nedeľa, januára 16, 2011

Posúď knihu podľa obalu #2

Zapojila som sa do meme, ktoré usporadúva Syki na svojom blogu :) Toto meme sa vždy bude odohrávať v nedeľu (neviem, či pridávam niečo každú... pokúsim sa :) )

Autor: Ally Condie
Kniha: Matched
Oficiálna anotácia: Cassia has always trusted the Society to make the right choices for her: what to read, what to watch, what to believe. So when Xander's face appears on-screen at her Matching ceremony, Cassia knows with complete certainty that he is her ideal mate . . . until she sees Ky Markham's face flash for an instant before the screen fades to black.
The Society tells her it's a glitch, a rare malfunction, and that she should focus on the happy life she's destined to lead with Xander. But Cassia can't stop thinking about Ky, and as they slowly fall in love, Cassia begins to doubt the Society's infallibility and is faced with an impossible choice: between Xander and Ky, between the only life she's known and a path that no one else has dared to follow.

Môj voľný preklad: Cassia vždy verila spoločnosti, že pre ňu vyberá správne veci: čo čítať, čo pozerať, v čo veriť. Ale keď sa na veľkej obrazovke na jej Matched ceremónii (ceremónia, na ktorej vám vyberú muža, s ktorým máte žiť) zjaví Xanderova tvár, Cassia bez pochyby vie, že je jej ideálnym partnerom.
...kým neuvidí tvár Kya Markhama, počas krátkeho záblesku tesne pred tým, ako obrazovka zasvieti na čierno.
Spoločnosť jej povie, že je to len drobná chyba, zriedkavé zlyhanie a vraj bude mať šťastný vzťah, tak ako bolo predurčené, so Xanderom. Ale nedokáže prestať myslieť na Kya a pomaly sa do seba zamilujú, Cassia začína mať pochybnosti o Spoločenskej neomylnosti a preto čelí nemožnej možnosti: medzi Xanderom a Kyom, medzi jediným životom, ktorý poznala a cestou, po ktorej sa nikto nikdy neopovážil kráčať.

Prečo som si vybrala Matched: Som takmer pri konci a musím povedať, že každým novým riadkom ma knižka očarúva viac a viac. Vzťah medzi Cassiou a Kyom je trpko-sladký a také vzťahy v knihách zbožňujem. A obálka je dokonale-dokonalá. Som si takmer istá, že zelené šaty, ktoré má dievča na obale mala i Cassia na začiatku knihy. Sú ozaj krásne a samotná obálka: to ako je Cassia zavretá v bubline, mi príde pre knihu neskutočne príznačná. A priznám, na Fantasy-Svete som mala práve tú bublinu s dievčaťom dlho ako avatara, pretože ma absolútne očarila! :)

Názory ostatných: Budem úprimná: pri tejto knižke ma veľmi nezaujímajú a riadim sa hlavne svojimi pocitmi z nej. Netvrdím, že ide o vrcholnú literatúru, ale chytí za srdce. A myslím si, že chytila i ostatných. Samozrejme nájdu sa i takí, ktorí budú tvrdiť, že kniha je odpad, ale netvrdia to niektorí pri každom jednom titule? A hlavne tí, ktorí nečítajú? Je to smutné...

Môj názor: Ako som už hovorila v predchádzajúcich bodoch, knižka ma chytila za srdce i príbeh, ktorý sa v nej odohráva. Dúfam, že budem mať čoskoro dosť času na jej dočítanie, pretože pri počítači teraz väčšinou sedím kvôli škole a preto sa radšej knihami nerozptyľujem, jedine ak večer v posteli s 3D verziou. Snáď raz i túto knižku budem držať v takom formáte. A obálka? Krásne, prenádherná. Kto chce tvrdiť niečo iné, nech, môj názor nezmení :)

2 komentáre:

  1. Pěkný výběr a jsem ráda, že si čtení užíváš :) Obálka je nádherná a já se nemůžu dočkat, co vymyslí na Crossed...

    Jinak překrásný nový design blogu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem :) Som rada, že sa páči :)
    I ja som zvedavá, aké vlastne bude pokračovanie, ale najprv musím dočítať prvú časť (niekedy by som bola najradšej, keby že škola pošla do vzduchu :D ).

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)