streda, novembra 09, 2011

Nejděsivejší nej - 5 děsivých snů

Špeciálne meme, ktoré je súčasťou jesenného projektu DĚSIVÝ PODZIM, ktorého autorkou je SYKI (@Knižní Doupě) s ABYSS(@Knižní nekonečno).

Na mnoho snov si nespomínam. Mnohé mi po zobudení vyfučia z hlavy. Nie sú pre môj život podstatné. Ale práve tie zlé a desivé, si väčšinou pamätám ešte dlho, dlho po tom. Čím to asi bude, že?

Sen v sne
Nezvyknem ich mávať často, ale jeden si pamätám veľmi dobre. Bola som na nejakom vysokom moste, v nejakom ústave, kde ma presekli napol a dopadla som na zem. Z neznámych príčin som prežila, zlepili ma a spolu s nejakými kamarátmi ma prevážali v autobuse. Nemám poňatia kam, ale v tom sne som sa „zobudila“ a bola celá šťastná, že je koniec. Bol večer, vstala som, ale nikto nebol doma. Keď som prešla do kuchyne, tak sa v nej svietilo. Zapla som počítač, ale ten začal blbnúť a vypisovali sa na ňom slová. Dvere sa z ničoho nič otvorili. Horko ťažko som ich zatvorila, ale otvorili sa opäť. Celá vystrašená som vybehla z domu a keď som sa otočila, aby som zistila čo sa deje, záclona, ktorá visela pred dverami (aby cez leto dovnútra nelietali muchy) sa pohla a boli do nej zaborené polopriesvitné prsty. Zdesene som sa rozbehla, preskočila plot a pri dopade sa zobudila. Keď sa na to dívam teraz, nevidím v tom sne logiku. Keď som sa však zobudila, srdce mi bilo ako o závod a telo som mala stuhnuté.

V koži vraha?
Tento sa mi sníval krátko po dočítaní The Body Finder. Spočiatku som sa po dedine, v ktorej bývam, prechádzala so svojou dobrou kamarátkou. Ale začal nás prenasledovať podivný chlap. Obe sme sa rozbehli a ledva, ledva dobehli ku nej domov. Potom prišlo čosi ako „druhý obraz“, počas ktorého som sa prevtelila do vraha, ktorý znásilnil a následne zabil svoju obeť. Keď som konečne otvorila oči, myslela som si, že sa povraciam.

N-E-Z-N-Á-Š-A-M Z-O-M-B-I-E!
Pýtate sa prečo? Kde tu som to už písala. Asi týždeň po dočítaní Lesa kostí (The Forst of Hands and Teeth), ktorý som nehodnotila až tak vysoko, sa mi sníval sen, po ktorom som mala chuť knihe zdvihnúť hodnotenie aspoň o 1* (z mojich pôvodných 3). V sne sme totiž žili v spoločnosti, v ktorej sme mali oplotené domy, pretože všade okolo boli nemŕtvi. A keď že cintorín je od nášho domu vzdialený asi 100 metrov, opatrenia u nás boli o čosi vyššie. Veľmi dobre si zo sna pamätám strach o člena rodiny, ktorý akurát nebol doma a plač, pri zvuku nášho umierajúceho psa. Čo je najsmutnejšie, pár týždňov na to náš psík vážne umrel =( Takto silno na mňa nezapôsobila už dlho žiadna kniha. Teda, čo sa týka tej desivej stránky.

Netuším, čo to bolo, ale bolo to desivé!
V tomto sne som držala v ruke RC kópiu Nádherných bytostí. Asi cca mesiac pred tým, ako mi ju odoslali poštou. Takže toto je také WTF celého sna. Čo sa týka desivej časti – spomínam si na hlboké jazvy, ktoré pokrývali celé moje telo. A neskutočný strach, ktorý som pociťovala, keď mojej mame držali pod krkom nôž. V ruke som držala nejakú zbraň, ktorú som ukradla mužom, ktorí boli u nás – neviem či bola vojna, alebo čosi podobné. Ale viem, že som kričala, že ich zastrelím. Báli sa. Mamu na koniec pustili, kvôli niekomu, kto mi pribehol na pomoc. Valila sa tam láva a zachránili sme sa na nejakom aute. Po prebudení som mamu vystískala tak silno, ako ešte nikdy pred tým.

Hry o život sú úžasné, ale neskutočne brutálne...
Dokazuje to i sen. Nič podstatné v ňom nebolo. Pamätám si len, ako ma boleli pľúca, pretože som utekala a nevládala dýchať. A potom nôž, ktorý sa mi zapichol do brucha. Au! 







3 komentáre:

  1. ty máš nejaké reálne a desivé sny.... vôbec ti to nezávidím

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ech, hovor mi niečo... :D Ono - ja som si už zvykla, ale to mám za tú svoju fantáziu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. no ja mám buď zlú fantáziu alebo zlú pamäť... alebo oboje :D lebo takmer žiadny sen si nepamätám... a zlé sny som mala naposledy keď som bola malá... čo si pamätám :D
    Mala by si to nejako využiť a napísať aspoň knihu ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)