pondelok, augusta 15, 2011

Naprieč knižným vesmírom #1

Ide svojim spôsobom o aktuálku. Nebude striktne dané, kedy sa objaví, na to ma všetci veľmi poznáte – ja a môj čas. Inšpirovala ma však SYKI (Knižní doupě) s LUU (Little Ramblings), ktorým by som na úplný začiatok rada poďakovala. A nezabudnite – pokiaľ ich blogy nepoznáte, prezrite si ich od A po Z, inak prídete oveľa.

Novinky od Fragmentu
Už zajtra, 16. augusta, vyjde prvý diel série Stefanove denníky, ktorá ja inšpirovaná seriálom Upírske denníky, ku ktorým boli podkladom knihy L.J. Smith. Na rozdiel od Upírskych denníkov, však majú Stefanove denníky na svedomí tvorcovia seriálu. Viac sa dozviete priamo na stránkach Fragmentu, teda TU, kde si knižku môžete i objednať. V auguste ste na pultoch kníhkupectiev mohli už objaviť i sériu Strážcovia tajomstiev, od Christophera Lincolna. Prvá časť sa nazýva Kostík Billy a na stránkach vydavateľstva ju nájdete TU. Kniha je určená skôr pre mladších čitateľov :)



Mortal Instruments na Slovensku?
Nie, nesníva sa vám to! Vydavateľstvo Slovart oznámilo, že začiatkom budúceho roka plánujú vydať prvú časť tejto série, ktorá nesie v zahraničí názov City of Bones. Naši susedia, Česi, sa z prvých troch častí tejto série môžu tešiť už dlhšiu dobu. Kto je nadšený tak, ako ja? Hláste sa!


Ešte čosi od Slovartu...
A aby som nezabudla! Toto vydavateľstvo si na začiatok roka 2012 pripravilo ďalšiu novinku a to The Crowfield Curse, knihu, ktorej autorkou je Pat Walsh. Skúsme si to v krátkosti zhrnúť. Toto vydavateľstvo si pre nás na začiatok budúceho roka pripravilo samé bomby: Divergent, od Veronicy Roth, vysoko hodnotená dystópia s peknou kôpkou akcie, vyjde pod názvom Divergencia. O tom som vás už informovala. Séria Uglies od Scotta Westerfelda a k tomu TMI a Crowfield Curse. Peňaženky budú zívať tesne po Vianociach prázdnotou. Nový rok však treba osláviť veľkým knižným štýlom, no nie? ;D



Anjel smrti je späť
Vydavateľstvo Ikar tento mesiac vydáva pokračovanie knihy Ľavá ruka Boha. Z počiatku som nevedela, čo si o nej myslieť. Napriek tomu som si ju zamilovala a je mi ľúto, že teraz niet peňazí nazvyš, aby som si knihu bežala okamžite kúpiť (to, že vychádza až 16., nie je podstatné :D). Pokračovanie nesie názov Posledné štyri istoty (Smrť, Súd, Nebo, Peklo) a zakúpiť si ju môžete napríklad TU.

Novinky v zahraničí
Seesen (Imaginary Whispers) vypátrala obálku pokračovania knižnej série Lauren DeStefano – Fever. Je ladená do zelena a spočiatku som sa k nej stavala neskutočne skepticky. Časom som si ju však vcelku obľúbila a prvá časť série je na ceste ku mne. Neviem sa jej dočkať! Čoskoro sa tak tiež dočkáme prvej časti spin-off série Bloodlines od Richelle Mead. A áno, i tej sa dočkám i doma, tak ako Wither! Prídu totiž spolu. A VA dostanem v českej verzii k narodeninám *dance*


Nádej trvá naveky
Údolie bezcitných je séria, na ktorej začala pracovať moja kamarátka Sue. Nedávno otvorila i stránku ku pripravovaným knihám, ktoré raz pevne verím uzrú svetlo sveta. Design má na svedomí Michelle, ktorá je i autorkou designu stránok Lusy Adams k Odstínom života. Musíme uznať, že ide o neskutočne talentovanú slečnu. Z Nádej trvá naveky som mala možnosť prečítať si prvé kapitoly a vôbec to nevyzerá zle. Na stránky určite zájdite, nájdete ich TU. A aby som nezabudla, Sue si otvorila i knižný blog, ktorý nájdete TU.

V znamení Nadbytočných
Nadbytoční. Hovorí vám to niečo? Asi nie. V tomto prípade ide o dystopickú sériu, ktorú mám píšem ja. Ale nazývať to sériou je prisilné... mám napísaných 10 kapitol, práve ich upravujem, aby prevedenie znelo lepšie. A už teraz sa bojím LUU, kvôli ktorej som sa do upravovania prvých kapitol pustila. Sama sa však ponúkla, že jej mám čosi poslať na posúdenie. A viete, že sa teším a zároveň desím? :D Pokiaľ by sa našiel niekto, kto to chce s Nadbytočnými risknúť, dajte mi vedieť na mail, alebo priamo do komentárov ;)

Ja, knihy, blog a okolitý svet
V sobotu som sa vrátila zo Šumavy, čo bol i dôvod neaktualizácie blogu. Zašli sme i na zámok v Hlubokej a ak mám byť úprimná, viac som sa pozerala na sprievodcu. ako na samotný zámok. Zámok bol samozrejme prepychový, históriu milujem, ale ten si môžem pozrieť opäť, sprievodcu však už môžem mať iného, no nie? ;D A k tomu, už len pol mesiaca a začne sa škola = menej času. Svojim spôsobom sa i vcelku teším, z druhej strany som však zdesená z toho vstávania. Prejsť na školský režim bude pre moju osobu doslova Smrť s veľkým S. Musím konečne dopísať nejaké recenzie, dočítať rozčítané a prestať ľutovať samu seba, že plány s čítaním mi nevychádzajú tak, ako som očakávala. Čo sa dá robiť, svet knihofilov je jednoducho krutý ;D 

7 komentárov:

  1. TMI na Slovensku sú úžasné.*_* Snáď dopadne lepšie obálka prvého dielu.xD
    Inak, Nadbytoční? Ale tak sa už jedna séria volá, nie? http://www.martinus.sk/?uItem=41515

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keď som začala písať, názov som síce nemala, spolu s kamarátkami sme však na koniec vybrali názov Nadbytoční. Keď som cca 2 mesiace na to zistila, že séria Nadbytoční existuje, vyjavene som sa na obálku knihy chvíľu dívala :D Keď že ma však nič iné nenapadlo, čo by sa ku príbehu hodilo a Nadbytoční bude pojem, ktorý sa v knihe bude skloňovať viac ráz, rozhodla som sa názov ponechať :) Už som sa stretla viac ráz s príbehmi s rovnakými, resp. podobnými názvami, takže si myslím, že v tom problém nebude :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pěkněěě... další knižní novinky :) Jinak tu tvoji knížku chci taky vidět! Na mě všichni z vysoka prdí....

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ale no, Syki :D Ja som ťa len nechcela otravovať :) Luu sa svojim spôsobom ponúkla sama O:-) :D Keď jej budem posielať prvé upravené kapitoly, pošlem to i tebe :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jé to jsem ráda, že taky někdo "zamiloval" do Levé ruky boží :D mě se to ze začátku moc nepozdávalo, ke konci jsem nevěděla co si myslet - ale minulý týden mě jakási záhadná nevysvětlitelná touha hnala do knihkupectví a tak už mám na hromádce Poslední čtyři věci a už se nemůžu dočkat až se na ně vrhnu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja za tým príbehom bažím, už odkedy sa o ňom Stormy prvý krát zmienila :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. wow, samé skvelé správy Stormy :) teším sa že TMI vyjdú aj na slovensku, asi si na to pekne počkám a kúpim si ju, len pevne dúfam, že zachovajú pôvodné obálky, lebo nič v zlom ale česká obálka prvého dielu je katastrofálna.

    ja som si chcela prečítať ľavú ruku boha, ale dajako som sa k tomu ešte nedostala, proste nie sú peniaze, hádam budú :)

    Stormy netuším prečo mi dáva komentár ako anonym, ale to som ja Sue :)

    aj ja by som si pekne prosila tých desať kapitol Nadbytočných :) teraz premýšľam či som ti poslala tretiu kapitolu NTN ak nie, napíš mi a ja to hneď dnes napravím, lebo štvrtá kapitola sa píše, síce myslím, že bude o trochu nudnejšia ako tie predtým, lebo nijaká extra akcia tam nebude, plus sa objavia konečne nové postavy a tak :) dakujem veľmi pekne, že si moje weby spomenula, si zlatíčko :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)