sobota, apríla 23, 2011

Polnoc má svoju moc

Človek nikdy nie je v bezpečí. Spisovateľka napínavých románov už vôbec nie.

Caroline pred tromi rokmi čelila neskutočnému škandálu a preto sa uchýlila do Londýna spolu so svojimi tetuškami. Na živobytie si zarába uverejňovaním románov po kapitolách v novinách. Cestu jej však skríži príťažlivý pán Grove, z ktorého sa vykľuje niekto úplne iný. Je dokonalým prototypom zloducha jej nového románu – Edmunda Drakea. Čo tento mladý muž vlastne za svojimi prísnymi črtami tváre skrýva? Má niečo spoločné s vraždami, ktoré sa v meste odohrali? Dokážu navzájom pochopiť minulosť toho druhého?

Adam, och, Adam!
Charaktery budujú pevnú pôdu kníh. Pokiaľ sú slabé postavy, i keď príbeh dostatočne originálny, kniha nebude nikdy natoľko plnohodnotná. Adam Hardesty si však pozornosť čitateľov určite zaslúži. Napriek všetkým svojim vadám, pravidlám i minulosti, ktorou si prešiel. A možno práve tá minulosť ho robí takým aký dnes je. Čestný, spoľahlivý, typ muža, ktorý sa snaží chrániť svoju rodinu a robiť pre ňu len to najlepšie. Aká len škoda, že jemu podobných v skutočnosti nájdeme ťažko. Pokiaľ ide o hlavnú hrdinku Caroline – z jednej strany ide o postavu, ktorá zažiari. Z druhej strany však ide z veľkej časti o zmätkárku, ktorá má síce všetkých päť pohromade, ale tak ako mnoho iných spisovateľov, žije v trochu odlišnom svete. Napriek škandálu, ktorý ju v minulosti postihol. Čakala by som, že pôjde o trošku pikantnejšiu minulosť, napriek tomu však neurazí.
 
Sto strán, päťdesiat strán, konečne posledná kapitola!
Knihu som mala možnosť čítať v preklade. Horší preklad som zatiaľ ešte nevidela (ak nerátam Twilight). Nenávidím slovo dačo, v tomto story ho však nájdete neúrekom. Slovosledy, štýl vyjadrovania… všetko neskutočne kostrbaté. Dosť to pôžitok z príbehu naštrbovalo a nevedela som sa dočkať poslednej strany. Nápad autorky zasadiť príbeh do paranormálnej vlny, bol vynikajúci. Ako to však pri takomto type románov ide, klišé vystriedava iné klišé. Čítala som mnoho románov tohto žánru, iné ma oslovili viac a iné menej. Tento patrí medzi tie priemerné, ktoré mali oveľa väčší potenciál, ktorý však nebol naplno rozvinutý. O niektorých veciach sa dalo povedať viac, iné napriek dobe a štýlu románu, trošku pozmeniť. Mnohé veci by som osobne napísala inak. Detektívna záplatka, prostredie médií, vzťah medzi Adamom a Caroline. Táto kniha mohla byť viac ako len historická romanca, ako mi je len ľúto, že jej potenciál ostal nerozvinutý.

Pár slov na záver…
Neurazí, nenadchne. To je slovné spojenie, ktoré by som na opis tejto knihy povedala. Niektoré charaktery mohli byť rozvinuté viac, príbeh sa dal trošku prekopať. Takto mi neostáva nič iné ako dať knižke len tri hviezdičky. Ani neviete aké je bolestivé vidieť v niečom taký veľký potenciál, ktorý je pochovaný pod kôpkou klišé. Možno to bude výberom žánru… ktovie. To sa už nedozvieme. Na voľnú chvíľu je však román skvelou záležitosťou, hlavne pokiaľ ste v stresovom období.

Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)