štvrtok, októbra 20, 2011

Podzimní dumání - Láska na prvý pohľad

Jesenné dumanie, alebo v origináli - Podzimní dumání - je povedzme, že "meme", ktoré sa na blogy bude objavovať každý štvrtok počas 7 týždňov. Ide o súčasť jesenného špeciálu, ktorý usporadúva SYKI (@Knižní doupě). Témou tohto týždňa je láska na prvý pohľad =)

Prakticky v dnešnej dobe nieto knihy, v ktorej niet lásky. Či už lásky medzi mužom a ženou, rovnakým pohlavím, alebo láskou v rodine či medzi priateľmi. Je každodenným aspektom našich životov. Mnohí z nás si bez nej čo i len deň nedokážu predstaviť. Ale čo taká láska na prvý pohľad? Je skutočná, alebo len výplod ľudských túžob?

Ak mám byť úprimná, keď som bola menšia verila som i v nemožné. Mojim tajným snom, snáď ako každej malej slečny, bol princ na bielom koni, ktorý jedného večera príde a zamilujeme sa do seba na prvý pohľad. Čím som však staršia (i keď môj vek nie je nijak vysoký – 16 je sladký krásny vek =)) si uvedomujem, že v skutočnom živote to tak zväčša nie je. Och, keby že zväčša... takmer vždy! V knihách sa mnoho ráz stretávame s hlavnými hrdinami, ktorí sa nepoznajú ani päť minút a už sa bozkávajú za prvým rohom, sľubujú si večné lásku a plánujú spolu deti.

Keď sa zadívam na skutočný život – podobné správanie mi neskutočne lezie na nervy. Súhlasím, medzi mužom a ženou (ženou a ženou, mužom a mužom = láske sa predsa nekladú medze) môže vzniknúť počiatočná príťažlivosť, náklonnosť voči tomu druhému, ale hovoriť o láske tak skoro? Ja sama som videla nejeden „vzťah“ svojich kamarátov a kamarátok, ktorí si sľubovali lásku až za hrob po prvej hodine chodenia a o týždeň na to (to je ešte ok, niektorí sa rozišli po dni, dvoch) pre toho druhého dokázali nájsť len slová hany. Netvrdím, že je to tak vždy, ale v podobných prípadoch, počas ktorých prichádza nesmierne vzplanutie, ľudí čoskoro čaká pád a... hovoriť niekomu milujem ťa len preto, lebo k danej osobe niečo cítim, ešte neznamená, že to tak skutočne je.

Mám napríklad kamarátku, ktorá je s priateľom vyše roka. Nešli na to rýchlo, najprv sa spoznali a slová ako milujem ťa medzi nimi ešte nepadli. Áno: mám ťa rád/rada, ľúbim ťa. Toto sa dalo čakať, ale nikdy si nesľubovali hory doly a netvárili sa pred ostatnými, že ich nič lepšie nemohlo stretnúť. Majú sa radi, sú šťastní, že sa našli, ale sú príliš mladí na to, aby hovorili o večnej láske, keď ju sami ani poriadne nespoznali.

Láska na prvý pohľad je... skôr len pocitom. Nič viac, nič menej. Nemôžeme milovať a pritom nevedieť, čo aká daná osoba je. Keď sa na niekoho zadívam, môžem hovoriť len a len o jeho vzhľade. Z prostého pohľadu nezistím aký je a preto je podľa mňa podobná láska nemožná. O chémii nehovorím – tá medzi ľuďmi býva častá. A práve tú si očividne mýlia s láskou. Netvrdím, že vzťahy sa nemôžu začať práve takto... ale to puto, ktoré vznikne, nie je vďaka prvotnej sekunde, počas ktorej sa dvaja zamilovaní uvideli. V tomto smere mám očividne podobný postoj ako Bianca z The DUFF. Pocity – áno, láska – určite nie =)

2 komentáre:

  1. Máme na to stejný názor, což mě těší :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. "Nemôžeme milovať a pritom nevedieť, čo aká daná osoba je."
    Přesně, proto na lásku na první pohled taky nevěřím. Celý článek máš krásně napsaný. Podzimní dumání bude stát za to.

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)