pondelok, mája 07, 2012

V zajatí snov: Zatmenie


Janie má iba sedemnásť, ale skutočnosť pre ňu začína byť horšia než sny.

Na Fieldridgeskej strednej škole sa deje čosi znepokojivé, ale nikto o tom nechce hovoriť nahlas a ani vyšetrovanie nikam nevedie. Čo je však ešte horšie, Janie začína odhaľovať pravdu o sebe a o svojich schopnostiach – a tá je pochmúrna. Kruto pochmúrna...

Tak toto bola... jazda. Knižku som zhltla behom pár hodín a párkrát ju dokonca nahnevane odložila, keď som musela odbehnúť. Musím sa priznať, že prvé 2-3 strany som prečítala snáď 100x, kým som bola schopná sa do knihy pustiť naplno, ale to môj zážitok z nej nijako neovplyvnilo. Od prvej po poslednú stranu som v jednom kuse tŕpla a i keď bol výsledok viac-menej jasný, po dočítaní som si šťastne vydýchla.

Lisa McMann sa v druhej časti vracia k svojmu jednoduchému rozprávaniu, ktoré môže niektorých čitateľov iritovať, ale mne padlo ako uliate. Krátke vety, rýchle plynutie, rozhovory medzi postavami typické pre ich vek. Čo viac si čitateľ ako ja, môže priať? Jednoduché čítanie na pár hodín, ktoré človeku dokonale pomôže uvoľniť sa a zabudnúť na okolitý svet.

Samotný príbeh plynie hladko a plynulo. Niektoré scény a situácie by možno stáli za väčšie rozpísanie, no ak nie ste fanúšikmi prílišných opisov a hľadáte skôr knihu na jedno zhltnutie, vôbec vám to nebude prekážať. To isté sa týka stupňa predvídavosti – väčšine čitateľov bude jasné, ako sa to všetko vyvinie a ako to dopadne. No Lisa vás predsa len drží v preventívnom napätí, počas ktorého si budete hovoriť: „Ale čo ak to tak nebude?“

V hlavnej úlohe sa opäť stretávame s Janie, mladou lovkyňou snov, ktorá sa snaží žiť so svojim darom a zároveň prekliatím. Počas čítania sa o jej osude dozvieme oveľa viac, ako v prvom diele. Bolo mi do plaču, keď som si uvedomila, čím všetkým si bude musieť prejsť a som si istá, že nie som sama. Jediná vec, čo mi však chýbala, bola absencia snov. Nie, nehádžte flintu do žita! Nejaké sa tam objavili, no nie v takej miere ako v prvej časti a ja dúfam, že v tretej sa to zmení.

V zajatí snov: Zatmenie je hlavne venované hlavnej hrdinke – jej životu spojeného s  radosťami a strasťami, ktorými si musí prejsť. No nemôžme zabudnúť ani na detektívnu stránku knihy, ktorú som si užila rovnako, ako život Janie a Cabela.

Pokiaľ teda máte chuť na jednohubku na jeden večer, ktorá plynie rýchlo a bez väčších zádrheľov, určite je kniha V zajatí snov: Zatmenie práve pre vás. Ak čakáte zložitý prepracovaný príbeh s hĺbkou, radšej sa tejto knižnej sérii vyhnite.

Moje hodnotenie:

Na koniec by som rada poďakovala vydavateľstvu FRAGMENT za poskytnutie recenzného výtlačku. Zakúpiť si ju môžte napr. cez gorila.sk a to TU.


1 komentár:

  1. Po prečítaní som bola trochu rozčarovaná. Prvý diel sa mi páčil viac, možno vďaka citu vyvíjajucemu sa medzi Janie a Cebelom. A tú absenciu snov som si ani poriadne nevšimla :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)