utorok, novembra 08, 2011

The Truth about Forever

The Truth about Forever
„...pravdou o večnosti je, že sa odohráva práve teraz...“

Šestnásť ročnú Macy Queen čaká dlhé a nudné leto. Jej priateľ odchádza. Je uväznená v práci v knižnici. A všetok voľný čas strávi študovaním na SAT alebo ticho smútiac so svojou mamou nad otcovou nedávnou nečakanou smrťou. Ale všetko sa mení, keď Macy pomáha mame s jedným z jej dní otvorených dverí a ona stretáva chaotickú skupinu, ktorá pripravuje pokrmy na oslavy a iné podujatia – Wish. Netrvá dlho a Macy sa pripojí k Wish tímu. Miluje všetko okolo práce a ľudí. Ale najlepšou vecou pri Wish je Wes – umelecký, bystrý a empatický Wes – ktorý Mace naučí dívať sa na život úplne inak a ona ho naozaj začína žiť.

„Ja len, že... Jednoducho si myslím, že niektoré veci majú byť porušené. Nedokonalé. Chaotické. Je to spôsob sveta zabezpečenia kontrastov, vieš? Musí tu byť niekoľko dier na ceste. Taký je život.“

Sarah Dessen píše contemporary – príbehy zo života. A myslím si, že si nemohla ani len lepšie vybrať! Celú knihu som jej od prvého až po posledné slovo jednoducho žrala. Inak sa vyjadriť nedokážem. Štýl, ktorým píše je neskutočne ľahký a blízky hlavne dospievajúcim (že by tento fakt rozhodoval o mojej láske k tejto knihe?). To však neznamená, že v knihe nenájdu svoje i starší čitatelia. Nesie v sebe neskutočné množstvo krásnych a inšpiratívnych myšlienok. A či veríte, alebo nie – život som začala po dočítaní Truth about Forever, milovať ešte väčšmi!

„Bola to jedna z tých vecí,“ povedala som. „Vieš, len sa to stane. Nemyslíš ani neplánuješ. Len to urobíš.“

Macy je... Macy. Má ciele, sny a verí, že sa raz všetko na dobré obráti. Ale zároveň ju jej tichý bezpečný svet neskutočne ubíja. Sama si to neuvedomuje, do kým nestretne Wesa a jeho šialených spolupracovníkov. Stále sa však občas cíti vinná ohľadom matky. Jej otec umrel a hovorme si čo chceme – cez smrť blízkeho sa nedá preniesť tak jednoducho, ako o tom píšu v knihách. Ale dá sa s týmto faktom naučiť žiť. Myslieť hlavne na to dobré. A to Macy ukáže práve Wes, ktorému umrela mama. Mala totiž rakovinu. Mal ju neskutočne rád, tak ako ona otca, ale naučil sa žiť. Milovať život i jeho chyby. Pomedzi to sa príbehom mihnú ďalšie zaujímavé postavy. Ľudia, ktorých môžeme bežne stretnúť na ulici. Entuziastická Kristy, znudená Monica, Delia so životom plným chaosu, Bert = odborník na teórie o konci sveta, Macyina sestra Caroline, ktorej život bol odjakživa jedna veľká jazda a jej mama – Deborah – ktorá svoj smútok skrýva za hromadu práce. Možno niekomu budú jednotlivé charaktery brúsiť nervy, ale jedno musím Sarah nechať. Všetci reagujú ľudsky, čosi od nich ľudia čakajú a niekedy prekvapia sami seba. Majú však chyby – tak ako každý z nás.

„Mám rád chyby. Myslím, že robia veci zaujímavými.“

Dejová línia je jednoduchá. Predsa len vás však vtiahne priamo do diania. Stretávate sa s jednotlivými postavami, s ich osudmi a rozhodnutiami. A každým jedným slovom si uvedomujete viac a viac, aký je život krásny. Truth about Forever je v krátkosti oslava života. Napriek tomu, že máme možnosť celú knihu sledovať postupne sa vyvíjajúci vzťah medzi Wesom a Macy, stále narážame na jednotlivé myšlienky o živote. Románik medzi hlavnými hrdinami teda nie je na úkor myšlienok. Žiadna osudová láska bez obmedzenie, ale vzťah, ktorý pripúšťa chyby oboch strán a hlavne sa snaží ukázať, že chyby sa stávajú často krát i prednosťou.

„Nikdy nie je presný čas a miesto pre pravú lásku. Zjaví sa náhodne, v tlkote srdce, jediným zábleskom, v pulzujúcom momente.“

Čo na koniec? Približne prvých 100 strán som takmer ustavične škrípala zubami. Áno, páčilo sa mi to. Ale nejako som v nej nenachádzala ten odkaz, o ktorom sa píše vo všetkých recenziách. Postupom času som však začala objavovať jednotlivé myšlienky a zamilovala sa do nej. Možno to nebola láska na prvý pohľad, ale jednoznačne je jednou z najsilnejších. Sarah Dessen ma dostala a už teraz sa neviem dočkať, ako sa vrhnem na jej ďalšie knihy. Knižke dávam zaslúžené hodnotenie.

Moje hodnotenie:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)