pondelok, septembra 05, 2011

Naprieč knižným vesmírom #2

Pretty Little Liars v slovenčine?
Áno, je to tak. PLL sa dočkalo i svojho slovenského prekladu a to už dávnejšie. Na túto novinku prišla Luu. Čo je však ohľadom tejto sérii u nás nové? V októbri sa dočkáme pokračovania! Séria, a zároveň i prvý diel, u nás nesie názov Malé klamárky s heslom: Nikdy never peknej slečne so škaredým tajomstvom...
Vzhľadom k mojim nedávnym narodeninám, môžte čoskoro očakávať i prekvapenie súvisiace s týmto titulom! :)  Viac sa o prvom diele dozviete priamo na stránkach vydavateľstva Mladé Letá a to TU.

Oksa Pollocková? Kto je to?
Oksa má trinásť rokov a samu seba považuje za úplne obyčajné dievča. Jeden večer však všetko zmenil. Oksa si svojim príbehom získala státisíce fanúšikov, najprv vo Francúzsku a neskôr po celej Európe. Jej príbeh bol preložený už do 23 jazykov a chystá sa sfilmovať. Vydavateľstvo Mladé letá si pre nás pripravilo prvý diel pod názvom Vyvolená, ktorý vyjde ešte v prvej polovici septembra! :)

A aby som vám ešte o čosi priblížila príbeh hlavnej hrdinky, pridávam i oficiálnu slovenskú anotáciu:

Oksin život sa prevrátil naruby v deň, keď začala chodiť do novej školy v Londýne, kam sa s rodičmi presťahovala z Paríža. Keď bola sama vo svojej izbe, nervózna z novej školy, zbadala, že jej zrazu začal horieť stôl, jej nevybalené škatule vybuchli... Uvedomila si, že to ROBÍ ONA! Vždy snívala o tom, že sa stane nindžou a zrazu má nadprirodzené schopnosti! Bezradná a vystrašená sa nakoniec zdôverí svojej excentrickej babičke Dragomire a tá jej odhalí ich rodinné tajomstvo: Pollockovci pochádzajú z Edefie, neviditeľnej bájnej Zeme, z ktorej museli ujsť. Oksa je ich posledná nádej, jediná šanca na návrat....  Jej život už nikdy nebude ako predtým. Napriek pomoci jej najlepšieho priateľa Gusa, bude pre ňu ťažké nájsť rovnováhu medzi životom obyčajnej školáčky a bláznivými dobrodružstvami, ktoré ju stretnú na ceste k naplneniu jej úžasného osudu.

Čo je ešte nové v Mladých Letách? 
Séria Warriors, u nás poeticky nazvaná Klany divých mačiek, sa u nás dočkala prekladu. Čosi o prvom diely tejto série nájdete TU. Tento október sa na svetlo sveta dostane i pokračovanie tejto série pod názvom Oheň a ľad. Od augusta sa zase môžu tešiť fanúšikovia série Anna zo zeleného domu, pretože sa dočkala nového vydania. Ak vám tento pútavý román po toľkých rokoch stále chýba na poličke, nezabudni nakuknúť SEM a objednať si ho.
Denník poďobaného upíra


Prečo brať upírov tak vážne? Čas na zmenu!
Vydavateľstvo Slovart v nedávnych dňoch vydalo knižku Tima Collinsa - Denník poďobaného upíra. Mnohí čitatelia túto knižku označujú ako neskutočne vtipný titul. O čom teda je?

Nigel Mullet je absolútne všedný chalan. Až na to, že je upír. Premenili ho v tom najnevhodnejšom veku, mal presne pätnásť. A bude mať pätnásť už naveky, čo znamená stráviť večnosť bojom s akné a s mutovaním. Navyše sa každý pokus zbaliť nejaké dievča skončí trapasom. Už navždy.


Ja, knihy, blog a okolitý svet
Takže... dnes sa mi oficiálne začala škola. Po dvoch mesiacoch nič nerobenia (okey, je to trochu pritiahnuté za vlasy, ale rozumiete mi :D), po prečítaní 16 kníh a v konečne prerobenej izbe, je to pre mňa strašný pocit. V triede však máme Američanku, volá sa Evie a má nádherné ryšavé vlasy (z jej odpovede viem, že to u nich nie je nič zvláštne - teda ryšavá farba vlasov, len u nás je to iné :)) a ide o neskutočne milú slečnu, s ktorou strávim v triede rok! :) Teším sa, ako si precvičím svoje jazykové znalosti :D Čo sa týka blogu, mal by fungovať i naďalej tak ako pred tým. Pokiaľ toho teda nebudem mať viac v škole, ale o tom vás informujem (ak budem mať čas :D). Tak mi teda držte silno palce v novom školskom roku! :) 

4 komentáre:

  1. Ahoj...vidím, že prehľad o tom, čo sa deje v knižnom svete, tak by som mala na teba otázku.
    Môžno bude trochu od veci, ale som už zúfalá. :)
    Nevieš náhodou, či sa nechystá nové vydanie Pullmanovej tetralógie (napísal napr. Temné hmoty) o Sally Lockhartovej?
    Je to úžasná kniha a nikde ju nemôžem zohnať (na martinuse majú len prvé 2 diely a majú hnusnú obálku).:)
    Ďakujem a dúfam, že moc naspamujem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj :) No z Pullmanových hmôt som prečítala len prvú časť a aj to nie celú, ak mám byť úprimná :) O sérii o Sally som ani nepočula. Akonáhle sa však čosi dozviem, určite ti dám vedieť ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Wow, pekný výber! Všetky vyzerajú zaujímavo. Ja som minulý mesiac mala problém či si mám kúpiť slovenské alebo české vydanie Pretty little liars ale nakoniec som si nekúpila ani jedno. Človek sa nevie rozhodnúť, keď sú obidve obálky rovnako zaujímavé a pekné :/ :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. RYŠAVÁ????????????? RYŠAVÁÁÁÁÁÁ????????!!!!!!!!!!
    Aaaaaaaaaaawwwwwwwwwww!!!!
    Ok, kľud.
    To je sranda, my máme zase v triede Brazílčanku Lujzu! xD (Netuším ako sa to píše xD)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)