pondelok, januára 30, 2012

Top týždňa - 10 kníh, ktoré by si zaslúžili sfilmovať


Na začiatok krátka informácia – pokiaľ by sa v marci do kín nemali dostať HRY O ŽIVOT, boli by tu na prvom mieste. Ale vzhľadom na to, že sa určite sfilmujú (a to platí i o The Mortal Instruments či Hostiteľovi, ktorý sa čoskoro začne natáčať), nebudem ich do rebríčka pchať =D =)


10 kníh, ktoré by si zaslúžili sfilmovať


BLOOD RED ROAD (Dust Lands #1)
Moira Young napísala výnimočný román plný akcie so štipkou romantiky. Áno, štýl mnohých šokoval a dokonca i v žánroch sa pohrabala viac, než sa podľa niektorých patrí. Ale výsledok bol dych vyrážajúci. TOTO by bolo na striebornom plátne jednoducho EPICKÉ! A ja by som si to do kina namierila 100 kilometrovou rýchlosťou. Už len dúfať v dobrý výber hercov a voilá – nová akčná dystópia na svete. Čo si len môžem viac priať k šťastiu? =) Nehovoriac o tom, že ak bude i pokračovanie (Rebel Heart) také skvelé... na svete by boli rovno 2 skvelé filmy! =)

THE SEVEN KINGDOMS (séria)
Áno, priznávam. Stále mám za sebou len prvú časť série – Výnimočnú – a k Ohnivej som sa ešte nedostala. Ale sama Výnimočná bola... jednoducho výnimočná. Samotný názov hovorí o tom, aká skvelá je. Jedinečné postavy všeho druhu, zaujímavý príbeh a neobvyklé prostredie. Young Adult Fantasy – takej tej pravej – je málo, no táto séria sa tu drží neskutočne vysoko. Čoskoro vyjde i tretie pokračovanie – Bitterblue – a len si to predstavte... 3 fantasy filmy, každý osobitý a jedinečný, na ktoré môžete zájsť do kina. Panebože, len nech to vyjde! =)

VAMPIRE ACADEMY (séria)
Prostredie. Príbeh. Postavy. Akcia. Emócie. 6 filmov. A počas tých 6 filmov by ste sa takmer vôbec nenudili. A Dimitri a Adrian na striebornom plátne! OMG! Ja by som sa v kine asi zbláznila od šťastia!


DIVERGENT (Divergent #1)
Pri tejto knihe úprimne pochybujem, že sa svojho filmového spracovania nedočká. Ide predsa o najlepšiu knihu roka, pri ktorej boli predané filmové práva ešte pred vydaním. Zaujímavý svet. Silní hrdinovia. Veľa, veľa akcie. Úprimne sa teším až si sadnem do kina a budem si môcť vychutnať tento príbeh zas.

MEDIATOR (séria)
Sériu má na svedomí Meg Cabot. Má 6 dielov a je možné, že nejaký k nim ešte pribudne. Ktovie. No príbeh Suze a Jesseho chytí za srdce snáď všetkých. Nehovoriac o tom, že knihy nerozoberajú len ich vzťah. Veď ten vlastne ani neexistuje. Suze je sarkastická potvora. Okey, nie je potvora v pravom zmysle slova, ale svoju úlohu neberie práve s úsmevom na tvári, nehovoriac o tom, že ani k ľuďom nie je práve najmilšia. Je úplným opakom mierumilovnému Jesseho, ktorého si snáď zamiluje každý. A Paul... hm... viete, že som neskutočne prekvapená, že táto séria už dávno nemá svoju filmovú verziu? Prečo, vlastne? Ktovie. Jednoznačne by som si však rada pozrela príbeh tejto mladej dvojice i na veľkom plátne.

LITTLE BROTHER
Túto jednohubku má na svedomí Cory Doctorow. Ide vlastne o dystopicko-politický YA román. Je možné, že nezaujme každého tak, ako zaujal mňa, ale... ja som bola nadšená. Od prvej až po poslednú stranu. A všetko čo sa v tej knihe dialo, sa pokojne môže stať realitou. Ľudské práva sú dôležité. Rovnako ľudská sloboda a určite ste všetci už počuli o SOPA. Možno Malý brat nie je v každom smere dokonalý, ale určite by si našiel v dnešnej dobe, hlavne v týchto časoch, mnoho fanúšikov. Moje duša priam kričí po filmovej adaptácii!


ANNA AND THE FRENCH KISS / LOLA AND THE BOY NEXT DOOR
Viem, že ide o dve odlišné knihy, ktoré vlastne ani nie sú z jednej série. Je to niečo ako cyklus, ale nemajú spolu takmer nič spoločné. Ale... obe sú skvelé. Obe sú jedinečné. Možno je ich príbeh obohraný, ale – NO A ČO! Tieto knihy si zaslúžia filmové spracovanie omnoho viac, ako iné contemporary knihy (resp. série), ktoré nemajú ani štipku z toho, čo Anna s Lolou.

THE TRUTH ABOUT FOREVER
Tento príbeh je krásny. A na plátne by sa úžasne vynímal. Viac vám k tomu nepoviem. Netreba.


THE FOREST OF HANDS AND TEETH (séria)
TOTO by bol Horor s veľkým há. Prvá časť má na to skvelú atmosféru, pokračovanie úžasný príbeh. Postavy sú realistické a... ja jednoducho neviem. TFoHaT je výnimočný príbeh. A to isté platí o dvojke a pevne verím, že ani trojka ma nesklame. Už samu seba vidím ako si v kine obhrýzam nechty od napätia. Už len nech sa toho niekto chytí a bude! =D

THE LONELY HEARTS CLUB
Z tohto by bola dokonalá teen komédia a keď že podobné príbehy (a filmy) ja rada, tak som si nemohla odpustiť neumiestniť sem i túto zábavnú vec. Je tu kopa pekných myšlienok, ale ako podklad = komédia. Stále si neviem pomôcť =D.

2 komentáre:

  1. tak Les Kostí to by bol teda horor to teda ano :D a este keby ta tak niekto v tej tme v kine chyti za ruku to by bolo estelen ja by som to asi dlho predychavala :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACHHHHHHHHHHHHHHHHHH.
    Tento obrovsky povzdych bol za Mediatora, ako si iste uhadla.
    A za VA, ale tam sa veci v produkcii aspon hybu.

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)