sobota, marca 05, 2011

Novinky, novinky, novinky :)

1.) Giveaways page 
Určite ste si všimli, že v rohu stránky nájdete i samostatnú stránku ku giveaways. Je tam tých súťaží vcelku dosť, si myslím :) Takže pokiaľ by ste mali záujem, tak neváhajte! :) Dnes som objavila ďalšiu, ktorú usporadúva Planet Print na počesť 100 nasledujúcich. Môžte si vybrať výhru medzi 6. knižkami, končí sa 4. apríla a pokiaľ by ste chceli, nájdete ju i medzi spomínanými giveaways :) 

Knižky k výhre:

2.) Percy Jackson - Boj o labyrint
V slovenskom vydavateľstve Fragment, čoskoro vyjde štvrté pokračovanie série Percy Jackson od Ricka Riordana. Ide o celosvetový bestseller a je známe, že autor prakticky srší humorom na každej stránke. 


O čom bude pokračovanie?
To posledné, o čo by Percy stál, je malér v škole, do ktorej ešte ani nenastúpil. Lenže na úvodnej exkurzii víta nováčikov čudesný tím roztlieskavačiek, ktoré polokrvným rozhodne nedrukujú! S blížiacimi sa Percyho 15. narodeninami sa svet okolo neho stáva čoraz nebezpečnejším, a tak sa Percy a jeho priatelia vydávajú na štvrtú letnú výpravu, tentoraz do prastarého Daidalovho labyrintu. V dômyselnom podzemnom bludisku na nich čakajú krvilačné obludy aj starí nepriatelia, prekvapenia, hádanky, boje na život a na smrť. Schyľuje sa k neľútostnej vojne medzi olympskými bohmi a temnými silami vládcu Titanov...

3.) Across the Universe
Knižku mám už od včera doma na poličke. Neviem sa vynadívať na obálku, je ozaj krásna :) Ešte viac sa však neviem dočkať toho, ako sa do nej pustím. Momentálne mám však rozčítané tri iné knihy (Mediátor 3, Odstíny života, Shiver). Ako náhle ich dočítam chystám sa na Fallen a Mediátor 4. A môžem sa vrhnúť na AtU.

4.) Ach, tie voliteľné predmety!
Už dávnejšie som počula o novom zákone ohľadom maturít a voliteľných predmetov. A pýtam sa: je vážne toto všetko nutné? Fajn, pochopím, pokiaľ chce niekto niečo zlepšiť, ale mám taký pocit, že všetko sa naopak zhoršuje. U Nobody na blogu som sa však dozvedela, o čo presne pôjde. Nie som z toho nadšená. Je síce pravda, že ešte si prejdem druhým a tretím ročníkom a tak sa dostanem do maturitného, ale bez tak.
A teraz: o čom to presne kecám?
Do 4. ročníka si budeme môcť vybrať len 14 voliteľných hodín, z bývalých 18. K jazykom a slovenčine pribudla totiž po hodine: analytická matematika, umenie a kultúra, psychosociálny tréning a náuka zo spoločnosti.
Som stále viac a viac v šoku z nášho školstva. Pre niekoho plus, pre niekoho mínus... A aby som nezabudla: povinné maturity z ANJ z B2. Gramatike nerozumie nikto (dodnes neviem poriadne využívať present perfect a to už nehovorím ani o past perfecte, ktorého podstatu síce chápem, ale ahaho - ako to použiť v praxi, v doplňovačke?). Aspoň čo som sa rozprávala so známymi - a už vôbec nie pri našom profesorovi angličtiny, ktorý len nedávno skončil vysokú školu a s učením má minimálne skúsenosti. Fajn, nechcem sa sťažovať, ale ak zmaturujem na trojku, budem šťastná. Otázne je, či ma s tou trojkou niekde i vezmú... :/

5.) Ako sa inak všetci máte? ;)

1 komentár:

  1. K tým predmetom voliteľným sa už nejdem ani vyjadrovať, lebo sa vytočím sama na sebe :) Tie Giveaways sú zaujímavé a do niektorých som sa aj zapojila, ale ak obrovskou náhodou aj niečo vyhrám, tak neviem, či budem mať toľko odhodlania, aby som fakt tie knihy čítala v angličtine. Asi ti svoju prípadnú výhru pošlem :D Nech padne na úžitok aspoň niekomu :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)