sobota, apríla 09, 2011

Dostalo ma to? Slabý výraz… MAREC


Lucie Adamová – Odstíny života
Viete, slovenských a českých autorov čítam vtedy, keď nemám čo na práci. Respektíve si potrebujem vydýchnuť (Urbaníková a spol.). Keď som však počula o prvotine, ktorá sa hrdo hlási do paranormálnej fikcie (čoby fantasy, pre iných horor – vyberte si) a k tomuje i debutom mladej autorky, neodolala som. Lucka mi poslala RC verziu. Výsledok? Bola som oslnená! Postavami, príbehom a ešte viac tým, že môžem povedať: poznám autorku. Je fajn, keď máte možnosť človeka, ktorý napísal knižku, aspoň trošku poznať. I keď len povrchne (toť znamená, že s Luckou síce o sebe vieme a párkrát sme si písali, osobne sa však nepoznáme).

Krátke zhrnutie:
1.) Sarkastická hlavná hrdinka.
2.) Chlapi na zožranie na každom rohu.
3.) Ľahká čitateľnosť.
4.) Napínavosť a neschopnosť povedať čo sa o 10 strán stane.
5.) Debut, ktorý ani zďaleka nevyzerá, že je debutom.

Meg Cabot – séria Mediátor
Dve časti som stihla zhltnúť dva roky dozadu. A čo! Podstatu som si pamätala a preto som sa vrhla na posledné štyri časti. A bola som oslnená a to hlavne tými poslednými tromi! Najviac ma asi dostala piata časť… so perfect! A čo vám budem hovoriť? 

Zhrnutie dôvodov, opäť piatich. 
1.) Suchý humor a sarkazmus Susannah, ktorý oslní.
2.) Jesse.
3.) Podarený bratia, otec Dominik a k tomu všetkému Paul.
4.) Ľahká čitateľnosť.
5.) Zaujímavá zápletka v každej jednej knihe.

Samozrejme, v marci som toho prečítala viac. Som však názoru, že Mediátor a Odstíny života sú titulmi, ktoré som musela spomenúť. Vidíme sa v rubrike o mesiac! =)

P.S.: Moja aktivita na blogu bude tento mesiac v priam zúfalom stave. Veľa školy, nestíham ani čítať a som rada, že dýcham. V priebehu budúceho týždňa uverejním recenziu na Krásni a mŕtvi: Jonas a Nádherné tvory, z ktorých mám prečítané stále len úvodné strany. Ďakujem za pochopenie! Snáď sa to čoskoro upokojí =)

6 komentárov:

  1. Do série Mediátor som sa konečne tento víkend pustila aj ja. V počítači som ju mala už dlhšie, ale hlavne priveľa školy by bránilo dať sa do čítania. Teraz som na tretej knihe a je to skutočne úžasné. Súhlasím najmä s druhým (Jessa som si zamilovala), štvrtým a piatym bodom. Som skutočne zvedavá ako to celé nakoniec dopadne. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A pre Odstíny života sa samozrejme chystám do kníhkupectva hneď, ako tam budú k dostaniu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. bohužial, mne sa komentáre nedajú písať, jedine, že mi napíšeš presne tam kde si napísala :) som rada, že sa ti wally páčia :) snažím sa :) ja sa už na OŽ teším ako malé dieťa :D:D neviem sa dočkať, kedy si Luckinu knižku prečítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na OŽ se těším, a co jsem četla recenze, tak mám tedy na co:D

    Sérii Mediátor zbožňuju. Jsou to sice dva roky zpátky, co jsem ji četla, ale na takové knížky se nezapomíná. Byla to asi moje taková první YAF. A Jesse....:)
    Meg Cabot opět nezklamala.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já se nestačím divit, kolik lidí najednou začalo číst Mediátora :D Samozřejmě mě to velice těší, protože nejsem jediná, kdo tuhle sérii naprosto zbožňuje :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Týjo jak jste všichni tak nadšení z Odstínů života :) původně jsem to ani nechtěla číst a teď vím že rozhodně musím! možná si to možná i koupím - no záleží na penízkách, knihovna to jistí :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)