pondelok, mája 16, 2011

Top týždňa #1


Toto úžasné meme usporadúva LUU =) TU nájdete o čom vlastne meme je, čo je jeho podstatou a aké sú pravidlá a zároveň sa môžete zapísať do pomyselného zoznamu účastníkov (neviem, ako to nazvať). Na každý týždeň bude daná jedna téma, príspevok sa objaví vždy v pondelok. Témou tohto týždňa sú: OBĽÚBENÉ POSTAVY. Luu si myslí, že je to jednoduchá téma. Ja s ňou tak celkom nesúhlasím, ale buď! =D

10.) Vimka (Alexandra Pavelková – Príbehy o Vimke)


Vimka je žena činu, ktorá osloví. Malé útle žieňa s neskutočnou mocou, ktoré prisahalo, že nikdy nikomu neublíži. Tak, ako totiž dokáže bolesť odobrať, môže ju i niekomu vnútiť a preto sa jej všetci boja. Od prvej strany knihy pani Pavelkovej ma táto postava oslovila. Hlavne svojím srdcom a dušou. Je stelesnením ženy. Jantárová kvapka a Príchod zimy sú poviedky, v ktorých ma samotná Vimka oslovila najviac.

9.) Finnick (Suzanne Collins – Skúška ohňom, Drozdajka)


Možno si na začiatku myslíte, že ide o namysleného frajera. Ku koncu však zisťujete, že ide o plnohodnotnú postavu, ktorá prežila svoje. Finnick sa v príbehu minul skôr ako vedľajšia postava, ktorá sa radila medzi tie dôležitejšie. Napriek tomu sa ma jeho príbeh dotkol a radí sa medzi moje najobľúbenejšie postavy.

8.) Susannah Simons (Meg Cabot – Mediator)


Jedna kamarátka mi pri opise tejto postavy (keď som o knihách ešte ani nevedela) povedala, že Sussanah Simons je Anita Blake v mladšom vydaní s tým, že večne nevyťahuje na niekoho zbraň. Súhlasím. Suze srší sarkazmom a jej láska k Jessemu je nádherná. Je zvláštne, ako sa vždy do seba zamilujú dve postavy, ktoré sú maximálne odlišné. Ale je to romantické, to musíte uznať!

7.) Koralína (Neil Gaiman – Koralína)


Koralína je dievčatko, ktoré nemá práve dokonalý život. Je jedináčik, jej rodičia sú spisovatelia (píšu rôzne katalógy o kvetinách – no brrr) a navyše sa presťahovali. Jedného dňa objavuje malé dvere, ktoré jej zmenia život. Koralína je typické dievčatko, dieťa. A preto mi tak prirástla k srdcu! Je jednou z postáv, ktoré ma neskutočne oslovili a to napriek tomu, že ide o útlu knižku.

6.) Ky (Ally Condie – Matched)


Čo vám budem hovoriť – taký muž ako Ky, pravdepodobne neexistuje, ale aj tak sa o ňom krásne čítalo. Citáty, básne, tajomný príbeh, ktorý prežil… a následné odtrhnutie od Cassii. Každú scénu s ním som si doslova užívala i keď mám rada celkom i Xandera, Ky jednoznačne vyhráva.

5.) Katsa (Kristin Cashore – Výnimočná)


Kto knihu nečítal, nech sa do nej určite pustí. Je krásna. A charakter Katsy ešte krajší. Predstavte si, že celý život žijete s myšlienkou, že stačí jeden nekoordinovaný pohyb a niekto vo vašom okolí príde o život. A pritom je všetko úplne inak. Páči sa mi Katsina podstata, to, že potrebuje cítiť slobodu, ale zároveň byť milovaná. Každý živý tvor si predsa zaslúži lásku a Katsa je toho živým dôkazom.

4.) Jasper (Stephenie Meyer – Twilight)


Ja viem, ja viem! Twilight! Ja sama ho nemám príliš v láske, ale Jasper je hviezdou tejto knihy (i keď to nie všetci vidia!). Meyerová stavila na zlú postavu, príbeh o Jasperovi Haleovi by sa mi páčil oveľa viac. Príbeh jeho lásky s Alice. Edward je suchý ako vysušený slimák, na Jaspera jednoducho nemá. A budem to tvrdiť dokonca svojho bytia! =D

3.) Isabelle (Cassandra Clare – The Mortal Instruments)


A niekto ma teraz schytí pod krk a skričí: KDE JE DOKELU JACE, KEĎ JE TU ISABELLE?! Jednoduchá odpoveď – Jace je síce úžasný, skvelý a neviem aký perfektný (jednoznačne som team JACE!), Isabelle má však tú pravú iskru, ktorá jednoducho osloví. Jej výber slovníka, bezstarostná povaha, za ktorou sa skrýva veľká zodpovednosť a potreba chrániť brata a svoju rodinu. To všetko tvoria túto skvelú osôbku Isabelle, ktorá ma oslovila. Hovorte si čo chcete, pre mňa to je hviezda série! =)

2.) Rose (Richelle Mead – Vampire Academy)


Ak mi niekto, kto čítal túto úžasnú sériu, povie, že ho Rosina výbušná povaha nezaujala. Ani jej sarkazmus a večná túžba niekomu vraziť… tak sa mu vážne vysmejem. Čím sme bližšie ku koncu, knihy sú vážnejšie a vážnejšie, ale predsa len do toho Rose vnáša trošku toho potrebného nadľahčenia. A to sa mi na nej páči. Aj keď je v koncoch, nakoniec sa predsa len postaví a kráča ďalej.

1.) Peeta Mellark (Suzanne Collins – Hry o život)


Možno Peeta nie je vyslovene zabijak, ale so slovami to dokáže perfektne. Jeho láska ku Katniss neskutočne osloví a dotkne sa hĺbky vašej duše a preto si myslím, že si zaslúži prvé miesto v mojom rebríčku, ktorý bolo neskutočne ťažké zostaviť. Je však stelesnením toho, čo sa mi páči na knižných charakteroch, pre tento krát je mojou jednotkou =) ♥

5 komentárov:

  1. Skvelý zoznam! Aspoň nad polovicou postáv som uvažovala aj ja :D Oh a Finnick... :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vimkaaaa! :D Vimka je skvelá :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. K tej Suze: po tom, čo som prestala čítať Anitu Blake v polovici 7. časti musím svoje slová vziať späť.xD Suze úplne zbožňujem a je oveľa coolovejšia než Anita - a nie je šľapka ako Anita. ;) Ox-) Ale v tých prvých knihách si boli podobné. xD

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Och a s Isabelle súhlasím - totálna BAMF. xD Jedna z mojich najobľúbenejších postáv.
    A nechápem prečo tam všetky dávate Peetu, mne osobne on nepripadal ako nejaká ikonická postava. Ox-) Katniss by som chápala viac. xD

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)