nedeľa, novembra 27, 2011

Vianočná reťazovka #1

Túto reťazovku hosťuje SUE (@Secret World of Deep Soul) =)

1. adventná nedeľa

Čo máš na Vianociach najradšej?
Tú atmosféru. Škoricu, ktorú cítiť v celom dobe. Vianočné pesničky, ktoré hrajú celý deň v rádiu a všetko tie vianočné filmy v telke. A čo je najdôležitejšie - príjemný rodinný pocit.

Aké zvyky máš v rodine?
Väčšinou si dáme nejaké peniažky pod obrus. Keď mamka zoženie šupiny z kapra, tak i tie. A spomínam si, že vždy, keď má u nás ktosi zo žien 18 – naposledy tak bola sestra – z každého jedla na stole sa dá do orechovej škrupinky kúsok, muž si na škrupinku sadne a o polnoci sa ide na omšu potrieštiť orech svätenou vodou. Potom si škrupinku musíme dať pod vankúš a vraj sa žene bude snívať o jej budúcom mužovi. Ktovie, či to je pravda =)

Do kedy si verila na Ježiška?
Mám byť úprimná? Netuším. Tá viera odišla tak nejako sama. Spomínam si však, že ešte ako 5 ročná som v neho verila. Brat si zahral Mikuláša =D Zistila som to asi 3 roky po tom, ale do dnes mi to nechce priznať. Ale myslím si, že táto viera patrí k detstvu. Celý ten sviatok je o to viac čarovný =)

Aké darčeky najradšej dostávaš?
Nedokážem sa z darčekov tak tešiť ako kedysi. Áno, tešia ma. Som za ne rada, ale... neberiem to tak, ako v detstve. Žiadne žiarivé iskričky v očiach. Najviac ma vždy poteší knižka. Poslednú dobu však dostávam hodnotnejšie dary, ktoré v bežnom živote využijem. Foťák, notebook, rôzne slovníky apod. Najväčším darom pre mňa však je, keď všetci sedíme okolo toho vianočného stromčeka, usmievame sa a všetci pociťujeme také to rodinné šťastie. A ešte iskričky v očiach mojich neteriek sú na nezaplatenie.

Aký je tvoj najobľúbenejší darček z detstva?
Tak matne si spomínam na veľké lego, ktoré som dostala. A na bábiku s koníkom. Vždy som chcela hračkárskeho koníka! Ale taký darček, ktorý ma potešil každý rok boli farbičky, fixky, pastelky a skicár. To pod stromčekom nikdy nechýbalo =)

2 komentáre:

  1. Já lego nikdy nedostala...Prý to je jenom pro kluky!! :((

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lego pro kluky?! :DD Kecy! :D Já bych si s ním vyhrála i teď :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)