utorok, decembra 28, 2010

Inception (2010)


Radi snívate? Dávajte si však veľký pozor nato, koho do svojich snov vpustíte.

Pozitívne reakcie, dokonca ani tí najväčší kritici neostali chladní a sklonili pri pozretí filmu hlavu, podpísané meno jedného z najlepších režisérov a skladateľov a k tomu v hlavnej úlohe Leonardo DiCaprio... Napriek všetkým týmto faktorom som sa k zhliadnutiu tohto filmu dostala až teraz – dosť dlhú dobu po premiére. A ak mám byť úprimná… je mi ľúto, že som film nevidela skôr.

Dokážete si predstaviť, že by ste sa živili tým, že niekomu vniknete do snov a vyťahujete z podvedomia ľudí najväčšie tajomstvá? Dominick Cobb áno, ide o jeho „prácu“. Vkráda sa ľuďom do snov, keď je naše podvedomie oslabené a svoje tajomstvá neukrýva tak dôkladne, ako počas bdenia. Musím sa priznať: neskutočne originálna myšlienka, ktorá prišla zo strany režiséra, ktorý natočil Batman Begins či The Dark Knight – jedny z najväčších trhákov Batman série. Pri Inception som však mala napriek tomu všetkému pochyby – predsa šlo o trošku iný súdok.

Začiatok je mierne nečakaný, krátko po ňom prichádza vysvetlenie, že je vlastne koncom, ale tvorcovia sa rozhodli dať túto časť i na začiatok. Vyznelo to, ako by Dom hovoril pánovi Saitovi, ako to celé vlastne bolo. Celkom dobrý ťah, i keď som krátko po tom bola v miernom šoku čo sa deje – najprv som si myslela, že sa po rokoch stretli, čo by však bolo bláznivé, pretože Dominick by bol taktiež starý. Prvý otáznik, ktorý sa však vysvetlí po pár minútach, alebo rýchlemu rozmýšľaniu – aj tak vďaka tomu dávam filmu jedno veľké plus.
 
Neskutočne sa mi však páčilo, ako tajomstvá kradli ľuďom počas spánku. Myseľ je oslabená. Áno, celkom dobre to pôsobí – nikdy v hromadnej doprave, ani počas cesty s cudzími ľuďmi v jednom kupé vo vlaku, spať nebudem. Odmietam niečo také podstúpiť (film urobí svoje ;)).

Čo by som ďalej povedala k hereckému obsadeniu? Famózne. Všetci herci svoje úlohy zvládli dokonale a úprimne, najviac sa mi páčilo ako svoju úlohu zahral Joseph Gordon-Levitt (Arthur). Perfektne zvládnuté. Nehovorím však, že ostatní neboli rovnako dobrí – taký Leonardo DiCaprio to tiež zvládol na jednotku s hviezdičkou, Joseph bol však o krok vpred. A hlavne vzťah medzi Arthurom a Eamesom (Tom Hardy), bol perfektne zahratý (mňa osobne neskutočne pobavila scéna, kde Eames hovoril Arthurovi, že sa nemá báť vysnívať si lepšiu zbraň).

Soundtrack? Nič nehovorím. Hans Zimmer je kráľ vo svojom obore a opäť raz dokázal uchvátiť. Tlieskam, tlieskam!

A čo postavené svety? Veľmi dobre vytvorené. A sen v sne? Ešte lepšie. Neznášam ten pocit, keď sa v sne zobudím, zistím, že to bol len sen a opäť sa niečo zlé stane. Nakoniec sa človek zobudí celý prepotený a voilá – hneď po krátkom zdriemnutí môže ísť do sprchy. Ale tri sny (dokonca tam bol nakoniec i štvrtý, ktorý sa odohrával vo svete Mol a Doma) sú niečo úžasné.

Tlieskam tvorcom! Dokonale dokonalá dokonalosť! A aký bol teda koniec? Realita či len sen? Mám iste teórie, ale... nechajme to na naše podvedomie! ;)

Hodnotenie:

1 komentár:

  1. Tento film zbožňujem, videla som ho asi 3 krát a zakaždým som si ho vychutnala. :)
    Od Nolana som videla všetky filmya najviac sa mi páčil Prestige. :)
    Momentálne sa teším na Batmana 3...a má tam harť vraj aj David Tennant...jupí :D

    OdpovedaťOdstrániť

Je mi to veľmi ľúto, ale z dôvodu množstva spamov som musela zaviesť opisovanie z obrázka. Pevne verím, že sa množstvo spamov zredukuje a teším sa na vaše komentáre! :)