nedeľa, mája 15, 2011

Posúď knihu podľa obalu #6

Pridávam svoj šiesty príspevok do meme, ktoré usporadúva Syki - Posúď knihu podľa obalu :)
Autor: Lauren DeStefano
Kniha: Wither
Obsah (môj voľný preklad):

Čo ak by ste vedeli, kedy zomriete?

Vďaka modernej vede sa každá ľudská bytosť stáva tikajúcou časovanou genetickou bombou – muži žijú iba do veku 25 rokov, ženy do 20. V tejto bezútešnej krajine, sú mladé dievčatá unášané a donútené k polygamnému manželstvu, aby udržali populáciu od vymretia.

Keď je šestnásť ročná Rhine Ellery vybraná Zberateľmi, aby sa stala nevestou, vstupuje do sveta bohatstva a privilégií. Cez jej manžela Lindena, ktorý k nej prejavuje skutočnú lásku, a jemnú dôveru medzi ňou a manželskou sestrou, Rhine má len jeden cieľ: útek – nájsť svojho brata, dvojča, a ísť domov.

Ale Rhine má toho viac než sa len zmieriť s tým, že stratí slobodu. Lindenov excentrický otec je rozhodnutý nájsť protilátku proti genetickému vírusu, ktorý je čím ďalej bližšie k uchopeniu jeho syna, aj keby to znamenalo zbieranie mŕtvol, aby preveril svoje experimenty. S pomocou Gabriel, slúžky Rhine narastá nebezpečná atraktivita a Rhineine pokusy vymaniť sa ju v obmedzenom čase opustili. 

Názory ostatných: Z hodnotenia kamarátok bloggeriek viem, že knihy podľa nich nebola vôbec zlá. Poväčšine mala 4-5 hviezdičiek čo je úctyhodné hodnotenie. Ide o dystopickú knihu, s ktorými sa roztrhlo vrece, a Lauren predsa len priniesla čosi nové do tohto sveta. Predstavte si, že viete kedy zomriete, tak ako hovorí na začiatku obsah knihy... ja osobne by som už dávno stratila vieru v život (pri pomyslení nato, samozrejme :)), možno by som však tam zmenila názor. Pre niekoho je však knihy niečím úžasným, uctievania hodným, pre iných podpriemerná dystópia. Napriek tomu si na goodreads kniha drží úctyhodné 4 hviezdičky. Pravdepodobne stojí za prečítanie.

Môj názor: Po knižke určite siahnem. Raz... plánujem si urobiť menšiu zbierku dystopických kníh a mám pocity, že táto sa medzi nimi bude viac-menej vynímať. Uvidíme... možno si svoj úmysel nakoniec rozmyslím k neskutočnému nárastu kníh v tomto žánri. Obálka ma však chytila za srdce a aj tak sa raz neudržím a knihu si prečítam, aj keby že proti svojej vôli :D :)

P.S.: Chcete vedieť čo znamená slovíčko Wither? Úprimne? Nič príjemné... hociktorý slovník vám ukáže samé nepríjemné slová. Ku knihe sa však dokonale hodia: vädnúť, slabnúť, odumierať či vyschnúť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)