pondelok, marca 28, 2011

Chcete vedieť francúzštinu? Bláznivý nápad!


Vous voulez savoir le français? C’est une idée folle!

Otázka na telo pre mňa samu: je to ozaj gramaticky správne? Hm... nemám poňatia a momentálne ma to ani netrápi! Dôvod? Jednoduchý! Stráviť od siedmej nad textom o ekológii na francúzsky jazyk, vás voči gramatike spraví dokonale imúnnymi...

Keď som si vybrala francúzštinu namiesto nemčiny, hovorila som si, že to bude skvelé. Krásny zvučný spevavý jazyk, hlavné mesto Francúzska módny Paríž a k tomu všetkému túžba vedieť hovoriť týmto jazykom... ach! Bolo to riadne dávno! Pred štyrmi rokmi som si vybrala túto jazykolomnú reč a občas sa pýtam samej seba: nemohol by každý používať jeden jazyk? Jeden spoločný? O koľko problémov by bolo menej... stále však dospejem k tomu, že takto je to dobré, ale občas to unavuje. Hlavne, keď už pomaly myslíte v cudzom jazyku a nie vo svojom rodnom. Raz za čas ľutujem, že som si zvolila práve francúzštinu, v na druhú stranu som rada a konečný výsledok je, že som zo svojich emócii dokonale zmätená!
Nechcem sa sťažovať, ani nič podobné... som už jednoducho unavená zo všetkých tých francúzskych slovíčok a mala som neskutočnú potrebu napísať niečo vo svojom rodnom a milovanom jazyku, ktorý používam deň čo deň. Neviem sa dočkať toho, ako mi učiteľka povie, že text je zlý, lebo som tam nepoužila slová ako suchota, krupobitie, búrka smog, čistička a pod. a namiesto toho sa radšej zamerala nato, čo by sme my ľudia mali robiť, aby sa náš život zlepšil a taktiež stav našej planéty. Moje vrcholné vety: Nous n'avons rien qu'est ce-que c'est notre parents et grands parents ont. Il coute par contre! (Nemáme nič, čo mali naši rodičia a starí rodičia. Stojí to zato!) Snáď ma pochopia spolužiaci a hlavne učiteľka. Ako sa len modlím, aby mi nepovedala: Simonka, snažila si sa, ale gramatika letí von oknom...
Nevadí, snaha predsa bola :)
Pokiaľ ide o mňa a knihy: tento týždeň toho asi veľa nenačítam. Keď som prišla domov, verila som tomu, že zhltnem aspoň polovicu druhej časti True Blood... neprečítala som ani slovíčko. Odkedy som prišla domov som si stihla akurát ľahnúť na hodinku a odvtedy idem naplno v školských pojmoch. Dejepis som zvládla za 2 hodiny, slovenčinu detto a francúzština tiež. Pokiaľ ide o môj slávny text na angličtinu: vzdala som to, nemám síl. Jedna päťka ma nezabije a poprípade poviem, že som si domácu úlohu zabudla doma. Na stredu sa musím tiež dosť učiť, možno štvrtok bude trošilinku voľnejší a piatok... fúúú! Radšej nato nemyslím!

Dúfam, že s vami a knihami je to v lepšom stave... dúfala som, že do konca mesiaca ešte stihnem prečítať aspoň jednu, alebo dve knihy. Moje modlitby pravdepodobne neboli vypočuté. Pevne však verím, že sa aspoň dobre vyspím a po tomto týždni budem čítať do úmoru (blbá inšpekcia budúci týždeň... asi sa zase knihám budem musieť vyhnúť :/). 

Príjemný zvyšok dňa a čítaniu zdar! :)

1 komentár:

  1. Úplně ti rozumím... Já mám teď francouzštinu třetím rokem a občas jsem z toho unavená. (Momentálně bereme Subjunctif a já pořád nemám páru co to je :D )
    Ale jsem ráda, že jsem si nevybrala němčinu; ta se mi prostě nelíbí.
    A se čtením to jde taky do háje - dneska jsem přečetla tak 2 stránky :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)