nedeľa, januára 02, 2011

Posúď knihu podľa obalu #1

Zapojila som sa do meme, ktoré usporadúva Syki na svojom blogu :) Toto meme sa vždy bude odohrávať v nedeľu (neviem, či pridávam niečo každú... pokúsim sa :) )

Autor:  Lauren Kate
Kniha: Fallen
Oficiálna anotácia: What if the person you were meant to be with could never be yours? 17-year-old Lucinda falls in love with a gorgeous, intelligent boy, Daniel, at her new school, the grim, foreboding Sword & Cross... only to find out that Daniel is a fallen angel, and that they have spent lifetimes finding and losing one another as good & evil forces plot to keep them apart. Some angels are destined to fall...

Môj voľný preklad anotácie: Čo ak človek, s ktorým chcete byť nikdy nebude môcť byť váš? 17 ročná Lucinda sa zamilovala do sladkého a inteligentného chlapca Daniela vo svojej novej škole - odpudivej a zlovestnej - Sword & Cross... v ktorej je len preto aby našla Daniala, ktorý je padlým anjelom, aby spolu strávila nejaký čas a aby ich následne rozdelili rôzne - dobré i zlé - sily sprisahania. Niektorí anjeli sú totiž určení pre pád...

Prečo som si vybrala Fallen: Vlastne ani neviem. Stále som nemala možnosť pustiť sa do tejto knižky, i keď to už plánujem odkedy som o nej počula (v tých dobách som nemala ani najmenšie tušenie, že sa knižka vydá i v slovenčine, neplánovalo sa to). Ale asi mi učaroval vážne obal, ktorý mi padol do oka - to bol i dôvod, prečo som si vlastne v minulosti prečítala anotácia a začala nad knižkou slintať. Bude však vážne taká dobrá?

Názory ostatných: Sú ľudia, ktorím sa knižka neskutočne páči. Sú i takí, ktorí tvrdia, že je kniha prázdna. A tretia skupina sú tí, ktorí tvrdia, že knižka je prázdna, ale predsa len sa im páčila a pustili sa i do pokračovania. Mám teda rôznorodé pocity, ktoré mi nehovoria nič určité. 

Môj názor: Knižka je o padlých anjeloch, teda sa radí do novej skupiny populárnej literatúry o anjeloch (predtým búm s upírmi, teraz anjeli... ajajáááj :D). Preto som dosť na pochybách či bude knižka už len z tohto hľadiska dobrá. Patrí síce medzi tie prvé s touto tematikou, ale akonáhle sa niečo roztrhne s nejakými tvormi, nemá to konca kraja a knižky sa vydávajú už len kvôli zisku. Preto nemám ohľadom knihy žiadne určité pocity, ale... obálka je aj tak nádherná! :)

2 komentáre:

  1. Měla jsem stejné pocity a jsem ráda, že jsem si ji přečetla. Nejspíš spadám do oné třetí kategorie a s chutí si přečtu i třetí díl :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Heh :D Tak ja som poctivá tretia skupina :D
    Nebyť Hala, tak tá obálka m u mňa titul Cover roka, je úžasná...

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)