pondelok, júla 25, 2011

30 Day Book Challenge - Day 10: Kniha, ktorá mi zmenila život

 
Každý deň po dobu 30 dní budem zverejňovať príspevok na danú tému, ktorá sa ku dňu viaže. Túto challenge, resp. toto meme, hosťuje KACENNNKA =)
Kniha: Life As We Knew It
Séria: The Last Survivors
Autor: Susan Beth Pfeffer
Obsah (môj voľný preklad):

Miranda nedokáže uveriť, že všetko sa obráti v strach v zlomku sekundy, keď meteor posunie Mesiac bližšie k Zemi. Ako by sa mala jej rodina pripraviť na budúcnosť, keď po celom svete tsunami zaplavujú pobrežia, zemetrasenia ničia kontinenty a sopečný popol blokuje Slnko? Ako sa leto zmení v arktickú zimu, Miranda, jej dvaja bratia a ich matka ustupujú do nečakaného bezpečia slnečnej miestnosti, kde žijú zo zásob potravín a vody v teple, ktoré je obmedzené drevenými zásobami do krbu.



Ide o hrdinný príbeh Mirandy, v ktorom je najdôležitejšie držať sa zdroja – nádeje – v čoraz zúfalejšom a neznámom svete. 

Ani si nedokážete predstaviť, ako sa môj pohľad na svet po tejto knižke zmenil. Áno, vždy bol podobný tomuto, ale predsa len som si po dočítaní poslednej strany uvedomila, že život sa môže obrátiť v peklo a preto si musíme vážiť každý jeden prežitý deň v podmienkach v akých žijeme. Netvrdím, že nemáme bojovať za lepší život, ale vždy môže byť horšie a preto je dôležité dívať sa na problémy s nadhľadom a bojovať proti nim, nenechať sa poraziť. Keď sa však stane niečo podobné ako v LAWKI, všetko sa zmení... od základov. A preto je potrebný tuhý korienok. A myslím si, že niečo podobné sa stať môže - spomínate si na tú raketu, ktorú z USA strelili do Mesiaca? Bez upozornenia? Čo ak by sa dráha Mesiaca vychýlila? Treba zvážiť každý jeden čin, ktorý vykonáme. A viete čo ma kniha naučila v prvom rade? Povedať milovaným "mám ťa rád", keď mám možnosť, pretože môže byť zo dňa na deň neskoro.
 

1 komentár:

  1. This dеsign іѕ sρectaculaг!
    You most certаinly κnow how tо keеp a гeader аmuѕеd.
    Betweеn your wit аnd yοuг videos, I ωas almost moved to start my own blοg
    (wеll, almοѕt...HaΗa!) Gгeat jοb.
    I reallу enjοyed what you haԁ to ѕау, аnd more than thаt,
    how yοu ρreѕented it. Tοo coοl!


    my wеbpаge :: garden center signs

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)