sobota, januára 22, 2011

Tajné denníky slečny Mirandy Cheeverovej

Sladké 19. storočie ma opäť opantalo a donútilo sa doň zamilovať po niekoľký krát zamilovať.

Nikdy som sa netajila náklonnosťou k historickým romanciam a opäť sa moje nadšenie potvrdilo. Ide o knihy, ktorých koniec poznáte od začiatku: šťastný život až do smrti. Ale predsa len na tých knižkách niečo je, čo mi vytvára úsmev na perách a núti ma čítať ďalej.

Miranda Cheeverová je dcérou baroneta a prakticky od narodenia sa kamaráti s deťmi svojich susedov Bevelstokeovcov. Spolu s Oliviou sú nerozlučné priateľky a Olivia tajne dúfa, že ju vženie do vzťahu s jej bratom – dvojčaťom – Winstonom. Je v tom však jeden veľký háčik: Miranda už od svojich desiatich rokov miluje jej staršieho brata Turnera.

Príbeh typický pre tento typ kníh: splanutie lásky jedného z páru, následné zauzlenie, rozuzlenie, problém, svadba a vyznanie lásky – happy ending stories. Áno, veľakrát sú veľmi potešujúce, keď máte zlú náladu a túžite po niečom, čo vám ju pozdvihne a ukáže, že aspoň v knihám šťastné konce stále existujú.

Miranda sa s Oliviinim bratom spoznala po incidente s ich „kamarátkou“ Fionou, ktorá ju nazvala škaredou len kvôli hnedým vlasom a očiam, ktoré neboli v móde (dnes niečo také nehrozí: farebné šošovky či farby na vlasy však tiež nie sú práve trefa do čierneho). V deň, keď sa s ním spoznala si začala písať denník, v ktorého prvým záznamom bolo: „Dnes som sa zaľúbila.“

Keď budete pokračovať v čítaní, nedočkáte sa žiadnych závratných zmien deja, ale nájdete klasickú konštrukciu láskyplných príbehov, ako som už spomenula vyššie. Uvedenie do spoločnosti a následné plesy, sú tým po čom každá mladá žena túži, až na Mirandu. Tá radšej číta zavretá v knižnici, alebo trávi čas mimo spoločnosť. Tu prichádza na scénu Turner, ktorý ju zachraňuje a všetko sa začína zauzľovať, keď začne padať do jej osídiel. Ako muž, ktorý si však prešiel nešťastným manželstvom, však odmieta skutočnosť, že sa zamiloval, prijať. Problém lásky medzi Mirandou a Turnerom je hlavnou myšlienkou celej knihy, ako sa dalo očakávať.

Knihu však osviežujú vtipné hlášky Olivie, či sarkastické debaty medzi Turnerom a Mirandou, ktoré vždy šťastne vzbudia v srdciach smiech a na tvári úsmev.

Knižka poteší ženy, ktoré radi snívajú, ale i tie, ktoré potrebujú zmenu a zbožňujú 19. storočie.

Moje hodnotenie:

1 komentár:

  1. Áno, ja viem, dnes som sa aj utvrdila v tom, že som spravila dobre, že som nikam nešla. Videla som sestrinu namosúrenú nevyspatú tvár (ona totiž na tej diske bola) a to mi stačilo:D

    No a teraz k veci, teda ku knihe. Tajné denníky slečny Mirandy som čítala a vlastne takýto typ historický romancí sa dostane do rúk dosť často a priznám sa, že sa tomu ani nijak nebránim :) Je to naozaj príjemne osvieženie oproti realite. A táto kniha bola spestrením aj medzi knihami červenej knižnice, pretože už len tie denníkové vsuvky dodávali tomu akýsi iný originálnejší nádych. A mám slabosť pre páry s väčším vekovým rozdielom, mňa to fascinuje a dokonca to aj uprednostňujem (aj keď v reálnom živote by mi to až také normálne asi neprišlo).
    Takže vcelku je to príjemná oddychová knižka, taká ľahučká a milučká. Človek proste potrebuje občas snívať. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)