sobota, januára 01, 2011

Quote of the Week #1

Keďže som sa rozhodla zapojiť, pridávam i svoj kúsok :) Upozorňujem však, že všetky časti sú určitým spôsobom blízke možno len mne. Každý máme svoje vnímanie, pre každého romantika znamená niečo iné - pre mňa ochota obetovať sa. Silný moment pre mňa je, keď si postava uvedomí, že je koniec. A smejem sa niekedy i na veciach, ktoré nie sú vtipné... snáď len mne :) Dúfam však, že výber sa bude páčiť :)

SILNÝ MOMENT

Medzi moje obľúbené knižky patrí kniha Trinásty príbeh od Diane Setterfield. Knižka má veľa momentov, ktoré sa ma dotkli, ale najviac snáď ten na konci... :) Ten kto čítal pochopí, ten kto nie: bol to moment, keď som spolu s hlavnou hrdinkou, ktorá bola celý čas  len v pozadí, uvoľnila všetko napätie a vydýchla si. Súviselo to s jej sestrou, dvojčaťom, ktoré zomrelo tesne po pôrode...

Prišla a odišla. Na tejto strane hrobu ju už neuvidím. Môj život bude odteraz patriť iba mne.



ROMANTICKÁ SCÉNA

Prísaha od Alexandry Pavelkovej, knižka, ktorá ma donútila neraz sa zamyslieť. Vimka, hrdinka žensky-ženská, je jednou z najkrajších, ak sa mám priznať. Mám ju veľmi rada. Scéna je kratučká, možno pre vás nebude mať toľko ceny, ako pre mňa, ale pre mňa je významná. Až príliš.... :) Ide o scénu, počas ktorej Darka a Darku šla spojiť do jedného celku... krátko pred tým som sa musela pousmiať. Bola to obeta, neskutočná obeta, ktorú Vimka podstúpila. A taká má byť láska... :)

"Si si istá, že to chceš?" opýtal sa jemne Darko. Láska. Bolesť. Nekonečný hlad a túžba mať oboje naraz.
Zaborila si tvár do záhybov jeho košele. "Áno."

VTIPNÁ SCÉNA

Vtipný výrok - alebo skôr scénu - čerpám z knižky Mediátor - Krajina plná tieňov, od Meg Cabotovej. Sussannah ma vždy dojme svojimi hláškami, ale momentálne som vybrala skôr jednu vtipnú scénu. Aspoň mne pripadala komicky. Posúďte sami :) ;)

„Děláš si srandu? Kam chceš odvízt? Stačí říct, Suze, vezmu tě, kam chceš. Vegas? Chtěla bys jet do Vegas? Bez problémů. Hele, mně je šestnáct, tobě je šestnáct. Klidně se tam můžeme vzít. Naši nás nechají bydlet v baráku, s tím si nelam hlavu. Nebude ti vadit spát se mnou v jednom pokoji, že ne? Přísahám, že si začnu po sobě uklízet –“
„Adame,“ ozvala se Cee Cee. „Nedělej ze sebe pitomce. Dost pochybuju, že by si tě chtěla vzít.“

6 komentárov:

  1. ÁÁÁÁh, Adam :D :D Jinak pěkný výběr :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Božeee ja už si vôbec nespomínam, kto bol Adam...čas čítať Mediator znovu :D Tá prísaha má krásnu obálku, ani som nevedela, že niečo také existuje ale z úryvku to vyzerá lákavo...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je pravda, že já si z Mediátora teda hlavně pamatuju Jesseho a Paula :D Ale Adam a Cee Cee :D :D :D Mně se líbí covery všech a myslím, že tu Přísahu jsem už někde zahlédla už dřív a zaujala mě.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No ja osobne som mala možnosť s pani Pavelkovou komunikovať i osobne a musím povedať, že je to korunka v slovenskej fantasy literatúre. Mne osobne knižka neskutočne učarovala, i keď veľký úryvok som nevytiahla :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja osobne mám Pavelkovej tvorbu tiež veľmi rada :) (z Prísahy je moja obľúbená Pávie pero a Jantárová kvapka).

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Musím súhlasiť, Jantárová kvapka je nádherná :) Moja najobľúbenejšia :) Potom mám ešte veľmi rada poslednú o zime :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)