sobota, decembra 31, 2011

Stormy dáva medaile: rok 2011

Pripomína vám to čosi? Áno, Stormy dáva medaile je obmenou Luu dáva medaile (HA! Že obmenou... je to vlastne to isté, len pôjde o môj rebríček =)), čím by som sa jej chcela poďakovať, že mi dovolila zapojiť sa do tohto jej koncoročného udeľovania cien. Luu a jej blog Little Ramblings nájdete TU =).
A tak ako ona, i ja sa budem pohybovať v okruhu YA kníh, ktoré som toho roku prečítala. V tomto roku som prečítala i čo-to mimo YA, ale to teraz odsúvam nabok. Aký je teda môj rebríček na rok 2011? =)


Najočarujúcejšia obálka:
Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer
Čo vám poviem... obálka k prvej časti série o Mare Dyer bola dôvodom, pre ktorý som sa rozhodla po nej siahnuť. No nie je úžasná?

Ďalší nominovaní:
Brenna Yovanoff: The Replacement – tá obálka je priam morbídne nádherná.



Najdesivejšia obálka:
Cassandra Clare: Město z kostí
Dlho som premýšľala, čo sem zaradiť. Keď som si prezrela obálky kníh, ktoré som toho roku prečítala... nedokázala som vybrať. A potom som si spomenula na českú verziu obálky City of Bones. Ešte že obálky zvyšných častí sa rozhodli ponechať!






Najsamlepší hlavný hrdina/hrdinka:
Marcus – Malý bratr
Katnis Everdeen – Hry o život (séria)
Vybrala som jedného hrdinu a jednu hrdinku. Marcus i Katniss sú si vo svojej podstate neskutočne podobní. Obaja prežili čosi strašné. Obaja sa rozhodli stáť na čele boja za lepšiu budúcnosť. A obaja sú silné osobnosti, ktoré občas tápu, ale napriek tomu sa snažia bojovať, ako najlepšie sa dá.



Najvydarenejší záporák:
Kráľ Leck – Výnimočná
Možno v knihe nefiguroval toľko, ako by si zaslúžil, ale ako samotná postava bol vynikajúci. Predstavte si, že stačí jedno jeho slovo a uveríte mu i to, že mlieko je čierne. Uff!





Vampire Academy (Vampire Academy, #1)
Najočarujúcejšia romanca:
Rose a Dimitri: Vampire Academy (séria)
Keď ja som si jednoducho nemohla pomôcť! Tie ich doťahovačky a postupné zamilovanie sa... to bolo také krásne!

Kiara a Carlos: The Rules of Attraction – koho tento pár nechytil za srdce, je banán!
Anna a Étienne: Anna and the French Kiss – mám jediné slovo, a aj to ide o citoslovce: ach...






Najväčší výbuch smiechu:
Stacey Jay: You Are So Undead to Me
Elizabeth Eulberg: The Lonely Hearts Club
Neviem si vybrať. Pri oboch som sa musela často chytať za brucho, aby som náhodou od smiechu nepukla. Hlavné hrdinky ako stvorené na objednávku! =D


Najviac vyplakaných reálnych i pomyselných sĺz:
Suzanne Collins: Drozdajka
Poplakala som si pri každej časti. Pravda. Ale pri Drozdajke sa liali slzy prúdom! Bez srandy. Výborne spracované. Jediná chyba – príliš smutné. 

Richelle Mead: Vampire Academy – kto by neplakal, že? Dojemné, dojemné, dojemné.
Sarah Dessen: The Truth about Forever – možno to nebolo jej cieľom, ale... stalo sa.





Najlepší úvod:
Tahereh Mafi: Shatter Me
Dokonalý obraz života Juliette. Už vtedy som ju začala mať rada a bolo mi jej ľúto.

Bola som zatvorená 264 dní.
Nemala som nič okrem malého zápisníka a zlomeného pera a čísel v mojej hlave, ktoré mi robili spoločnosť. 1 okno. 4 steny. 144 metrov štvorcových priestoru. 26 písmen abecedy, ktorými som neprehovorila 264 dní v izolácii.
6336 hodín odkedy som sa dotkla iného človeka.

Najlepší cliffhanger:
Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer
SPOILER! Úplne posledná scéna, keď sa Mara rozhodne povedať všetko polícii. Pretože si je absolútne istá, že zabila 3 ľudí. Ale očividne boli nakoniec len 2...

„Môžete mi povedať, kde by som mohol nahlásiť nezvestnú osobu? Myslím si, že som sa stratil.“
Moje nohy oťaželi. Otočila som sa.
Pozeral sa na mňa spopod okraja čiapky Patriots, ktorú vždy nosil a usmieval sa. Strieborné Rolexky sa zaleskli na jeho zápästí.
Bol to Jude.

SPOILER! Suzanne Collins: Skúška ohňom – Katniss je zachránená a šťastná, že žije. Keď sa však pýta na rodinu a na domov v dvanástom obchode, dostane v poslednej vete facku ako hrom: „Katniss, Dvanásty obvod už neexistuje.“


Najrozporuplnejšie pocity:
Laini Taylor: Dcéra dymu a kosti
Kade chodím, tam počujem samý chválospev ohľadom tejto knihy. Akým úžasným štýlom je napísaná, do akého skvelého sveta je zasadená a... och! Aká dokonalá romanca! Ale ja... neviem. Nikdy v živote som nemala zo žiadnej knihy také rozporuplné pocity, ako z tejto. Z jednej strany ide o zaujímavú romancu, ale... to som nečakala. Čakala som proste... viac.



Definitívne najväčšie sklamanie:
Brenna Yovanoff: The Replacement
Tak toto bolo jednoducho strašnééééé. Zhluk nudných scén. Nudných postáv a večných wtf momentov. A pri tom mala takýýý potenciál až strach!

Carrie Harris: Bad Taste in Boys – čakala som od toho tak veľa a dostala... no ok, nechcem sa vyjadrovať vulgárne. Jednoducho to bolo niečo hrozné.





Najlepšia absolútne príšerná kniha (aka Guilty Pleasure):
Stacey Jay: You Are So Undead to Me
Už som vám predsa povedala, že tú knihu zbožňujem, že? I to, že ide o zlepenec všetkého klišé, čo ste kedy videli? Ale hlavná hrdinka je cool. Fakt!






Najlepšia u nás „Nie, nikdy som o nej nepočul“ kniha:
Suzanne Collins: Hry o život (séria)
Ktovie, možno sa vďaka filmu konečne dostane do povedomia. Ale v mojom okolí (toť moja škola apod.) o nej ľudia vedia len vďaka mne. To mi pripomína, že som ju zabudla požičať kamarátke... že ups!




Najväčšie prekvapenie:
Carrie Ryan: Pobrežie hrôzy
Poviem vám úprimne, že Les kostí ma až tak neohúril. A potom prišlo jeho mega-ultra-super-úžasné pokračovanie. Surovo a bez servítky – asi tak by som to zhrnula.









Najúprimnejšie zhrozenie sa nad faktom, že mi úžasná kniha ako táto doteraz unikala:
Suzanne Collins: Hry o život (séria)
No uznajte... hanba mi!

Ďalšie zhrozenia:
Richelle Mead – Vampire Academy
Cassandra Clare – Mortal Instruments






Najlepšie contemporary:
Sarah Dessen: The Truth about Forever
Krásne spracované. Ozaj nádherne. A koniec nesľuboval šťastný život až do smrti, len nádej v lepší zajtrajšok. Krása.











City of Bones (The Mortal Instruments, #1)
Najlepšia paranormálna fikcia:
Cassandra Clare: The Mortal Instruments
Fajn, stále som v polke dvojky! PRIZNÁVAM! Je to hanba na celý život. ALE! Svet ako taký bol úžasný. Celé to spracovanie je úžasné. Fajn, pustím sa čoskoro do pokračovanie! Len pokoj!

Richelle Mead: Vampire Academy – tesne pred zverejnením tu bolo napísané, že tak tiež stagnujem, ALE! Ja som sa pohla, ja som sa pohla ďalej a mám rozčítanú piatu časť ;D




Najlepšia dystopická fikcia:
Carrie Ryan: Les kostí
Pretože možno zombie nebudú, možno budú, ale to večné stonanie by ma zabilo! A vedomie, že kamkoľvek sa pohnete, tam na vás číha smrť... no brrrrr!

Suzanne Collins: Hry o život – myslím si, že vysvetlenie nepotrebujete.
Moira Young: Blood Red Road – presne takto nejako vidím našu budúcnosť. Že sa prakticky vrátime do minulosti s pár modernými vychytávkami.
Katie Kacvinsky: Awaken – nemáme od toho ďaleko. A to je na tom najsmutnejšie. 



Najlepšie fantasy:
Kristin Cashore: Výnimočná
Možno bol príbeh i svet jednoduchý. Možno dejová línia nebola taká zložitá, ako pri iných fantasy knihách. Ale bola to jazda! 










Vyrobené z čistej úžasnosti alias uslintanie sa blahom alias najlepšia kniha roka:
Suzanne Collins: Hry o život (séria)
Čakali ste to, že? =D Stále nedokážem uveriť, že som tú sériu objavila tak neskoro... ale ako sa hovorí: Radšej neskôr, ako nikdy ;D.





Najväčšie očakávania pre rok 2012:
Megan Miranda: Fracture – pretože tí, ktorí už mali tú možnosť ju čítať, na ňu zväčša spievajú ódy a ja sa neviem dočkať toho, ako sa do nej pustím!
Jess Rothengerg: The Catastrophic History of You and Me – pretože má zaujímavý názov, krásnu obálku a z obsahu to vyzerá celkom fajn.
Moira Young: Rebel Heart – pretože Blood Red Road bola tak netypická kniha, až sa neviem dočkať, čo si pre nás autorka pripravila v dvojke.
Katie Kacvinsky: Middle Ground – pokračovanie Awaken. To jediné stačí ako odôvodnenie.
Kody Keplinger: A Midsummer’s Nightmare – The DUFF i Shut Out sú perličky a neviem sa dočkať toho s čím Kody príde v tejto knihe!

Pár slov na koniec...
Myslím si, že som toho roku mala možnosť prečítať mnoho úžasných, i menej úžasných, kníh, ktoré mi čosi do života dali (ok, niektoré z neho i vzali =D). Všetkým želám príjemného Silvestra, poriadne si ho užite a šťastný vstup do Nového roka! =) A nezabúdajte - ako na nový rok, tak po celý rok ;D Takže by bolo fajn začať s nejakou skvelou knihou! =)

7 komentárov:

  1. Stormy: nič si z toho nerob ja som Hry o život objavila až vďaka vám ;) a druhý a tretí diel na mňa čakajú po skúškach :)
    pekný zoznam :) asi sa tebou nechám inšpirovať a niektoré knihy si prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jé :D A dokonca sme sa aj niekde zhodli :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Som banán. Ox-)

    Ale inak super článok, oplatilo sa čakať. x)
    A podľa teba bolo Truth about forever lepšie ako Anna and the French Kiss?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. S tou dobrou knihou na nový rok si to vystihla... :) Ja práve dočítavam Vampire Academy :D A aby som nezabudol - super článok ;)
    Princezná - no niečo mi hovor :D Ja som na tom tak ako aj ty.. :D Tiež som sa ku Hrám o život dostal až minulý mesiac :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pobřeží hrůzy- silně uvažuju o tom, že si to koupím, když to všichni tak chválí!!
    A The Unbecoming of Mara Dyer vypadá podle obálky naprosto skvěle! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. I haven't read Seaside Terror but I'm looking forward to it. And Mara Dyer does have the best cover.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)