pondelok, septembra 05, 2011

Bad Taste in Boys

Rozpadnutý tréner? MŇAM!

Niekto bol veľmi zlou zombie.
Kate Grable je šokovaná zistením, že futbalový tréner (áno, ten rozpadnutý) dal svojmu tímu steroidy. Ešte horšie je, že steroidy majú nečakaný účinok – zo sexy hráčov sa stávajú nemysliace mäsožravé zombie. Nikto nie je v bezpečí – ani jej roztomilý priateľ Aaron, ani jej bláznivý brat Jonah... a ani Kate!

A akú krásnu má tá kniha obálku! A aká hlúposť sa skrýva vo vnútri! Ja som tomu jednoducho nedokázala uveriť a celý čas sa len nechápavo dívala na popísané slová. Nebyť toho, že nerada čosi nedočítam, na knihu sa zvysoka vykašlem a bežím sa venovať čomusi plnohodnotnému (a verte mi, kým som tú knihu dočítala, stálo to veľa sebazaprenia). Čakala som čokoľvek, čokoľvek! Trailer ma neskutočne nadchol a takmer každé slovo v knihe ma sklamalo. Reklama občas stojí za viac, ako samotný produkt (ehm, ale väčšinou?). Neverte reklamám a už vôbec nie niekoľkým 5* hodnoteniam, často ráz príde facka. A mňa osobne po tomto titule neskutočne bolia líca...
 
Kate je obyčajná študentka. Nosí okuliare, učí sa dobre (teda aspoň to tak vyzerá) a je zamilovaná (och, áno, to sladké klišé!) do jedného z hráčov futbalového tímu. A ako to v každom romantickom filme býva, Aaron začne mať pre Kate slabosť a to ju pri tom ani nepozná (v knihe je medzi nimi minimum dialógov, takže žiadne sladké reči, ktoré sľubuje ich vzťah nečakajte). A do toho všetkého sa primieša tréner, ktorý začne podávať svojim hráčom steroidy (Aaron – dokonalý chlapec - samozrejme túto vymoženosť odmietne) a čuduj sa svete, jeden z nich sa začne podozrivo rozpadať. Ak by ste teda čírou náhodou našli na zemi ľudský prst, zaklopte na Mikeove dvere, určite sa vám poďakuje za ochotu. To už ani nehovorím o beštiálnej učiteľke, šialenom bratovi Kate (spomínate si na film 17 Again? Na toho chlapa, ktorý nosil elfie uši? Mám podozrenie, že sa akýmsi spôsobom pretransformoval na Jonaha) a jej úžasných kamarátkach, ktoré sa tam dokopy ani neukážu.

Čo sa týka dejovej línie Bad Taste in Boys... čo vám poviem. Ide o stredoškolský Resident Evil v novej podobe? Netuším. Zaručím vám však zopár napnutí žalúdku, pokiaľ neradi čítate o odpadávajúcich prstoch, nohách a rozsekaných učiteľoch na rizoto (ehm... ostalo z toho chlapa vôbec niečo?). Je však logické, že Kate sa ako veľká hrdinka púšťa hľadať protilátku. Kto by si bol pomyslel, že ju už dávno má? A to mohol byť celý príbeh vyriešený za pár strán a vyhla by som sa tomu utrpeniu! Ale aby som príbehu nekrivdila – cca posledných 30-40 strán prichádza pravá akcia, ktorá chýbala celej knihe. Taká menšia svetlá stránka Katinho príbehu a jej loveckých schopností.

Čo sa týka štýlu písania – Carrie Harris nepíše zle, píše ľahko. Problém je však v príbehu, nedotiahnutých vzťahoch a charakteroch. Carrie sa totiž snaží byť vtipná. Nečakajte však, že budete vybuchovať smiechom a utierať si slzičky vreckovkou. Raz za čas sa pousmejete. Občas sa dokonca zasmejete. Ale to, čo sľubovali recenzie určite nehľadajte. Suchý čierny humor – možno naň len nemám náturu a žalúdok.

Keď to celé zhrniem – Carrie Harris pre nás pripravila priemernú knihu, ktorá sa neudrží na piedestáloch dlhú dobu. Je možné, že ja osobne som ju len nedokázala oceniť, ale stále nenachádzam dôvod, pre ktorý si kniha nahnala toľko 5* hodnotení. Ak však máte radi čierny suchý humor, pokojne po knihe siahnite, nesklame vás. Ak čakáte čosi viac – vyhnite sa jej, lebo si budete búchať hlavu o stenu ešte i týždeň po dočítaní.

Moje hodnotenie:

1 komentár:

  1. Pekná recenzia. Obálka sa aj mne zapáčila na prvý pohľad, lenže už anotácia ma varovala, že to bude (s prepáčením) debilina. Tvoja recenzia mi to konenč epotvrdila :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)