sobota, januára 15, 2011

World of WarCraft: Arthas – Zrod krále Lichů

Mladosť mladého princa očarí, dospievanie privedie k záhube a večný život k zatrateniu.

Arthas.
Kráľ lichov.
Každý hráč hry WarCraft vie, kým Arthas bol a kým sa vlastne stal. Sama som si prešla s Mrazivým smútkom v ruke počas hry a čítala som stránka popísané čiernym písmom. Prežila som s ním jeho život dvakrát. A vždy som pociťovala veľkú škálu pocitov, ktorá mi vytvárala slzy v očiach, úsmev na perách a zároveň sklamanie v srdci.

Zlatý chlapec
Prvá časť knihy má neskutočne príznačný názov. Zlaté vlasy, zlatá duša. Arthasovo konanie bolo vždy dokonalé a sám princ očarúval každým prečítaným riadkom. Túto časť knihy v hre nenájdete a bola niečím príjemným a novým i pre hráčov hry. V tejto časti knihy nenájdete žiadne prekvapivé zvraty, ktoré by vás šokovali a boli v rozpore s pôvodným príbehom.
Arthas ako chlapec, ktorý spoznáva svet a snaží sa pochopiť to, prečo orkovia konajú ako konajú. Arthas ako mládenec, ktorý sa učí bojovať a tvrdo cvičí. Arthas ako dobrý priateľ, ktorého priateľstvo časom bude znamenať i niečo viac. A Arthas ako služobník Svetla, ktorému sa rozhodol darovať svoje srdce.
Nič šokujúce pre hráčov hry, len príjemný doplnok. Pre ostatných úvod ako každý iný.

Jasná pani
Jaina už dlhšiu dobu študuje v Dalarane, aby sa z nej stala čarodejnica. Arthasa čoskoro čaká prijatie medzi paladinov. A tu je bod, pri ktorom sa po prvýkrát objavuje tá práva láska so všetkým, ako to má byť.
Ale zároveň i prvé problémy.
Nákaza, ktorá sa prenáša obilím a mení Arthasových poddaných na nemŕtvych ho nenechá len tak sedieť so založenými rukami a rozhodne sa konať. Jaina je samozrejme opäť po jeho boku, ako sa to očakáva, i keď sa ich cesty v minulosti i rozišli. Sama však poviem: Arthas sa nevydal po ceste, po ktorej by zachránil svoj ľud, ale po ceste, ktorá ho priviedla k záhube.
Určite sa stalo i vám, že ste sa museli rozhodnúť, ale nevedeli ste premýšľať jasne a urobili ste chybu. Princ svoj osud našiel, ale čo všetko ho kvôli nemu čakalo? Prišiel o všetko, i keď malý chlapec v jeho duši naďalej prežíva…

Temná pani
Kapitola, v ktorej už nie je princ, ale rytier smrti, ktorý velí armáde nemŕtvych, ktorú sám nazýva Pohroma. Ten zlatý chlapec je ta tam a jeho duša je priam čierna ako noc. Srdce z ľadu.
Musím povedať, že svojim spôsobom ide o moju najobľúbenejšiu kapitolu, napriek menším zmenám, ktoré boli v hre rozdielne (nebudem menovať). Arthasa som neznášala a zároveň milovala. Dúfala som, že sa potkne a spadne, ale zároveň som mu držala palce a poháňala ho svojimi myšlienkami ďalej.
Bolo mi ľúto Jainy, bolo mi do plaču zo smrti jeho otca, Uthera a iných. Usmievala som sa, keď postupoval. Vrieskala, keď Sylvanas padla. Kapitola, do ktorej keď sa naplno ponoríte, dotkne sa vašej duše a ohúri vás. Dokáže vo vás vyvolať pocity, o ktorých ste si už ani nemysleli, že ich dokážete cítiť. Christie Golden nie je autorkou, ktorá pri tejto sérii WarCraft kníh boduje, ale určite píše pútavo a preklad nebol o nič horší.

Epilóg
Chorý chlapec.
Ork, bývalý kráľ lichov.
A Arthasovo rozhodnutie. Koniec. Chladný koniec toho, kým v minulosti býval. Koľkí v živote zahodili to dobré a vymenili ho za zlo? Nie je to vlastne i v živote tak: buď sviňa, lebo inak ťa iná sviňa podrazí?
Knižka mi potvrdila, že očividne to tak je.

Ale priznám sa, Arthasa mám naďalej rada. Dôvod? Ide o jednu z mála postáv, ktorá mi v duši vyvolala toľko rôznorodých pocitov, o ktorých som si nemyslela, že môžu vôbec spolu existovať. Pri jednej vete nadšenie, pri druhej sklamanie, pri tretej zlosť.

Knižka osloví hráčov, osloví však i nezávislých čitateľov. Malé upozornenie: kniha je skôr pre mužov, ale určite sa bude páčiť i ženám. Hlavne láska medzi dvoma hlavnými hrdinami.

Moje hodnotenie:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)