štvrtok, januára 20, 2011

Fall in love... #1


Pridávam teda prvý príspevok do mojej pravidelnej rubriky Fall in love..., v ktorej budem každý týždeň prispievať článkami o knižných pároch, ktoré mi padli do oka a doslova som sa do nich zamilovala :) Príjemné čítanie :) 
Autor: Kristin Cashore
Kniha: Výnimočná
Zamilovaný pár: Po ♥ Katsa
Typ lásky: Ak mám byť úprimná, neviem ju pomenovať určitým slovom. Vidieť, že sa milujú, ale zároveň Katsa odmieta stratiť slobodu. Napriek tomu medzi nimi vládne krásny vzťah. 
Prečo som si vybrala tento pár: Odkedy sa v knihe objavil Po, vedela som, že medzi ním a Katsou preskočí iskra a stalo sa. Najviac sa mi páčilo asi to, že tú lásku stavali na priateľstve a že napriek mnohým faktorom, ktoré značili, že ich láska nemá právo existovať, šli ďalej. Klamstvá a intrigy sú zlé, ale dá sa cez ne preniesť.
Môj názor, moje pocity: Katsa je ako ja, povahovo samozrejme. Bojí sa svojich pocitov, bojí sa svojho hnevu, bojí sa, že sa raz neovládne a urobí niečo zlé. Presne taká som ja a presne tak ako sa cíti ona vo vzťahu s Poom by som sa cítila očividne i ja: stiesnená, stratila by som slobodu a bála by som sa svojich citov, ktoré by som si neskôr priznala, ale napriek tomu by vo mne prevládal strach. Ich vzťahu neskutočne rozumiem a úprimne, dokážem si predstaviť, že by som v podobnom bola. Rozdiel je len v tom, že už nie je doba, v akej sa kniha odohráva... dokonca sa odohráva i v inom svete a to mi  - vďakabohu - hovorí, že niečo také nie je možné... ale krásne by to bolo :)
Fan video vzťahu medzi Poom a Katsou: 

2 komentáre:

  1. Ahooj teď právě čtu Výjímečnou a musim s tebou souhlasit vystihla si to přesně :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už sa neviem dočkať keď si Výnimočnú znovu prečítam vo februári :) Jedna z mojich najobľúbenejších kníh...A článok je super, ak by som mala viac času, hneď by som sa k tvojmu meme pridala...

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)