pondelok, mája 30, 2011

Top týždňa #3


Toto úžasné meme usporadúva LUU =) TU nájdete o čom vlastne meme je, čo je jeho podstatou a aké sú pravidlá a zároveň sa môžete zapísať do pomyselného zoznamu účastníkov (neviem, ako to nazvať). Na každý týždeň bude daná jedna téma, príspevok sa objaví vždy v pondelok. Témou tohto týždňa sú: 10 kníh z detstva =) A verte mi, bolo ťažké vyberať... mám pocit, že v detstve som toho načítala viac, ako teraz ;D
A aby som nezabudla: bez poradia ;)

Chalanom vstup zakázaný
Tinka a Lissy, dve nevlastné sestry, ktoré sa sprvoti nenávidia a nakoniec sa z nich stanú najlepšie kamarátky, práve kvôli čarodejným schopnostiam. Táto séria od Thomasa Brezinu ma sprevádza už dlhú dobu a nikdy nezabudnem nato, ako som sa vždy tešila na ďalšiu časť. 






Víla zo starej knižnice
Kto by nemal rád víly? Keď som bola malá, bola som ich striktný zástanca a dodnes ich jednoducho milujem. No, čo vám poviem - kniha je mojou srdcovkou a teším sa nato, ako ju raz dám svojej dcérke, neterke či vnučke. To je však neskutočne ďaleko, čo? :)






Medzi nami dievčatami
Nepoznám dievča, ktoré by túto sériu o dievčenskom živote nečítalo. Dokonca i moja sestra je fanúšičkou tejto série a dodnes na ňu spomína s úsmevom. A takisto ja s celým ženským osadenstvom svojej triedy. Áno, nič prevratné sa v knihách nedeje, opisuje život 13 ročných dievčat, ktoré sa spriatelia... ale možno to je dôvod, prečo tak prirastie k srdcu :)





 
Strelené dievčatá - strelené knihy
Nejde priamo o jednu typickú sériu, vlastne knihami do nej prispelo viacero spisovateľov a predsa len som sa musela smiať ako strelená, počas čítania. Je to už dosť dávno, keď som knižky držala v rukách... ale napriek tomu na ne spomínam s úsmevom :)







 
Kamene osudu
Kniha, ktorá doslova otriasla mojim bytím. Jednoducho nádherná. Je mi jedno, aké hodnotenie má vo svete, čo si o nej ľudia myslia... čítala som ju relatívne dávno a preto mám na ňu i taký pohľad. Napriek tomu ma očarila a to je, myslím si, hlavné :)







 
Dcéra čarodejníc
Spád možno nie je taký dokonalý, ale napriek tomu sa vás kniha dotkne. Pohľad na život budete mať určite iný ako predtým. Na všetko okolo sa budete dívať inak. Kniha je vlastne oslavou života ako takého. A toho, ako sa naučiť ho milovať, ctiť a nezabudnúť, že Zem sa nás ochotne ujala, ale to neznamená, že nás nemôže vyštvať.





7  labiek za Penny
Ďalšia séria od Thomasa Brezinu, z ktorej som zhltla neskutočné množstvo častí. Jednoducho ma knižky uniesli... na siedmych labkách ;)








 
Traja pátrači
Séria, ktorú napísalo nespočetné množstvo autorov (vážne neviem koľko, nikdy som však v knihe nenašla to isté meno často) a je obľúbená tak ako u chlapcov, tak i u dievčat :) Predsa len traja hlavní hrdinovia vás prevedú rôznymi záhadami, ktoré určite stoja za spomenutie.



 


...pretože ťa ľúbim
Kniha je vlastne o láske. O tom aké je to milovať život ako taký. Knihu som čítala dávno, dodnes na ňu s úsmevom spomínam. Viac k tomu nepoviem, prečítajte si sami!

2 komentáre:

  1. Bosorky sa nebozkávajú a Kamene osudu mám doma... tiež som to čítala dávno, ale sú to dobré knihy.

    Taktiež mám aj Dcéru čarodejníc, ale to ma absolútne nebavilo. Prečítala som to raz a tým to asi haslo. Ale nemôžem povedať, že mi kniha pekne nezdobí poličku :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)