pondelok, februára 21, 2011

Dostalo ma to? Slabý výraz – JANUÁR;FEBRUÁR


Rozhodla som sa pre pravidelnú mesačnú rubriku pod názvom: Dostalo ma to? Slabý výraz. V tejto rubrike budem hovoriť o knihách (jednodielnych, sériách apod.), ktoré ma v daný mesiac očarili a rada by som po ne siahla i neskôr. Je však pravda, že minulý mesiac táto rubrika neexistovala a preto ju spájam! Takže dostalo ma to pre január a február! J

JANUÁR

Suzanne Collins – série Hry o život
Čím iným by som i začala, že? Hry o život boli sériou, ktorá mi dala facku. Dopadla som následne na zadok. Nebola to však facka a lá mega sklamanie, to samozrejme nie. Bola to facka, ktorá ma zložila, pretože táto trilógia bola pre mňa šokom. Tak ako zaucho, ktoré občas človek dostane (dostala som ich minimum, ale iné prirovnanie ma nenapadlo).

A dôvody?
1.) Ľahká čitateľnosť.
2.) Udalosti, ktoré vám dávali pomyslené facky a nútili vás čítať ďalej.
3.) Silné charaktery v hlavných úlohách.
4.) Napriek vážnej situácii knihám nechýbal občasný humor a sarkazmus.
5.) Séria ma donútila dívať sa na svet z inej perspektívy.

Trilógia samozrejme nie je bezchybná, ale určite ju rátam medzi moje ELITE série, po ktorých rada opäť siahnem. Dôvod je prostý – mám rada knihy podobného rázu a už dávno pred tým, ako som sa pustila do tejto série, som nepociťovala toľkú citovú účasť. Po dočítaní poslednej knihy som nevedela dýchať. Dlhé dni, priam týždne, ma sprevádzali nočné mory v podobe bojov v aréne, ktorých som sa zúčastnila a zakaždým takmer prišla o život.

Kristin Cashore – Výnimočná
Už keď som knihu zhliadla v obchode dostala ma obálka. Mala som dokonca i malú dušičku, keď som držala balíček v rukách (Vianoce), že by mohlo ísť o túto knihu. Keď som strhla papier, ostala som v nemom úžase a začala sa šťastne smiať. Je síce pravda, že moja sestra mi niekedy lezie pekne na nervy, ale týmto darom si ma získala. Kniha ma dostala do kolien a hrdinovia opäť patrili ku skupine silných charakterov.

Dôvody:
1.) Opäť ľahká čitateľnosť.
2.) Pravé fantasy, ktoré nie je plné zložitých pojmov, ale zároveň predstavuje niečo nové.
3.) Silné charaktery v hlavných úlohách.
4.) Sama som sa v knihách našla.
5.) Túžba mať oči farby, ako mala Katsa.

Posledný dôvod je riadne sebecký, že? Ale poviem vám, vždy som túžila po jednom oku takom a druhom onakom. V živote som stretla takých ľudí asi len dvoch, bohvie ako by som s podobnými očami vyzerala ja. Určite ma však svet Kristin Cashore dostal, dojal a zároveň autorka ukázala, že je niekedy lepšie venovať sa niečomu dlhé roky a nie len pár dní. Kniha je dôkazom tvrdej práce.

FEBRUÁR

Richelle Mead – séria Vampýrska akademie
Čo vám budem hovoriť… Upírov som mala po krk, ale aj tak ich neprestanem mať rada napriek veciam, ktoré mi pohľad na nich znechutili (discoguľa xP). Richelle mi však ukázala, že upírí svet môže byť úplne iný, ako sme ho mohli doteraz brať.

Moje dôvody:
1.) Vytvorenie upírieho sveta, ktorý je iný ako tie ostatné, ale zároveň dodržuje základné dojmy o upíroch z minulosti (i keď nie všetky úplne).
2.) Charaktery, ktoré oslnia.
3.) Švárny Rus, čoby  učiteľ, pri ktorom sa slintaniu nevyhnete.
4.) Opätovné moje nájdenie v hlavnej hrdinke (áno, vybuchujem pravidelne ako sopka!)
5.) Príbeh, ktorý vás núti obracať stránky a čítať ďalej.

Pomaly sa asi vžijem do každej hrdinky, že? Problém však je, že som vážne nadmieru výbušná, i keď sa to snažím krotiť. Moje sebaovládanie však niekedy podľahne tlaku okolia a bum! Rose, Lisa, Dimitri, Adrian, Christopher a mnohí ďalší, sa však dostali do mojej mysle. A neviem sa dočkať toho, ako dočítam ďalšiu časť!

Gayle Forman – Ak zostanem
Možno je zvláštne, že i táto kniha sa dostala na môj zoznam. Ja by som však povedala, že sa tam dostala neskoro. Je pravda, že som nejako čítanie nestíhala a teraz sa ženiem neskutočnou rýchlosťou. Jedno mi však ľúto je: mohla som po knihe siahnuť už o čosi skôr.

Dôvody, prečo je kniha na zozname:
1.) Ľahká čitateľnosť.
2.) Reálne postavy.
3.) Iný pohľad na problém, ktorý sa rieši zas a znova.
4.) Vyronenie nejednej slzičky, napriek šťastnému koncu.
5.) Tichá túžba mať raz po boku chlapca, ako je Adam.

Netvrdím, že ma kniha naplno ohúrila, ale donútila ma cítiť. Priznám sa, že som precitlivená bez tak dosť, ale keď pri knihe plačem, je dôkazom toho, že som si scénu perfektne predstavila. A to je zase dôkazom autorovej šikovnosti. Prečo? Kniha bola napísaná tak pútavo, že ma okamžite vtiahla do deja. Ale jednej veci mi je nesmierne ľúto. Je strašne útla.

Jane Austen – Pýcha a predsudok
A posledná kniha na mojom februárovom zozname, ktorá ukončuje celkový zoznam január. /február. Určite vás to neprekvapilo, sama sa tomu nečudujem. Ktoré dievča/ženu by nefascinoval romantický príbeh z prelomu 18. a 19. storočia?

Opäť omieľané dôvody, prečo vlastne:
1.) Moje milované obdobie.
2.) Krásne vyjadrovacie prostriedky.
3.) Hlavné postavy, ktoré očaria.
4.) Príbeh, ktorý je taký predvídateľný, ale pri tom vám búši srdce pri každej strane.
5.) Pán Darcy.

Posledný bod ste už vôbec nečakali, že? Ach, ja zadubená. Jednoducho si neviem pomôcť, som magor do knižných hrdinov a basta! Možno to takto úplne v danom období nebolo, ale opovážte sa niekto siahnuť na môj milovaný časový úsek, lebo bude zle nedobre! Kniha ma očarila… bola okúzľujúca. A vážne neviem, ako inak to už vyjadriť.



ZÁVER
Všade som uviedla 5 dôvodov. Zdalo sa mi to tak akurát. Nič prehnané, ale pre mňa vytiahnuté to dôležité. Je toho viac, ohúrilo ma toho oveľa viac, ale stačí vôbec kapacita článku nato (vlastne ani neviem či tu nejaká je)? Som zvedavá, ktoré knihy sa na môj zoznam ešte pridajú, ale bude to veľmi ťažké. Všetky diela sa radia medzi tie nadpriemerné. Minimálne u mňa áno.

4 komentáre:

  1. Fíha... :) Môžem to od teba "okopírovať?" Mám v hlave trochu inú formu, ale ten princíp tej rubriky... :)

    Teraz si rýchlo nespomeniem - už si čítala aj iné od Austenovej, alebo bola P&P premiéra? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Premiéra, Luu, premiéra :D Ako máme doma ešte jednu knižku a túto som si pred vyše dvomi rokmi začala čítať, ale... prišiel čas vrátiť ju do knižnice a nejako ma to vtedy nezaujalo. Ale teraz som vyrástla (:D), takže ma to zaujalo oveľa viac :) A s rubrikou: jasné ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja mám hrozne rada Rozum a cit, neviem sa vlastne rozhodnúť, ktoré mám radšej. Len sa pri tom Rozume treba pripraviť na to, že je to vlastne dosť tragický príbeh - respektíve, oni sú tam celú dobu všetci smutní, a tí, čo nie sú smutní na začiatku, sú smutní na konci... :D Vždy mi prišiel ako dosť depresívna kniha.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Myslím, že Ti tu začnu chodit často, jak to tak vidím :) v mém okolí nikdo nečte, takže si musím hledat všechny knížky sama - podle toho, jak se mi líbí obal nebo popis. Vidím to tak, že jak budu mít možnost /a dočtu si Pána prstenů/, tak si seženu v knihovně trilogii od Suzanne Collins. Podle Tvých slov to bude pěkné čtení a to je obtížné v dnešní době najít :) Pýcha a předsudek je úžasná kniha. Nedávno jsem ji dočetla, také premiéra, a moc se mi líbila. Filmové zpracování s Keirou mě navedlo na knížku a jsem za to ráda. Jane Austenová umí nádherně popisovat jednotlivé charaktery postav a to je na knížkách taktéž hodně důležité :) /a pan Darcy? Kdo by si ho nezamiloval?/ Vampýrská akademie je úžasná série. Název může některé lidi odradit kvůli pře-upírované společnosti, ale když se začte, objeví tu krásu :) /nejen v podobě Dimitriho/

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)