štvrtok, marca 31, 2011

A víťazom sa stáva…


Môj druhý príspevok do rubriky: Čitateľ na výzvedách. Pre tento raz som sa hlasujúcich pýtala, ktorú knižnú sériu – poprípade knihu – by najradšej videli v slovenských kníhkupectvách práve v našom rodnom jazyku: slovenčine. Niektoré z týchto kníh už môžete nájsť na českom trhu, iné sa zase plánujú vydať… tie ďalšie možno práve podstupujú rozhodovanie: kúpiť práva, či nekúpiť?

Aby sme si to však rozčlenili. V dobách, keď sa anketa spúšťala, som o niektorých informáciách nemala ani tušenia a preto ako prvé uvediem: VYJDE U NÁS.

Ally Condie: Matched (7 hlasujúcich, 21%) – knižka by sa na slovenskom trhu mala objaviť koncom roka
Beth Revis: Across the Universe (6 hlasujúcich, 18%) – koncom tohto roka, alebo začiatkom toho budúceho

Tí, čo hlasovali práve za tieto dve alternatívy to je určite povznášajúca správa. A teraz na tie, ktoré u nás zatiaľ nevyšli a neplánujú sa! =)

Veronica Roth: Divergent (3 hlasujúci, 9%) – tento titul sa dočkal najmenšieho počtu hlasov. Tí, ktorí ste však hlasovali: nesmúťte! Knižka je zatiaľ relatívne neznáma, časom by sa možno dočkala väčšieho počtu hlasov. Kto by však o nej chcel vedieť niečo viac, nech si to nasmeruje SEM =)

Scott Westerfeld: Uglies (5 hlasujúcich, 15%) – dystópia ako vyšitá. Alebo sa mýlim? Jednoznačne však knižnú sériu nájdete v českom jazyku. V ČR už vyšli prvé 2 diely, možno sa jej raz dočkáme aj my.

Niečo iné =) (6 hlasujúcich, 18%) – takže tajomné neznáme knihy, ktoré som nespomenula. Pokiaľ máte záujem, môžete svoje vysnívané tituly napísať do komentárov. Ja by som tam možno zaradila Wither, na ktorú som – nechtiac – zabudla.

Lauren Oliver: Delirium (8 hlasujúcich, 24%) – ďalšia kniha odohrávajúca sa v dystopickom svete, ktorý nie je tak celkom dokonalý, ako sa na prvý pohľad zdá. Knižka je u čitateľov celkom obľúbená, preto sa počtu hlasov nečudujem. Ktovie, koľko by ich získala o pár mesiacov.

Kimberly Derting: The Body Finder (9 hlasujúcich, 27%) – veľmi vychytená autorka a môžem sa pochváliť: v apríli mi brat donesie prvé dve časti tejto série, ktoré zatiaľ boli publikované. Na knihu počujem samé chválospevy, pravdepodobne vážne stojí zato a bolo by fajn, keby že sa objaví i u nás. A ktovie, nádej umiera posledná a možno sa dostala na zoznam možných pripravovaných titulov.

DRUHÉ MIESTO ZÍSKAVA…

Hovorí vám niečo: škola pre upírov? Och, nie, nie! Nehovorím o Škole noci! Božechráň. Ale o Akadémie svätého Vladimíra. Stále neviete o čom hovorím? Možno by vám to mohla ozrejmiť Richelle Mead, ktorá je autorkou série Vampire Academy, z ktorej sa už naši milí susedia môžu vytešovať dlhšiu dobu. Teraz v apríli u nich vychádza posledný diel tejto série, Richelle chystá spin-off sériu, ktorá bude venovaná… nebudem prezrádzať. Je veľká škoda, že takýto skvost sa u nás neobjavil. Ale ktovie… Séria získala 11 hlasov, čo je 33% =)

ABSOLÚTNY VÍŤAZ ANKETY…

Kto je prekvapený? Nikto, že? Ani ja nie. Čakala som to a myslím si, že i mnohí z vás. The Mortal Instruments, ktoré sa dočkajú i strieborného plátna, sú všeobecne ospevovanou sériou. Cassandra Clare pravdepodobne vytvorila svet, ktorý oslnil. Silné charaktery, ktoré sa dotkli duše. Sériu som síce nečítala, chystám sa však. A videla som mnoho názorov, väčšina je pozitívnych. Hovorí to i 14 hlasov, čo je 42%. Literárny skvost… dočkáme sa ho i my? Snáď… =)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)