utorok, mája 24, 2011

Top týždňa #2

Toto úžasné meme usporadúva LUU =) TU nájdete o čom vlastne meme je, čo je jeho podstatou a aké sú pravidlá a zároveň sa môžete zapísať do pomyselného zoznamu účastníkov (neviem, ako to nazvať). Na každý týždeň bude daná jedna téma, príspevok sa objaví vždy v pondelok. Témou tohto týždňa sú: Filmové spracovania =)

 Koralína
Ide o animované spracovanie tejto útlej knižky, ktorá ma neskutočne oslovila. Musím však povedať, že knihu som čítala až po pozretí filmu a ak mám byť úprimná... Knižka bola síce krásna, ale film ma oslovil viac. Áno, pre niekoho to bude možno trošku iné, temnejšie, prevedenie Alici v krajine zázrakov, pre mňa to je však jeden z mojich najobľúbenejších filmov! =)



 


Pán Prsteňov
Môj prvý vážny dotyk s fantasy svetom, tým filmovým i knižným. Chcete vedieť, kedy som prvé vety z knihy počula prvýkrát? Keď som mala päť a sestra mi čítala prvú časť. Bola som očarená celým tým svetom. A keď som videla film na striebornom plátne... bola som očarená! Nikto sa nevie dočkať Hobita tak veľmi, ako ja! Epický výkon hercov, perfektné efekty, krásny príbeh... =)





The Vampire Diaries
Knihy som nečítala. Ani sa nechystám. Jediné čo som počula od mojich známych ohľadom kníh, bola hana. Čo vám nato teda povedať? Bolo mi povedané: Nechceš si znechutiť postavy? Nečítaj knihy. Tak som ich nečítala a zo seriálu som nadšená. So perfect!






Harry Potter
Kto by nepoznal knihy? A filmy? Očarili ma hlavne prvé časti. S ďalšou a ďalšou som bola menej spokojná, ale... toto je fenomén. Knihy ohúrili celý svet a ja sa neviem dočkať ďalšej časti. Teda druhej časti poslednej časti. Neskutočne sa mi páčilo spracovanie legendy o troch bratoch v tej poslednej.






Pretty Little Liars
Budem klamať ak budem tvrdiť, že som knihu už stihla prečítať. Nie je to tak, stojí však na poličke a deň čo deň ma láka viac a viac. Premýšľam nad tým, že tesne pred začatím druhej série sa pustím do prvej knihy, aby som si pripomenula udalosti seriálu. Ten sa totiž neskutočne drží knižnej predlohy! A verte, či nie, A. vás udrží v očakávaní toho, čo ešte vytiahne na najlepšie kamarátky.



 

Pevné puto
Prečítala som časť knihy. Nedotkla sa však mojej duše zatiaľ tak, ako film. Pri tom som plakala. Neraz. A preto si film zaslúži byť na zozname Najlepších filmových adaptácií kníh. A aby som nezabudla – režisér má na svedomí i PP ;)







Kroniky Narnie: Princ Kaspián
No, čo vám poviem... Ben Barnes v hlavnej úlohe? OMG! Neodolala som. Počas sledovania filmu mi neraz vyhŕkla i slzička a musím priznať: film je lepší ako kniha. Možno to bude tým, že oboje je zamerané pre inú vekovú kategóriu a ja som už dávno vyrástla. Knihy sú však určite krásne, film ma však v tomto prípade očaril viac.







NEVIEM SA DOČKAŤ...
Tieto tri zvyšné miesta medzi mojimi TOP10, zaplním filmami, ktoré ešte na plátne neboli. A dôvod? Väčšinou sledujem filmy, ktoré s knihami majú veľmi málo spoločné. Nemajú teda žiadnu knižnú predlohu. Tých by som mohla vypísať stovky... ale tých, ktoré ma očarili tak i tak... je ich málo. Pramálo. Preto pridávam 3 filmy, ktoré sa na plátne len a len objavia. A bohvie kedy! Som si istá len pri jednom z nich... ostatné sú z veľkej časti vo hviezdach. Ale určite nás čoskoro prekvapia! =)

Hry o život
Kniha, ktorá mi vyrazila dych. Tak ako i jej pokračovania. Ak bude film čo i len z polovice taký dobrý, ako kniha... budem otvárať ústa dokorán a nechápavo krútiť hlavou. Jennifer Lawrence a lá Katniss som si nevedela veľmi dlho predstaviť, keď som však uvidela fotku... stratila som reč.



Nástroje smrti
...o ktorých stále nikto prakticky nevie. Áno, vieme kto si zahrá Clary, ale zvyšok? Ostáva záhadou! Napriek tomu som zvedavá nato ako sa s týmto príbehom filmári pohrajú. Tak ako to je pri HG. Kniha sa od prvej stránky radila medzi moje srdcovky. Snáď sa mi filmom nikto neznechutí =)






Hostiteľ
Film, o ktorom sa hovorí už roky. Kniha u nás v preklade vyšlo v roku 2009 a krátko po tom sa začali šíriť reči o sfilmovaní. Potvrdila to i Meyerová, i štúdium... stále však nebol známy ani len jeden herec. Dnes poznáme Melanie a snáď sa čoskoro ‚stretneme‘ i so zvyškom štábu.

2 komentáre:

  1. Taky se nemůžu dočkat, nejvíc asi HG...A Hostitel - já tu knížku MILUJU ♥ :) Snad budou všechny ty filmy tak dobré jako knížky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky se nemůžu dočkat:D Hostitele jsem ještě nečetla, ale HG i Nástroje smrti miluju a jsem fakt zvědavá jak se s tím poperou.

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)