sobota, júna 25, 2011

Faves of 2011 (so far)

Fiktívne predávanie cien knihám, ktoré usporadúva INKCRUSH.


  1. Najlepšia kniha za rok 2011(doteraz)
  2. Najkrajší príbeh
  3. Cena pre knihu, v ktorej by ste sa chceli ocitnúť
  4. Najviac podceňovaná a dobre ukrývaná kniha
  5. Cena pre knihu, od ktorej ste vôbec nečakali, že sa vám tak bude páčiť
  6. Najdramatickejšia a najnapínavejšia kniha
  7. Kniha, z ktorej by bol najlepší film
  8. Kniha, ktorú si už konečne musím prečítať
  9. Muž, do ktorého som sa zamilovala (nová láska :)
  10. Najväčší charakterový zvrat (koho ste mali radi a potom znenávideli a naopak)
  11. Najhoršie a najlepšie meno knižnej postavy
  12. Najlepšia prvá kapitola
  13. Najlepší koniec
  14. Najlepšia bozkávacia scéna
  15. Najvtipnejšia scéna
  16. Najnapínavejšia scéna
  17. Najkrajší názov knihy
  18. Najkrajší cover knihy
  19. Nemôžem uveriť, že mi trvalo tak dlho kým som to prečítala!

Chcela by som poďakovať TRISS, ktorá ma svojim príspevkom upozornila na tento rebríček a zároveň za jej preklad kategórií O:-) Snáď ma zato nezabije, ešte raz ĎAKUJEM! Jej rebríček nájdete TU a môj nižšie :)

1.)    Najlepšia kniha za rok 2011 (doteraz)
Catching Fire, druhé pokračovanie Hier o život. Ide o úžasnú knihu, pri ktorej som mala pocit, že budem mať o pár vrások na čele viac. A predsa len, mať v 16 vrásky... =D

2.)    Najkrajší príbeh
Graceling. Jednoznačne. Prekrásne spracovaná, skvelé charaktery a ten príbeh vženie občas i slzičky do očí.

3.)    Cena pre knihu, v ktorej by ste sa chceli ocitnúť
Nightshade. Je síce pravda, že tam bolo mnoho spoločné s filmom Blood and Chocolate, ale aj tak ide o knižný svet, do ktorého by som neváhala vkročiť.

4.)    Najviac podceňovaná a dobre ukrývaná kniha
Vampire Academy. Nebyť mojich skvelých GR friends, asi by som sa o nej nikdy nedozvedela. A k tomu všetkému... škola pre upírov. Ach, bodaj by Školu noci vypálili! Taká zlá séria porovnávaná s takou úžasnou... fujtajbl!

5.)    Cena pre knihu, od ktorej ste vôbec nečakali, že sa vám bude páčiť
Halo. Prvé stránky boli utrpenie, potom som však v knihe našla čaro. Veľmi milý príbeh.

6.)    Najdramatickejšia a najnapínavejšia kniha
Mockingjay. Od začiatku ste mali na jazyku len jednu otázku: Čo ešte musí byť obetované pre dobro všetkých? Krása.

7.)    Kniha, z ktorej by bol najlepší film
Mediator by sa dokonale vynímal na striebornom plátne.

8.)    Kniha, ktorú si už konečne musím prečítať
Across the Universe. Na poličke mi stojí už veľmi, veľmi dlho a stále som sa k nej nedokázala dokopať. Hanba mi!

9.)    Muž, do ktorého som sa zamilovala
Jay z The Body Finder. Počas čítania knihy som mala vždy nutkanie ho z nej vytiahnuť.

10.)                       Najväčší charakterový zvrat (koho ste mali radi a neskôr znenávideli a naopak.
Klaudia z Inkarcerona. Zo začiatku som ju vôbec nemala rada, prišla mi ako namyslená nána. Jej snaha o záchranu Finna ma však dostala a predsa som si ju obľúbila.

11.)                       Najhoršie a najlepšie meno knižnej postavy
Najhoršie: Nora (Hush Hush) – nič proti tomu menu nemám, ale z neznámych dôvodov si vždy vybavím Mojsejovú, čo nie je veľmi pozitívne.
Najlepšie: Cassia (Matched) – je nezvyčajné a zaujala ma už pri obsahu =)

12.)                       Najlepšia prvá kapitola
Hunger games ma dostali od prvej strany, nieto že od kapitoly! =D

13.)                       Najlepší koniec
The Forest of Hands and Teeth bude určite šokom pre každého. Prvé dve tretiny boli strašné, koniec však úžasný a i keď bol viac menej otvorený, žiara nového lepšieho života zo mňa vytisla široký úsmev.

14.)                       Najlepšia bozkávacia scéna
Jay a Violet (The Body Finder). Ich prvý bozk bol sladučký, druhý však neskutočne vášnivý. Och, ako len ja milujem tento pár!

15.)                       Najvtipnejšia scéna
Keď v Sophie v Hex Hall „sesterstvo“ odbila hláškou, z ktorej mi doslova tiekli slzy =D

16.)                       Najnapínavejšia scéna
V The Forest of Hands and Teeth, keď sa Travis snažil dostať z domu na plošinu. Myslela som, že si obhryziem všetky nechty od nervov!

17.)                       Najkrajší názov knihy
Nightshade =) Neznie to úžasne?

18.)                       Najkrajší cover knihy
Matched.

19.)                       Nemôžem uveriť, že mi trvalo tak dlho kým som to prečítala!
Hunger Games! Nerozumela som, čo na tom každý vidí. A teraz rozosievam drogové zárodky v každom vo svojom okolí O=)
 

3 komentáre:

  1. Mám ťa zabiť, že si sa pridala k môjmu odovzdávaniu cien?! Čo si šiši? Ja som strašne rada :) A samozrejme - super rebríček!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super rebríček...ja síce moc nie som na YA literatúru...ale keď sa mi dostane pod ruku určite ju nehodím..každopádne som narazila na tvoj blog a úplne ma uchvátil...možno jej nakoniec ešte aj prepapadnem :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Budem sa opakovať, ale súhlasím, super rebríček. :)

    Ale Nora Mojsejová ma položila... :D :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)