štvrtok, novembra 17, 2011

Pád

Pád (Padlí anjeli, #1)Iskrivé, temné, nebezpečné... to sľubuje obálka a anotácia. Nič také tam radšej nečakajte.

Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe. Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku. 

Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné – a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život. Nebezpečne vzrušujúci a temne romantický triler PÁD je súčasne najúžasnejším príbehom lásky!


Lauren Kate stavila na starý známy trojuholník, v ktorom má jeden z vyvolených u hlavnej hrdinky značne na vrch (ale ako nad tým tak premýšľam – v druhej časti bude mať ten druhý možnosť roztápať sa v jej náručí...). A človek to zistí hneď po prvých stranách. Ani zaujímavé a mierne desivé prostredie, fakt, že ide o príbeh osudovej lásky, dojem z knihy nezmení. A pokiaľ sa neradíte medzi neskutočne romantické duše, ktoré dojíma zakázaná láska v podobnej forme, z knihy budete znechutení. A to viac než dosť.

Dejová línia je jasne daná. Spočiatku ste zvedaví, čo sa s Luce deje. Kto vlastne je Daniel a prečo sa ku nej chová ako absolútny hulvát. A napriek tomu za ním Luce večne lozí. Nehovoriac o Camovi, ktorý je priam dokonalým obrazom perfektnému chlapa, ktorý sa však v určitý moment tiež začne správať ako debil. Ale nie, Luce nedokáže ani jemu povedať nie a jediné na čo sa zmôže je prosté fňukanie. Ak teda nemáte radi Bellu – Luce je Bella na druhú. A to som zvedavá, čo sa s ňou stane v pokračovaní. Že by sa to znásobí na tretiu?

Jediné, čo ma mrzí, je to, že autorka sa až príliš venovala romániku hlavných postáv. Z toho celého príbehu, z vojny medzi padlými anjelmi a z jednotlivých charakterov, sa dalo vyťažiť oveľa, ale oveľa viac. Bojová scéna – nič. Len zvuky v pozadí. Za to nelogického správania postáv máme až až a človek len dvíha obočie nad tým, ako po tom všetkom dokáže Luce skúmať Danielove mandle. Čo je na tom, že možno celý svet je v nebezpečenstve! Hlavné je, že ona sa môže lepiť na svoju jedinú večnú lásku, kvôli ktorej prišla neraz o svoj život. Už len pre zábavu by som si mohla začať písať zoznam: Hrdinky bez rozumu aka husy v hlavnej úlohe. Nechcem byť zlá, ale... Lucino správanie bolo jednoducho prehnané a mala som sto chutí ju prefackať. Áno, podobné dievčatá existujú i v skutočnosti, ale týmto len autori podporujú ich prehnanú naivitu. No... čo sa dá robiť.

Autorke dávam jedno plus – romantické scény boli vážne krásne. Ale do budúcna by som jej radila písať čosi, čo je vážne venované len romantike a nepliesť do toho už vojnu, ktorá trvá niekoľko storočí. Áno, je to príjemné spestrenie príbehu, ale prepracované tak chabo, že bolo neskutočnou škodou spomínať to. Moje hodnotenie je trošku vyššie, ako som plánovala, pretože posledných 50 strán ma občas i príjemne prekvapilo. Viac však odo mňa čakať nemôžte.

Moje hodnotenie:

2 komentáre:

  1. Ja som Pád akurát včera dočítala... dosť ma prekvapilo, že už v prvej kapitole po nej šiel ako divý... a takým mínusom bolo aj to, že čitateľom bolo určite jasné, že tá dvojica z prológu je Daniel a Luce. Teda aspoň mne to hneď trklo :)
    Ale tak, nie je to náročné čítanie, ale ani žiadna oddychovka, ku ktorej by som sa dokázala znova vrátiť, pretože ma zaujala... takže myslím, že s tvojím hodnotením úplne súhlasím :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. velmi pekne napísaná recenzia :) súhlasím s každým slovom a luce bude bella na tretiu :D nič viac nepoviem :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)