosti a Rethovej zlomyseľnosti... to všetko spolu vytvorilo milý a nevinný príbeh, ktorý rozveselí všetkých, čo túžia po menšej dovolenke, čo sa literatúry týka. Priam dokonalé čítanie na leto, keď nám slnko praží na hlavy a nám sa už nechce ani myslieť.

Moje hodnotenie:

Na koniec by som rada poďakovala vydavateľstvu FORTUNA LIBRI za poskytnutie recenzného výtlačku. Knihu si môžte objednať priamo na ich stránke a to TU alebo napr. cez gorila.sk, ak máte blízko k jednému z odberných miest a to TU

3 komentáre:

  1. Po ťažkej skúške čo má čaká v piatok je to úplne vhodné čítanie, aj spolu s Krutým letom od A. Noel, ktoré som si včera objednala (kamoška vravela, že by neriskovala kúpu tej knihy) mne to je jedno, už teraz mi môj mozog nefunguje ako má...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tým varovaním si to vystihla, kniha je fajn, ak vieš, čo máš čakať.:) Ja som bola preto dosť šoknutá, nepríjemne... Ale druhý diel som si už užila.:D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Po tvojej recenzii ani neviem, či by som si prečítať chcela. Nepripadá mi to ako niečo, čo by ma bavilo. :D Ale ktovie? :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)