sobota, januára 01, 2011

Čo si musím určite prečítať?

V poličke mi stojí neskutočné množstvo kníh, ktoré chcem prečítať. V knižnici je ich tiež svojim spôsobom dosť (ale tam všetky prečítať nechcem) a v PC mi žiari neskutočné množstvo e-bookov. Čo teda plánujem konečne prečítať z mojej - už konečne - podľa abecedy usporiadanej knižničky? 

Kristin Cashore - Výnimočná (celkom sa na túto knižku teším, i keď neviem čo mám čakať... )
P.C. & Kristin Cast - Vyvolená (mám prečítaných prvých 60 strán? asi tak... už teraz som znechutená...)
Henry Chancellar - Tajemství muzea (knižka, ktorú som od Lectrice a Whitewasha dostala na štrnástku... prečítaná do polovice... ehm...)
Neil Gaiman - Záhrobná kniha (vraj jedno z jeho najlepších diel... uvidí sa, z prvých strán to vyzeralo dobre)
Ursula K. Le Guinová - sága o Zememoriach (krátko po vydaní som čítala Tehanu, krásna kniha, bodlo by čítať i úvodné knihy)
Sherrilyn Kenyonová - Nočné slasti (keď to už mám na tej poličke, prečo nie... Kyriana mám celkom rada, ale stále som si knižku nedokázala celú prečítať... wtf, čím to bude?! :D)
C. S. Lewis - Kroniky Narnie (v prvom rade si zopakovať čo sa stalo, v druhom rade dočítať zameškané)
Stephenie Meyerová - Krátky druhý život Bree Tanner (dobre, lúskam tú knihu od vydania a neviem sa cez ňu prelúskať, ale pre dobrý pocit to chcem mať za sebou... škoda peňazí)
George R. R. Martin - Červený smäd (buď som si ja chytrá vytiahla záložku, alebo to urobil iný chytrák... chystám sa nájsť kapitolu, pri ktorej som skončila... :D )
Dacre Stoker, Ian Holt - Dracula: Kniže nemŕtvych (krásna obálka, číta sa to strašne... zdĺhavé, zdĺhavé...)

Takže zo sveta fantasy a sci-fi je to z mojej poličky všetko, ostatné mám prečítané :) A čo z e-books?
Meg Cabot - Mediator (musím už sériu doraziť, ale keď ja tak nerada čítam na PC... )
Handee - Vznešení mŕtvi (ten istý prípad ako pri tituloch pred týmito)
Alex Flinn - Beastly (och... toto som mala rozčítané, potom som nato zabudla... ajajááj, hanba!)
Bree Despain - The Dark Divine (zbožňujem ten trailer... snáď budem i knihu :))
Lauren Kate - Fallen (premýšľam, či počkať na preklad, alebo si kúpiť original... asi to bude závisieť od ceny...alebo sa dokopem k e-book? snáď....)
Scott Westerfield - Uglies (séria, na ktorú som neskutočne zvedavá... :))
Suzanne Collins - The Hunger Games (preklad, alebo original? uvidí sa... :))

Ak to všetko prečítam s tým, že do toho započítam všetku historickú literatúru a zvyšok na mojej poličke, čo sa fantasy a sci-fi netýka, plus všetko čo má v poličke švagor... som macher! Ale asi macher nebudem a prečítam možno tretinu, aj to preháňam.

Ku koncu chcem všetkým zaželať šťastný Nový rok a pevne verím, že nájdete literatúru, ktorá vám učaruje, rovnako ako mne :)

A ktorá knižka z roku 2010 pre mňa bola najlepšou? Určite Trinásty príbeh od Diane Setterfield. Knižka vyšla už dávno, ale objavila som ju až teraz :)

3 komentáre:

  1. The Hunger Games určite preklad, porovnávala som oboje a je skvelý :)
    A o Fallen vážne premýšľam, že si to v preklade kúpim, aj keď som to už 1,5 krát čítala (na mesiac som to musela odložiť a stratila som niť, a tak som začala odznova) a... nerozumiem, čo sa mi na tom páči :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jestli bude mít český překlad Fallen stejný přebal jako originál, určitě si ho koupím :D

    Jinak přeju hodně štěstí v tvém čtecím cíli :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Trinásty príbeh som dávnejšie čítala a je úžasný. Aj s Výnimočnou súhlasím, ja sa na ňu chystám poriadne dlho :)

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)