štvrtok, februára 16, 2012

5 dôvodov prečo... #3


...niektoré knihy nedočítam / dočítam len so zaťatými zubami!

1. NUDNÝ DEJ – ono to máte tak. Originálny svet, vcelku zaujímavé postavy, ale ten dej! UFF! Klišé nalepené na druhé klišé a na dôvažok toho všetkého zistíte, že séria bude mať milión päťsto častí! Nie, ďakujem, neprosím.

2. PREFACKOVANIA HODNÉ POSTAVY – niekto by mi povedal, že nedočítať knihu kvôli postavám je trošku pritiahnuté za vlasy. Alebo nemať rád knihu kvôli postavám.... Ale ja to jednoducho nedokážem! Neviem mať od srdca rada knihu, pokiaľ k hlavnému hrdinovi / hlavnej hrdinke nepociťujem aspoň nejakú emóciu, ktorú by som mohla nazvať pozitívnou. I Lesu kostí som zodvihla hodnotenie o 1* až po dočítaní druhej časti (nechcem spoilerovať, prečítajte si a zistíte).

3. KEĎ TO Z AUTORA IDE AKO Z CHLPATEJ DEKY – ten štýl, ten štýl! A tento raz ten výkričník vážne neveští nič dobré. Nuda. Nuda. Nuda. Áno, niektoré štýly písania sa tak dajú nazvať. Milión zbytočných opisov, podivné dialógy a celé sa to vlečie na jednej nudnej vlnovej dĺžke. Fňuk.

4. NEKLAPE TO – občas by ste knihu dokázali rozkúskovať na niekoľko častí. Niekoľko viac-menej dobrých častí. Tieto časti by ste pokojne vedeli zakomponovať do iného príbehu, s inými postavami, v inom prostredí, alebo jednoducho s iným štýlom. Tieto prvky spolu vôbec nevytvárajú súhrnný celok, ktorý by stál za pozornosť. A vyzerá to divne. Ba čo divne! PRAPODIVNE! Človek z toho nič nemá. Len útržky spomienok. A keď neostane dobrý pocit, čo potom?

5. NEREÁLNE SPRÁVANIE ČI VÝVOJ PRÍBEHU – ľudia sa boja. Túžia po moci. Peniazoch. Radi by bojovali, ale občas to nedokážu a váhajú. Sú často krát svine. A každý z nich raz pochybí. No niektoré postavy – napríklad obyčajná študentka na strednej škole – dokážu nemožné. Ohúria každého na prvý pohľad a ich cesta životom je prakticky bez tŕnistá. Mám pocit, že podobné knihy sú vysnívaným životom autorov. Zo šedej myšky kráľovná školy, z najväčšieho bifľoša futbalový hrdina. V takýchto románoch je všetko možné! ;D

3 komentáre:

  1. Krásne napísané :) ako vždy :) aj keď je pravda, že ja knihy dočítam takmer vždy, ale to bude tým, že ja som strašne zvedavá a nedá mi to nedočítať, lebo chcem vedieť ako to dopadne :D No chápem ťa ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Je to všechno pravda, cos napsala, ale některé knihy jsou skvělé i přesto, že odpovídají některým těm bodům (hlavně bod 5.)- prostě mají v sobě takovou tu chemii, že i když je děj klišé nad klišé a autor nepíše zas až tak dobře, tak ji dočtu a moc se mi líbí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto je subjektívna rubrika, v ktorej sa snažím povedať, ako to vidím ja :) I mne sa páčia mnohé klišé knihy, ale zase tým nikdy nedám viac ako 3*, pretože to jednoducho nedokážem :) A snažila som sa hlavne naraziť na to, že ako celok, keď spojíš vážne všetko dokopy, tak to podľa mňa nebude dobré. Pozri sa napr. na VA = klišé nápad a skvelé spracovanie :)

      Odstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)