utorok, marca 22, 2011

A na Slovensko prichádza…

Kniha: Matched
U koho: Ikar
Kedy: koniec roka 2011
Načo sa môžete tešiť:
Cassia vždy verila spoločnosti, že pre ňu vyberá správne veci: čo čítať, čo pozerať, v čo veriť. Ale keď sa na veľkej obrazovke na jej Matched ceremónii (ceremónia, na ktorej vám vyberú muža, s ktorým máte žiť) zjaví Xanderova tvár, Cassia bez pochyby vie, že je jej ideálnym partnerom.
...kým neuvidí tvár Kya Markhama, počas krátkeho záblesku tesne pred tým, ako obrazovka zasvieti na čierno.
Spoločnosť jej povie, že je to len drobná chyba, zriedkavé zlyhanie a vraj bude mať šťastný vzťah, tak ako bolo predurčené, so Xanderom. Ale nedokáže prestať myslieť na Kya a pomaly sa do seba zamilujú, Cassia začína mať pochybnosti o Spoločenskej neomylnosti a preto čelí nemožnej možnosti: medzi Xanderom a Kyom, medzi jediným životom, ktorý poznala a cestou, po ktorej sa nikto nikdy neopovážil kráčať.
Môj názor: Knižka je ku mne na ceste v rodnom jazyku, ale ani to mi nezabráni siahnuť po preklade.

Kniha: Across the Universe
U koho: Ikar
Kedy: dátum vydania zatiaľ neznámy :/
Načo sa môžete tešiť:
Amy opustila svoj milovaný život na 300 rokov.
Chytená v priestore a zamrznutá v čase, je Amy vezená na novú planétu. 50 rokov pred tým, ako na ňu majú doraziť, ju však niekto násilne prebudí a stáva sa obeťou pokusu o vraždu. Teraz Amy sa stratila na palube a nič jej nedáva zmysel. Cíti sa neskutočne sama a opustená.
Niekto tu však na ňu čaká. Chce ju ochraňovať, ale ona ho odmieta.
Ale kto dokáže veriť, keď všade okolo sú tajomstvá a klamstvá? Vrah je predsa tam von a Amy sa nemá kam schovať…
Môj názor: Knižku už doma na poličke v angličtine mám. Tak ako pri Matched mi však nedá zistiť, aký je preklad.

Kniha: The Forest of Hands and Teeth (Les kostí)
U koho: Slovart
Kedy: 30. jún 2011
Načo sa môžete tešiť (oficiálna anotácia):
Hlavná hrdinka Mary žije v postapokalyptickej kolónii, ktorú obklopuje v tesnom zovretí Les kostí plný znesvätených zombií. Obyvateľov pred nimi chráni iba plot z pevného pletiva. Ľudia pomaly zabúdajú na minulosť, podaktorí už ani neveria, že kedysi existovala rozvinutá civilizácia, iní zasa žijú v presvedčení, že za Lesom kostí, v ktorom na nich číha nebezpečenstvo, už nič nie je. Iba nepatrná hŕstka si zachovala vieru v existenciu života za Lesom. Mary hľadá odpovede na nepohodlné otázky: Prečo sa Znesvätení vrátili? Je kolónia naozaj jediným miestom na Zemi, v ktorom dnes existuje život? Dá sa prejsť Lesom kostí a nestať sa Znesvätenou? A ešte čosi – Mary verí v lásku.
Môj názor: Som zvedavá. O knižke som zatiaľ len počula, nič viac.

Na koniec by som chcela poďakovať Luu Triss, od ktorých mám tieto informácie. Určite sa máme na čo tešiť. Čo by som povedala na záver? Nádej umiera posledná, teraz len rastie a rastie. Dôvod? Možno nám vydavateľstvá čoskoro prinesú prekvapenia v podobe ďalších pripravovaných titulov. A nezabúdajte: kupujte preklady, kupujte! Jedna knižka za mesiac sa dá zvládnuť ak chceme, aby sa ten preklad posunul ešte viac vpred! :o)

Zatiaľ prajem príjemné čítanie! :o) A čakanie na nové tituly.

1 komentár:

  1. To Across the universe vyzerá dobre, asi sa niekde poobzerám po e-book-u.

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)